۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۴۶۱۶۶۶
نماینده ادوار مجلس:

برجام نجات دهنده اقتصاد کشور نیست

صدیقی گفت: دشمنی آمریکا همواره بوده و نباید به این مسأله خوشبین باشیم که آمریکا کاری برای ملت ایران خواهد کرد، بلکه باید خود حقمان را بگیریم.
برجام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، رسول صدیقی، نماینده چهار دوره مجلس شورای اسلامی امشب در مناظره سیاسی دانشگاه تبریز با موضوع «رفتار آمریکا در پسابرجام» که در سالن اجتماعات شهید سلمانی برگزار شد، به تشریح آثار و نتایج توافق هسته‌ای ایران با گروه 5+1 پرداخت و اظهار داشت: انتقاد از دولت خوب است، اما باید به‌جا و منطقی باشد.
وی با اشاره به این‌که آثار و نتایج برجام بایستی به صورت عقلایی و منطقی مورد بررسی قرار گیرد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به اجرای دقیق تأکید دارند و نسبت به بدعهدی طرف غربی و آمریکایی نیز هشدارهای لازم را داده‌اند، در عین حال بایستی برکات برجام نیز مورد توجه قرار گیرد.
صدیقی با تأکید بر این‌که در دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی ایران شکی وجود ندارد، ادامه داد: با تصویب برجام، هفت قطعنامه در سازمان ملل و پنج کنگره آمریکا لغو شد، اما دشمنی آمریکا همواره بوده و نباید به این خوشبین باشیم که آمریکا کاری برای ما خواهد کرد، بلکه باید خودمان حقمان را بگیریم.
نماینده ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا از جمله عدم فروش هواپیما به شرکت هوایی ماهان تصریح کرد: بدعهدی آمریکا همان کارشکنی‌ها در زمینه دشمنی با ایران است. آمریکا دشمن ایران است و این مختص به زمان حال نبوده و در طول تاریخ اثبات شده است.
وی با اشاره به دشمنی آمریکا در مقاطع مختلف تاریخی افزود: مردم ایران هیچ اعتمادی به آمریکا ندارند و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری بر استفاده از نیروی داخلی و اهمیت تولید داخلی تکیه دارند، به یقین برجام نجات‌دهنده اقتصاد کشور نیست و نخواهد بود، بنابراین باید با تکیه بر توان داخلی کشور بر حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی اهتمام شود.
صدیقی با بیان این‌که یکی از برکات برجام تغییر افکار مردم جهان در رابطه با ایران بوده است، گفت: دشمنان انقلاب با تبلیغات رسانه‌ای چهره بی‌منطق از ایرانیان ساخته بودند، اما همه دیدند مردم ایران اهل صلح و آشتی هستند. البته باید دانست که آل‌سعود و رژیم صهیونیستی چندان موافق برجام نبوده و نیستند.
نماینده ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برجام یک قرارداد بسیار مهم برای کشور است و از ابعاد مختلف قابل بررسی است، این‌که یک کشور بتواند پنج قدرت دارای حق وتو را پای مذاکره بیاورد، سخن کمی نیست، آیا این مذاکرات برای کشورهای پراهمیتی مانند بلژیک و هلند هم اتفاق می‌افتد که این پنج کشور از تمام زندگی خود می‌زدند و کشور خود را رها کرده و پای مذاکره می‌آمدند.
وی با اشاره به این‌که فناوری هسته‌ای با تکیه بر دانش بومی و همت دانشمندان ایرانی به ثمر نشسته است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلانی تلاش‌های دیپلمات‌ها و تیم مذاکره‌کننده را ستوده است در حقیقت برجام با حمایت رهبری به ثمر نشست و با درایت‌های ایشان، نتایج پرباری خواهد داشت.
صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهار داشت: انتخابات در آمریکا انتخابی بین بد و بدتر برای مردم آمریکا بود، اما در کل هیچ فرقی به حال آمریکا نخواهد کرد، چراکه هر دوی این افراد مخالف ایران هستند.
نماینده ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که تقویت توان موشکی کشور قدرت بازدارنده به نظام اسلامی داده است، تصریح کرد: هر چند این توان بدیع مورد مخالفت غرب و آمریکاست، اما باید به این نیرو و توان متخصصین ایمان داشته و پیش برویم./935/پ202/ج

 

ارسال نظرات