۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۴۶۱۳۶۲

نشست تاریخ نگاری انقلاب اسلامی به روایت اسناد ساواک برگزار شد

تاریخ نگاری انقلاب اسلامی به روایت اسناد ساواک با حضور طلاب و روحانیان در سالن جلسات اداره سازمان تبلیغات استان کرمان برگزار شد.
تاریخ نگاری انقلاب اسلامی به روایت اسناد ساواک

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان، محمد علی رمضانی مسؤول برگزاری مراسم تاریخ نگاری انقلاب اسلامی به روایت اسناد ساواک گفت: حضور در ماموریت های علمی و پژو هشی سبب می‌شود ده ها هزار برگ سند باقی مانده از ساواک در دوره پهلوی در استان های متعدد به نمایش گذاشته شود.

وی افزود: این جلسات در استان های مرکزی، بوشهر و خراسان جنوبی نیز برگزار شده است و امروز کرمان میزبان این جلسه بوده است.

رمضانی خاطر نشان کرد: این جلسه افزون براینکه برای طلاب و روحانیون برگزار میشود عصر امروز در دانشگاه باهنر با حضور دانشجویان و معلمان تاریخ نیز برگزار خواهد شد. 

وی افزود: تاکنون ۲۹۰ جلد کتاب در ارتباط با اسناد مختلف امنیتی به چاپ رسیده که ۱۵ جلد در خصوص مبارزات مردم در استان کرمان، سوابق علما، سوابق مبارزین و کسانی که برای این انقلاب زحمت کشیده اند آماده است.

آقای تبریزی مورخ و تاریخ نگار با اشاره به اینکه تاریخ در حقیقت شناسنامه و هویت هر جامعه و منتقل کننده تجربه ملل است، تصریح کرد: ملتی که تاریخش را نمی داند همانند کودکی است که فاقد تجربه است از این رو تاریخ را معلم جامعه می دانند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب در تاریخ معاصر، بحران ها و درگیریهایی داشته، گفت: از یک طرف استبداد و استعمار و از طرف دیگر غارت منابع و ثروت سرشار ملت ما است که نهضت اسلامی با این دو مقابله کرد.

تبریزی یادآور شد: در عرصه تاریخ نگاری با توجه به اینکه اسناد تاریخی تاکنون ۳۰۰ عنوان کتاب منتشر کرده و ۵۰ میلیون برگ اسناد ساواک وجود دارد که ۲ میلیون برگ اسناد در اختیار محققین مراکز اسناد اسنادی گذاشته شده تا به نسل های بعد تاریخ نگاری و تاریخ پژوهی را گسترش دهیم./101/9703/ب1

ارسال نظرات