۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۴۶۱۲۲۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

نشاط اجتماعی در کشور مستلزم فعالیت مؤثر همه احزاب متعهد به نظام است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: نشاط اجتماعی در کشور درگرو فعالیت مؤثر همه حزبها و تشکلات متعهد به نظام جمهوری اسلامی است.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با اعضای حزب ندای ایرانیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در دیدار با مسؤولان کمیته‌های تخصصی حزب ندای ایرانیان شاخه خراسان شمالی، با اشاره به اهمیت ایمان و تقوا در تمام کارها، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید:« وَلا تَهِنوا وَلا تَحزَنوا وَأَنتُمُ الأَعلَونَ إِن كُنتُم مُؤمِنينَ» و تأکید می‌کند که اگر انسان ایمان داشته باشد هیچ نگرانی و سستی گریبان گیر او نخواهد شد و در بالاترین و برترین قله‌ها قرار خواهد گرفت.

وی افزود: طبق آیه «واعتصموا بحبل الله جمیعاً ولا تفرقوا» خداوند همه انسانها را به جمع شدن در حول محور الله و عدم پراکندگی توصیه کرده؛ ازاین‌رو باید تمام تفکرات در هر مجموعه‌ای بر محور الله باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اهمیت فعالیت احزاب در کشور، اضافه کرد: احزاب با ایمان و اعتقادی که به باورها و اهداف و آرمان‌های خود دارند، باید برای ساختن کشور، نه‌ تنها در مسائل سیاسی بلکه در همه‌ زمینه‌ها ایفای نقش کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه همواره در تضارب آراء، نتایج مطلوب کسب شده و افکار ناب همیشه از تضارب افکار تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: ماحصل تفکرات می‌تواند در تعیین وضعیت جامعه اعم از اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و غیره ایفای نقش کند؛ زیرا با جمع شدن تفکرات و تصمیم‌گیری صحیح است که معضلات جامعه حل و فصل خواهد شد.

وی اظهار کرد: اسلام توصیه کرده دانش و دانسته‌ها با ارزش‌ها همسو شوند و این یک اصل اساسی است؛ زیرا اگر دانش با ارزش‌های اسلام همسو شود، جامعه به رشد و توسعه نزدیک خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: در واقع تمدن نوین اسلامی، در سایه افکار نوین و نگاه‌های نو که با ارزش‌های اسلامی همسو شده‌اند، به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: جامعه اسلامی باید همواره فعال باشد نه منفعل؛ چرا که انقلاب اسلامی به ما آموخت «ما می‌توانیم» و دشمنان هم به دلیل همین نقطه قوت ما همواره خوار و مأیوس شده‌اند.

مدرس درس خارج حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: همه افراد در مسائل مهم کشور سهیم‌اند و اگر هر کس در حوزه خود خوب کار کند، کشور اسلامی ایران در همه جوانب به قله‌های بلند موفقیت،  دست می‌یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: مسؤولان کشور باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند و با بهره‌گیری از تجربیاتی که احزاب مختلف در حوزه‌های گوناگون کسب کرده‌اند، برای ساخت کشوری آباد و آزاد اقدام کنند.

وی با بیان اینکه نشاط اجتماعی درگرو فعالیت مؤثر همه حزبها و تشکلات متعهد به نظام جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: احزاب باید یک قله و هدف واحد که همان رسیدنِ انسانها به کرامت انسانی است، داشته باشند و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنند تا هرچه سریع‌تر به هدف خود برسند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در پایان به همه احزاب سیاسی فعال کشور، توصیه کرد که سیاسی باشند که مراقب باشند سیاست زده نشوند./9314/202/ب2

ارسال نظرات