۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۴۶۰۹۰۱
امام جمعه سابق نیشابور مطرح کرد؛

حضور متراکم در اماکن زیارتی برای دشمنان خطرساز است/ رعایت مرز اعتدال در برابر استکبار

عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی با بیان اینکه زیارت و حضور در حرم های اهل بیت(ع) آثار تربیتی، علمی، سیاسی و معرفتی محیرالعقولی دارد، گفت: از جمله آثار سیاسی زیارت اینست که حضور متراکم در اماکن زیارتی برای دشمن خطر ساز است و در صورتی که این اماکن را خلوت کنیم از چشم دشمن افتاده و ابهت خود را از دست می دهیم.
حجت الاسلام والمسلمین مقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام اسماعیل مقرّی، عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی در مراسم یادبود «شهدای تروریستی در سامرا» که پنجشنبه شب در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به اثر سیاسی زیارت و حضور در حرم های مطهر اظهار کرد: پیوند قلبی مردم به مکه معظمه، علاقه، عشق و ارادات شیعیان به اهل بیت(ع)، حضور متراکم در مدینه منوره و مشاهد مشرفه برای دشمنان خطرساز است. 

وی با بیان اینکه زیارت آثار تربیتی، سیاسی، علمی و معرفتی فراوانی دارد، گفت: عدم حضور ما در این اماکن نشان دهنده سست شدن پیوند ما با ائمه اطهار(ع) است، اگر اماکن مذهبی و زیارتی خلوت شود ابّهت خود را مقابل دشمن از دست می دهیم.

امام جمعه سابق نیشابور ادامه داد: زیارت امام حسین(ع) برای ما درس است؛ امام حسین(ع) با حق بود و باطل را به چالش کشید، با اینکه ناجوانمردانه ترین رفتارها با ایشان شد اما هرگز تعصب و رفتاری احساسی از خود نشان ندادند.

رعایت مرز اعتدال در برابر استکبار

وی تأکید کرد: نهضت سیدالشهدا برای دولت، سیاست، انقلاب و نظام ما درس است که در برابر استکبار این نظام نامرد، عهدشکن، دروغگو، فریبکار، ستمکار، آدمکش و وحشی از مرز عدالت و درستی خارج نشویم.

حجت الاسلام مقرّی خاطرنشان کرد: این درس سیاسی را از امام حسین(ع) را باید آموخت که رفتار زشت و غلط یک مستکبر را باید با رفتاری عقلانی، منطقی و حساب شده پاسخ داد  چرا که ظلم توجیحی برای رفتار مقابله به مثل نیست؛ بد همیشه بد است چه آغازگر و چه تلافی کننده باشیم.

عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب به دولت و مذاکره کنندگان در بحث های انرژی هسته ای نسبت به ناجوانمردی دشمن تذکر دادند و فرمودند که آنها سعی دارند شما را عصبانی کنند ولی شما باید با حفظ عقلانیت، تحت تأثیر فضاهایی که آنها ایجاد می کنند قرار نگیرید.

نهی از سازش با دشمن در قرآن کریم

امام جمعه سابق نیشابور در ادامه سخنانش به توصیه خداوند به پیامبر اکرم(ص) در سوره مزمل، اشاره و بیان کرد: ای پیامبر(ص) چشم انداز رسالت تو مالامال از سختی، خصومت، دشمنی، توطئه است که تو نباید در برابر توطئه ها، فشارها و مکر دشمن مأیوس شوی بلکه باید پایدار و استوار بمانی و حق نداری عجولانه تصمیم بگیری بلکه رفتار تو باید در نهایت از منطق، متانت و درستی باشد.

حجت الاسلام مقرّی افزود: ای پیامبر در برابر دشمن باید موضع بگیری، اجازه محافظه کاری و سازش نداری اما در این ایستادگی و مخالفت با دشمن باید منطقی و پسنیده رفتار کنی و حق نداری دچار احساسات شوی.

عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی متذکر شد: جامعه مؤمن و ایمانی باید قبول کند که مؤمن زیستن بدون مکر و کید دشمن نیست چرا که دشمن حاکمیت اسلامی را بر نمی تابد و نمی تواند بپذیرد که انسانها در سایه حکومت اسلامی زندگی خوب و پاک داشته باشند.

گفتنی است، قرائت دعای کمیل از سوی محمود کریمی، مداحی و مرثیه سرایی سید جعفر ماهرخسار و سید حسین محمدنیا از دیگر بخش های این مراسم یادبود «شهدای حادثه تروریستی سامراء» بود که در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی برگزار شد.

یادآور می شود، تعدادی از زائران ایرانی در جریان انفجارهای تروریستی که صبح یکشنبه ۱۶ آبان‌ماه در پارکینگ اتوبوس‌های زائران در سامرا و همچنین در مسیر حرکت تعداد دیگری از زائران ایرانی رخ داد، به شهادت رسیدند./201/1308/ب1

ارسال نظرات