۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۴۶۰۸۷۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

تنها رهبر معظم انقلاب ادامه دهنده راه امام هستند/ برخی از مدعیان راه امام به انحراف رفتند

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که متأسفانه عده ای که خود را ادامه دهنده راه امام می دانند از آن مسیر منحرف شده و زوایه گرفتند، گفت: تنها فردی که همچنان در مسیر امام راحل قرار دارند و بر مواضع ایشان مستدام ماندند رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری پنج شنبه شب در همایش مجمع گفتمانی دیده‌بان شفافیت مازندران به نهضت امام حسین(ع) در برابر ظلم و استکبار اشاره کرد و با بیان این که قیام حسینی برای مقابله با ظلم و فساد زمان بود، گفت: قیام عاشورا امروز به عنوان الگویی ارزشمند برای بسیاری از ملت های آزاده جهان تبدیل شده است.

وی با بیان این که امام حسین(ع) هیچ گاه حاضر نشد در برابر ظلم و جور زمان سکوت کند و برای مبارزه با حکام فاسد زمان و اجرای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد، افزود: این امام همام برای بقای دین و اسلام ناب به همراه 72 تن از یارانش به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که امام حسین(ع) هیچ گاه زیر بار ذلت نرفت و عزتمندانه در برابر دشمنان ایستاد، تصریح کرد: مهم ترین پیام نهضت حسینی عدم سازش در برابر دشمنان و استکبار ستیزی است.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که کسانی که در مقابل امام حسین(ع) ایستادند و جریان مصلحت اندیش آن دوران هر دو گناهکار هستند و عذری برای بخشودگی گناهان آنها وجود ندارد، افزود: این دو جریان تفاوتی با هم ندارند و هر کدام به نوعی در برابر امام حسین(ع) ایستادند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که پیام های نهضت حسینی باید برای جامعه امروز ما یک درس و الگو باشد، خاطرنشان کرد: جامعه امروز برای حفظ عزت و اقتدار خود نیازمند حرکت در مسیر نهضت حسینی است.

امام جمعه قائمشهر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که انقلاب اسلامی نیز بر اساس آرمان ها و ارزش های نهضت حسینی از سوی امام راحل شکل گرفت، تصریح کرد: راز ماندگاری این انقلاب عظیم نیز الگوپذیری از آرمان های حسینی در همه عرصه ها و صحنه های این انقلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که یکی از مهم ترین انگیزه های امام خمینی(ره) در برپایی حکومت اسلامی ریشه کن کردن فساد در این کشور بود، تصریح کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی این نهضت را برپا کردند تا فسادی را که به واسطه یک حکومت فاسد در این ممکلت ریشه دوانده بود از بین ببرند و یک نظام دینی برپا کنند.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) هیچ گاه در برابر فساد دربار در دوران مبارزات سکوت نکردند، ادامه داد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با شجاعت  و عزتمندانه فساد رژیم را برملا می کردند و از هیچ قدرتی هراسی نداشتند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری وصیت نامه سیاسی الهی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را نقشه راهی برای بخش های مختلف کشور دانست و خاطرنشان کرد: مسؤولان کشور باید با الگو کردن رهنمودهای امام راحل در این گنجینه ارزشمند از همه بخش های آن در جهت رشد و تعالی جامعه بهره گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تأکید براین که وصیت نامه امام راحل نباید در کتابخانه های بایگانی شود بلکه باید از همه بخش های آن استفاده کاربردی شود، افزود: امام راحل همه اهداف انقلاب اسلامی و پیشبرد درست کشور را در وصیت نامه نشانه‌گذاری کرده بودند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که امروز همه ما وظیفه داریم راه امام راحل با جدیت دنبال کنیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه عده ای در کشور حرکت در مسیر آرمان های امام راحل را تندروی می دانند و کسی که نیز بر همین اساس موضع گیری کند متهم به تندروی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که متأسفانه عده ای که خود را ادامه دهنده راه امام می دانند از آن مسیر منحرف شده و زوایه گرفتند، تصریح کرد: تنها فردی که همچنان در مسیر امام راحل قرار دارند و بر مواضع ایشان مستدام ماند رهبر معظم انقلاب اسلامی است

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود، عدالت را یکی از شاخصه های مهم حکومت اسلامی دانست و با بیان این که این شاخص مهم باید در همه بخش های کشور به طور دقیق اجرا شود، تصریح کرد: نباید تنها در زمان نیاز و تنگ دستی دم از اجرای عدالت زد و در شرایط مناسب اجرای عدالت را تعطیل کرد

وی با بیان این که برخی افراد تا قبل از پیروزی انقلاب رویکرد انقلابی و دلسوزی برای فقراو  مستضعفان را داشتند، افزود: متأسفانه همین افراد پس از پیروزی انقلاب کاملاً تغییر کردند و این روحیات را از دست دادند.

امام جمعه قائمشهر، مقابله با فساد را یک تکلیف مهم دانست و با بیان این که نباید در برابر فساد کوتاه آمد و به راحتی از کنار آن گذشت، تصریح کرد: باید ریشه های فساد در کشور به طور جدی سوزانده و از رشد آن جلوگیری شود.

وی با بیان این که متأسفانه در مسأله امر به معروف و نهی از منکر نیز نیازمند یک جهاد عمومی هستیم، تصریح کرد: علیرغم شعارهای مطرح شده امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی غریب است./950/202/ب2

ارسال نظرات