۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۴۶۰۶۵۵
استاد حوزه علمیه:

عقب ماندگی در علم، عامل نفوذ فرهنگی کفار در بلاد مسلمانان است

حجت الاسلام شهباز عقب ماندگی در علم و کسب دانش را سبب وابستگی اقتصادی کشور و دانست و گفت: همچنین عدم پیشرفت در علم سبب می شود تا جوانان ما مقهور فرهنگ غربی شوند و ما شاهد نفوذ فرهنگی کفار در بلاد مسلمین باشیم، اگر پیشرفت در علوم دفاعی نبود دشمنان از هر سو ما را احاطه می کردند‏.
نفوذ فرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام ابوالقاسم شهباز، کارشناس مسائل خانواده، امشب در مسجد امام حسین(ع) اصفهان، گفت: همه بدبختی بشر ریشه در جهالت و نادانی دارد، جهل مردم امام حسین(ع) را شهید کرد، نادانی امت سبب خانه نشین شدن امیرالمؤمنین(ع) شد، در مقابل جهل دانایی است که موجب توانایی انسان در امور دنیوی و اخروی می شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به حدیث« اُطلُبوالعِلم وَ لَو بِالسین» ، ادامه داد: خداوند امر به آموختن علم و دانش کرده است، ما مجوز داریم تا علم را از کافر هم یاد بگیریم، برای آموختن دانش باید مسافتهای طولانی پیموده شود و رنجهای فراوان تحمل شود، پیامبر اسلام(ص) در یکی از غزوات امر کردند تا اگر کافر اسیری توانست به 10 مسلمان سواد بیاموزد او را رها کنند.

وی افزود: امروز اگر در علم و دانش عقب باشیم، در دریای علم و فناوری کشورهای دیگر شناور خواهیم شد و آنها هستند که سرنوشت ما را تعیین می کنند و ما به آنها وابسته خواهیم شد، وابستگی اقتصادی از جمله این وابستگیها است، همچنین عقب ماندگی کشورهای مسلمان از علم روز دنیا سبب می شود تا جوانان ما به تدریج مقهور فرهنگ غربی شوند و ما شاهد نفوذ فرهنگی کفار در بلاد مسلمین باشیم.

حجت الاسلام شهباز اظهار داشت: بحمدالله امروز ما در علوم و صنایع دفاعی پیشرفتهای بسیار بزرگی داشته ایم و بخش مهمی از اقتدار امرور ایران اسلامی در گروه موفقیتهای ما در صنایع دفاعی است، این موفقیت بدون پیشرفت علمی ممکن نبود، اسلام هم به ما دستور فراگیری علم داده و هم می فرماید که هر آنچه می توانید از اسباب جنگی مهیا کنید و به وسیله آن در دل دشمن خود و خدا رعب و وحشت بیفکنید، اگر توان نظامی امروز ما نبود دشمنان از هر سو ما را احاطه می کردند.

کارشناس مسائل خانواده ابراز داشت: لازم است تا برای پیشرفت علم، برنامه ریزی و تخصیص بودجه مالی شود، امیرالمؤمنین(ع) می فرمایند «تفکر در عاقبت امور انسان را از مهلکه نجات می دهد» ، «حر ابن یزید ریاحی» در حال هلاک شدن بود و میان بهشت و جهنم مخیر شده بود، اما یک لحظه با خود اندیشید و از جهالت نجات یافت و رستگار ابدی شد، یک لحظه اندیشیدن بهتر از عبادت هفتاد سال است، مقام حر بسیار بالا است، قبیله حر اجازه نداند تا کوفیان سر از بدنش جدا کنند و او را در محلی جدا از سایر شهدای کربلا دفن کردند، بعد از هزار سال مشاهده شد که بدن حر در قبرش سالم مانده بود.

وی اظهار داشت: اگر امروز بر روی علم و دانش در مملکت سرمایه گذاری مادی و معنوی شود و فرهنگ سازی انجام شود، می توانیم از استعدادهای درخشان جوانان ایرانی در گسترش مرزهای علم و دانش و عبور از مرزهای جهانی علم استفاده کنیم، ظاهر قضیه مصرف سرمایه و امکانات کشور است امام باطن و نتیجه و عاقبت بسیار عالی این سرمایه گذاری کسب اقتدار بلند مدت و دائم برای کشور جمهوری اسلامی ایران و به تبع آن اقتدار اسلام  و صدور پیام انقلاب ایران به جهانیان است. /869/202/ب3

 

 

 

ارسال نظرات