۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۴۶۰۴۴۳
آیت الله توکل تشریح کرد؛

آثار لقمه حلال و حرام در زندگی انسان

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت توجه انسان برای بهره گیری از لقمه حلال در زندگی اشاره کرد و گفت: لقمه حلال در آینده فرزندان نیز می تواند آثار ویژه ای داشته باشد.
آیت الله توکل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، آیت الله سید رحیم توکل، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امشب در مراسم دهه اول ماه صفر که در مسجد امام رضا(ع) آمل برگزار شد اظهارداشت: در ایام ارزشمند و گرانقدری قرار داریم که ضرورت دارد بهره گیری شایسته ای در مسیر تعالی خود داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه ترویج پیدا کرده و همواره تلاش کنیم تا به یاد نیازمندان جامعه باشیم و کمکی به آنان صورت دهیم.

استاد حوزه علمیه قم افزود: عده ای در جامعه خودروهای میلیاردی دارند که با پول آن می شود در کشور کارهای خیر بسیاری صورت گیرد و گره های بسیاری از افراد باز شود.

آیت الله توکل ادامه داد: فردی خودرو میلیاردی خریداری می کند ده برابر آن پول دارد که آیا می شود با مال حلال اینگونه بلندپروازی کرده و دست به چنین اقداماتی بزنیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که وقتی مال انسان حرام شود اثرات ناشایستی بر روی فرد دارد، گفت: حق فقرا در این مال وجود دارد و عبادت این افراد نیز مورد قبول حضرت حق قرار نمی گیرد.

وی تصریح کرد: انسان باید در ابتدا لقمه خود را حلال کند تا بتواند با انجام نماز و اعمال دینی اوج بگیرد که ضرورت دارد همواره مراقب اعمال و رفتار خود باشیم و در مسیر رضایت حضرت حق گام برداریم.

آیت الله توکل افزود: انسان باید توجه و دقت شایسته ای نسبت به لقمه خود صورت دهد که اگر حلال نباشد فرد بیچاره شده و نمی تواند به مراتب والایی دست پیدا کند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: لقمه حلال روح انسان را تقویت می کند و این امر برکات گرانقدری در وجود او داشته و سبب نورانیت عبادت فرد می شود که اگر انسانی نجاست خواری کند نماز و دعای او بالا نمی رود و از معنویت و برکت دور می شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت توجه انسان برای بهره گیری از لقمه حلال در زندگی اشاره کرد و بیان داشت: لقمه حلال در آینده فرزندان نیز می تواند آثار ویژه ای داشته باشد.

وی تصریح کرد: نیاز است انسان در شغل خود نیز دقت لازم را صورت دهد تا پولی که از مردم می گیرد حلال باشد و اگر نمی تواند کاری را به درستی صورت دهد آن را به اهل فن معرفی کند.

آیت الله توکل افزود: در زمان قحطی کالا شاهد افزایش قیمت توسط بعضی از فروشندگان هستیم که این اقدام حرام است و انسان نباید دست به چنین کاری بزند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که اگر عبادت با لقمه حرام باشد مشکلات فراوانی را در زندگی انسان ایجاد می کند، گفت: ضرورت دارد مراقب باشیم تا از امور حرام دوری کنیم که تمام مشکلات به سبب عملکرد خودمان است و باید از حضرت حق بخواهیم ما را به حالمان رها نکند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنی از پیامبر گرامی اسلام اظهارداشت: فردی که گوشت و پوست او از حرام رشد کرد نمی تواند وارد بهشت شود.

گفتنی است، همزمان با ماههای محرم و صفر، ویژه برنامه های معرفتی و بصیرتی در امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد شهرستان آمل برگزار می شود./1314/202/ب3

ارسال نظرات