۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۴۶۰۲۱۷
آيت الله نمازي در جلسه تفسير قرآن:

هيچ كدام از دو نامزد رياست جمهوري آمريكا صلاحيت ندارند

نماينده ولي فقيه در كاشان با اشاره به در پيش بودن انتخابات رياست جمهوري آمريكا، اظهارداشت: 200 ميليون نفر در آمريكا واجد شرايط راي هستند اما به چه كسي مي خواهند راي بدهند.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در کاشان، آيت‌الله عبدالنبي نمازي، دوشنبه شب در سيصد و هيجدهمين جلسه تفسير قرآن در مسجد حضرت قائم(عج) در ترجمه و تفسير آيات 118 سوره مباركه آل عمران كه مي فرمايد «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا بِطَانَةً مِنْ دُونِكُمْ لَا يَأْلُونَكُمْ خَبَالًا وَدُّوا مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاءُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِي صُدُورُهُمْ أَكْبَرُ قَدْ بَيَّنَّا لَكُمُ الْآيَاتِ إِنْ كُنْتُمْ تَعْقِلُونَ» گفت: يكي از بحث هاي مهم و اساسي كه در آيات قرآن آمده است بحث دشمن شناسي است كه امروز به آن استكبار شناسي گفته مي‌شود.

وي افزود: برخي تصور مي‌كنند، مطالبي را كه بزرگان دين در تاريخ گذشته اسلام گفته اند و يا در قرن حاضر كه امام خميني(ره) آمريكا را بعنوان دشمن اصلي اسلام و بشريت و شيطان بزرگ نام برده است و يا  شعار مرگ بر آمريكاي ملت ايران در آستانه پيروزي انقلاب پايه و اساس و سندي ندارد.

آيت الله نمازي ادامه داد: برخي تصور مي‌كنند شعار مرگ بر آمريكا بر آمده از توده مردم است و هيچ پايه و اساس و سندي ندارد در حالي كه سند آن قرآني است و خداوند به پيامبراكرم(ص) مي فرمايد ‹‹قل‌›› اي پيامبر به دشمنان بگو بميريد.

آمريكا بازيچه دست صهيونيسم است

نماينده ولي فقيه در كاشان يادآور شد: آيات متعددي در قرآن است كه مشخص مي كند باطن صهيونيست، خبيث و كثيف و خطرناك  است نه آمريكا، چرا كه آمريكا نيز بازيچه دست صهيونيست است و آنها هستند كه آمريكا را كوك مي‌كنند.

آيت الله نمازي با اشاره به در پيش بودن انتخابات رياست جمهوري آمريكا، اظهار داشت: 200 ميليون نفر در آمريكا واجد شرايط راي هستند اما به چه كسي مي خواهد راي بدهند، چرا كه هيچ كدام از اين دو نامزد رياست جمهوري آمريكا، ترامپ و كلينتون كه اينگونه با يكديگر درگير شده اند ارزش و صلاحيت رياست جمهوري را ندارند.

وي افزود: اين دو نامزد رياست جمهوري آمريكا كه اينگونه با يكديگر درگير هستند مي خواهند دنيا را اداره كنند و مدعي رهبري دنيا نه، بلكه مدعي رهبري بشريت هستند و در كشورهاي خاورميانه و كشورهاي اسلامي دخالت مي‌كنند و خودشان را ارباب دنيا و بشريت مي‌دانند و خود شهروند درجه يك معرفي مي كنند و ديگران را شهروند درجه دو مي دانند و هر چقدر از شهروند درجه دو كشته شوند براي آنها مهم نيست.

عضو جامعه مدرسين حوزه علمه قم ابراز داشت: مسأله اي را كه قرآن از 1400 سال قبل بيان كرده و به مسلمانان هشدار داده است مانند اين است كه اين آيات  همين امروز نازل شده است، مستكبرين كاري كرده اند كه مسلمانان را با دست مسلمان قتل عام مي‌كنند و براندازي نسل مسلمانان را آغاز كرده اند.

آيت الله نمازي ادامه داد: خداوند در اين آيه مي فرمايد ‹‹يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا بِطَانَةً مِنْ دُونِكُمْ›› اي كساني كه ايمان آورديد، بيگانگان را محرم اسرار خود قرار ندهيد، اين بحث مهمي است كه متأسفانه امروز نيز در كشور ما برخي‌ها به دنبال رفيق شدن با آمريكا هستند در حاليكه آنها رفيق نمي خواهند، نوكر مي خواهند.

وي افزود: آمريكا اگر رفيق مي‌خواست، صدام  و شاه و قذافي و حسني مبارك همه رفقاي آمريكا بودند اما به چه سرنوشتي دچار شدند، بنابر اين آمريكا برده مي خواهد تا سياستهاي آمريكا را اجرا كنند در حاليكه قرآن 1400 سال قبل راهنمايي كرده است و گفته، مسلمانان اگر از فكر خود استفاده كنند، ما شما را  در قرآن راهنمايي كرده ايم.

عضو مجلس خبرگان در ادامه با اشاره نگراني رهبر معظم انقلاب از آمريكا و هشدارهاي مكرر معظم له مبني بر قابل اعتماد نبودن آمريكا، گفت: اين هشدار رهبري امروز جامعه عمل پوشيده است، جمهوري اسلامي ايران به تعهدات خود عمل كرده  اما آنها هر روز، بهانه جديدي مي آورند.  

بيگانگان را محرم اسرار خود ندانيد

آيت الله نمازي ادامه داد: خداوند در قرآن مي فرمايد ‹‹لَا تَتَّخِذُوا بِطَانَةً مِنْ دُونِكُمْ›› بيگانگان را محرم اسرار خود ندانيد و با آنها مشورت نكنيد و ظرفيتهاي دروني خود را به دشمن نگوييد تا دشمن متوجه نشود شما چه امكاناتي داريد.

وي افزود: دشمنان از اينكه در مسائل شما دخالت كنند و شما را خشمگين و عصباني كنند و آرامش را از شما بگيرند هيچگاه كوتاه نمي آيند، بنابراين علت اينكه خدا مسلمانان را از همراهي با دشمن نهي مي‌كند براي اين است كه آنها از هر راهي و با هر وسيله اي كه دارند مي خواهند شما را عصباني كنند.

نماينده ولي فقيه در كاشان ابراز داشت: دشمنان اسلام دوست دارند شما هميشه در مشقت و سختي و رنج و گرفتاري باشيد تا براي حل مشكلات اقتصادي و سياسي و اجتماعي خود به آنها پناه ببريد و زماني كه آنها حرف مي زنند آثار كينه و دشمني در حرفهايي كه مي زنند مشهود است و شما را شهروند درجه دو و سه دانسته و در حد برده خود مي دانند.

آيت الله نمازي، يادآور شد: قانون كاپيتولاسيون را كه امام خميني(ره) در سال 43  افشاكرد، قانوني است كه در برخي از كشورهاي جهان سوم اجرا كردند و اين قانون، مصونيت قضايي شهروندان آمريكايي و غربي در كشورهاي جهان سوم است و اين كشورها حق محاكمه شهروندان آمريكايي و غربي را در كشورهاي خود ندارند.

وي با اشاره به اينكه آثار خشم و دشمني از چهره و حرف دشمن مشخص است، گفت: بوش در دوران رياست جمهوري خود ايران را محور شرارت  معرفي كرد و امروز هم بازماندگان بوش همان حرف بوش را تكرار مي كنند و مي گويند ايران عامل نا آرامي است.

به گفته وي، دشمن آنچه را بر زبان مي آورند ظاهر دشمني آنها است اما در باطن مي خواهند كشورهاي اسلامي و به ويژه ايران را تحت سلطه خود قرار داده و نماينده اي را مانند زمان شاه بعنوان ژاندارم منطقه داشته باشند تا حافظ منافع آنها درمنطقه باشند.

دشمنان اسلام قصد اجراي طرح خاورميانه جديد، عراق نوين را داشتند

نماینده مجلس خبرگان رهبري ابراز كرد: دشمنان اسلام طرحهاي زيادي از جمله خاورميانه جديد، عراق نوين، الحاق سرزمين هاي كردنشين در عراق و تركيه و سوريه و تجزيه آن و تأسيس كشوري با عنوان كردستان را در برنامه دارند كه اين طرح را در خوزستان نيز قصد داشتند انجام دهند.

نماينده ولي فقيه دركاشان، گفت: خداوند مي فرمايد، ما آيات را براي شما نازل كرديم و حقايق را نيز براي شما بيان كرديم و شما اهل ايمان، از قوه عاقله خود استفاده كنيد و مرعوب دشمن نشويد.

آيت الله نمازي در ادامه با اشاره به اينكه دشمن در تبليغات خود از اسلام بعنوان دين نماز نام برده نه سياست، گفت: اسلام دين مسؤوليت و دين تعهد است و رهبر معظم انقلاب در فرمايشات اخير خود در ديدار با دانشجويان و دانش آموزان به اين نكته اشاره كرد كه برخي براي مذاكره با آمريكا و حل مشكلات كشور از طريق مذاكره تبليغ مي‌كنند.

لازم به ذكر است، درس هاي تفسير قرآن آيت الله عبدالنبي نمازي، نماينده ولي فقيه در كاشان از 26 تيرماه سال 86 از حسينيه حضرت علي اكبر(ع) كاشان آغاز شد و در ادامه مسجد صادقيه، مسجد اعظم كرسي و اكنون سيصد و هفدهمين جلسه تفسير قرآن ايشان در مسجد حضرت قائم(عج) كاشان برگزار شد و تاكنون 4 جلد از تفسير قرآن ايشان به چاپ رسيده و جلد پنجم نيز آماده شده است./1307/پ201/ج

ارسال نظرات