۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۴۶۰۱۵۳
معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان خبر داد؛

اعزام 360 مبلغ به عراق

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان با اشاره به برپایی مواکب این سازمان در شلمچه و چذابه از اعزام 360 مبلغ به عراق برای فعالیت های تبلیغی و فرهنگی خبر داد.
اعزام مبلغ

حجت‌الاسلام مرتضی فرهادی‌نژاد، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فعالیت های سازمان اوقاف در راستای خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی ابراز داشت: این سازمان همچون سایر ادارات و سازمان ها بقعه های متبرکه، مساجد و حسینیه های استان در مسیر زوار را آماده و به کمیته اسکان ستاد اربعین استان تحویل داده شد.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان به برپایی موکب در مرزهای شلمچه و چذابه اشاره و اظهارداشت: موکب مرز چذابه با مسؤولیت اداره کل اوقاف استان و معاونت استان های معین یزد، مازندران، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و هرمزگان خدمت رسانی به زوار را مدنظر قرار داده و از هفته آینده تا 5 آذرماه روزانه 10 هزار نفر را اطعام خواهد داد و در مرز شلمچه نیز استان های فارس، آذربایجان شرقی و غربی و بوشهر به مسؤولیت استان بوشهر به پذیرایی از زوار حسینی می پردازند.

این مقام مسؤول با بیان این که برنامه های فرهنگی متعددی برای اربعین حسینی در سطح استان مورد توجه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: اعزام مبلغ در سطح استان و خارج از کشور به مسؤولیت کارگروه معاونت فرهنگی استان در جنوب کشور و جنوب عراق از جمله برنامه های فرهنگی است که حدود 360 مبلغ به عراق و 200 مبلغ به مرزها اعزام و فعالیت های تبلیغی را انجام خواهند داد.

حجت الاسلام فرهادی نژاد اعزام مبلغان مذکور را از میان ثبت نام کنندگان در سامانه این سازمان برشمرد و افزود: از مبلغان اعزامی به عراق، 120 مبلغ بومی، 80 مبلغ بومی و انتخاب شده از بعثه مقام معظم رهبری، 70 مبلغ خارجی و مابقی مبلغان عرب استان هستند که از امروز اعزام و در محل های تعیین شده به فعالیت های تبلیغی خواهند پرداخت.

وی در پایان تهیه ویزا از زوار و عدم اقدام در روزهای پایانی را خواستار و عنوان کرد: دست اندرکاران و مسؤولان اربعین حسینی با کمیته های مربوطه همکاری و هماهنگ باشند تا موازی کاری صورت نگیرد./302/9456/ب1

ارسال نظرات