۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۴۶۰۰۹۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

فرهنگ زیربنابی توسعه در تمامی عرصه‌ها است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خواستار توسعه گفتمان فرهنگی در لایه های مختلف جامعه از سوی رسانه ها شد و گفت: فرهنگ زیربنابی توسعه در تمامی عرصه‌ها است.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در جمع مدیران مسؤول نشریات محلی و سرپرستان مطبوعات سراسری مستقر در شهرستان مراغه اظهار داشت: رویکردهای سلیقه‌ای در حوزه فرهنگ و هنر آسیب‌های جدی به دنبال دارد.

وی با بیان این‌که هنوز مقوله اقتصاد فرهنگ و هنر، ایجاد توازن در برنامه های فرهنگی و شناسایی قابلیت های موجود در استان مورد غفلت واقع شده است، خاطرنشان کرد: رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان توجه و بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های موجود و تقویت فرهنگ بومی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی است.

محمدپور خواستار توسعه گفتمان فرهنگی در لایه های مختلف جامعه از سوی رسانه ها شد و تصریح کرد: فرهنگ زیربنابی توسعه در تمامی عرصه‌ها است، اگر رویکرد غالب در جامعه فرهنگ باشد می توان به توسعه امیدوار بود، در این راستا رسانه ها می توانند در شکل دهی به افکار عمومی نقش داشته باشند

وی حفظ استقلال رسانه‌ای را لازمه اعتماد مخاطبان و جریان‌سازی در عرصه‌های مختلف دانست و گفت: نشریات وابسته نمی توانند به رسالت آگاهی بخشی عمل کنند؛ استقلال رسانه باید از درون باشد، اگر استقلال از بیرون به رسانه تزریق شود، متزلزل خواهد بود و رسانه در امر تاثیرگذاری کار به جایی نخواهد برد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در ادامه با تأکید بر ارتقای سطح کیفی مطبوعات استان و همچنین توجه به حساسیت‌های جامعه نسبت به مسائل روز اظهار داشت: مخاطب شناسی در مطبوعات گاه به فراموشی سپرده می شود که همین امر موجب ریزش تعداد مخاطبان خواهد بود.

محمدپور نقش و رسالت رسانه های ارتباط جمعی را آگاهی‌بخشی دانست و ادامه داد: جامعه پویا جامعه ای است که هویت اش را بشناسد و این شناخت از آثار فعالیت رسانه های ارتباط جمعی است، جامعه بی هدف نمی تواند مسیر توسعه را طی کند، فعالان رسانه‌ای باید با آگاهی از گذشته به ابزار روز و مهارت های حرفه ای روزنامه نگاری مجهز شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری آذربایجان شرقی در اواخر بهمن سال جاری خبر داد و از فعالان مطبوعاتی مراغه خواست در این جشنواره حضوری پررنگ داشته داشته باشند و گفت: مراغه پس از تبریز بیشترین تعداد نشریه های چاپی را دارد./203/935/ب1

ارسال نظرات