۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۴۵۹۹۲۶
نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی:

ارتباط حوزه با جوانان نقش مهمی در حل مشکلات جامعه دارد

محمدی انارکی بر ضرورت ارتباط بیشتر روحانیان با جوانان تأکید کرد و گفت: امروزه آسیب های اجتماعی به شدت زیاد شده است و ارتباط حوزه با جوانان می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.
احمد محمدی انارکی

احمد محمدی انارکی، نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی، در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به عملکرد وزارت ارشاد در زمینه اجرای کنسرت ها، اظهار داشت: ما باید ملزم به اجرای قانون باشیم و در چارچوب قانون بودن بسیاری از مسائل را حل می کند.

وی با بیان این که ما باید تمام تلاش خود را در جذب جوانان داشته باشیم، گفت: اگر ما کاری برای جذب جوانان نکنیم قطعا دشمنان برای جذب آنها برنامه دارند و یکی از جاهایی که باید برای جذب جوانان برنام داشته باشد حوزه علمیه و روحانیان هستند.

محمدی انارکی با اشاره به اعتماد مردم به روحانیان اظهار داشت: نزدیک شدن روحانیان به جوانان و دانشجویان می تواند زمینه سازی رعایت شؤون اخلاقی و اسلامی در جامعه را به دنبال داشته باشد و می تواند سبب همدلی و همراهی مردم با نظام اسلامی شود.

وی با بیان این که امروزه فضای مجازی و ماهواره ها دسترسی مردم به جریانات انحرافی را آسان کرده است، خاطرنشان کرد: ما باید خودمان در چارچوب قانون و نظام جوانان را جذب کنیم و در جامعه جذابیت ایجاد کنیم زیرا دامن زدن به اختلافات و حواشی موجب عدم اعتماد مردم و دوری از نظام خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مهم ترین جنگ امروز را جنگ نرم و رسانه دانست و افزود: این را آینده نشان خواهد داد که عملکرد ما در این زمینه چگونه بوده است ولی ما باید پادزهر و قدرت دفاع در برابر این تهاجم نرم دشمن را داشته باشیم زیرا دشمنان ما به ویژه آمریکا بودجه های کلانی را برای این بخش درنظر گرفته است و ما هم باید با هم افزایی از درون قدرت مقابله را پیدا کنیم.

وی با بیان این که حوزه های علمیه امروز به سمت استفاده از علم روز و فضای مجازی رفته است، خاطرنشان کرد: مخاطبان و جوانان امروز این عملکرد را می پسندند زیرا امروزه آسیب های اجتماعی به شدت زیاد شده است و ارتباط حوزه با جوانان می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که در زمان جنگ تحمیلی جوانان بودند که جنگ را اداره می کردند، گفت: امروز هم جوانان همان جوانان هستند و با همان روحیه و اعتقادات ولی نیاز داریم که حوزه های علمیه بیشتر هزینه کنند و اگر قرار است در دانشگاه یک روحانی اقامه نماز کند باید آنقدر او را تأمین کنیم که او شب را هم در کنار دانشجویان بماند و بتواند با آنان انس داشته باشد.

وی افزود: این اقدامات نیازمند یک بودجه کافی است که هم دولت باید کمک کند و ما هم در مجلس سعی می کنیم در این راستا برنامه هایی را داشته باشیم./843/پ202/ب1

ارسال نظرات