۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۴۵۹۷۶۷
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

دفاع از ارزشهای دینی انقلاب، رسالت امروز روحانیت است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید بر این که امروز رسالت همه ما دفاع از ارزش های دینی و انقلابی است، گفت: اگر اصول اساسی انقلاب و نظام اسلامی جامعه ما خدشه دار شود دشمن به راحتی در کشورمان نفوذ خواهد کرد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران عصر امروز در جمع روحانیان طرح هجرت استان، وقف را یک منشور چند وجهی دانست و بر ضرورت ترویج صحیح و اثر بخش آن در جامعه از سوی مبلغان دینی تأکید کرد.

وی با بیان این که شبکه تبلیغی روحانیت بزرگترین رسانه در ترویج فرهنگ وقف در جامعه است، خاطرنشان کرد: روحانیت تنها قشری است که می تواند فرهنگ وقف را به خوبی در جامعه نهادینه کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت از نفوذ کلام بالایی در میان عموم مردم برخوردار است، تصریح کرد: اگر امروز شاهد موقوفات بسیاری در جامعه هستیم به برکت ارشادات و رهنمودهای علما و بزرگان دینی در تاریخ اسلام است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران یکی از بهترین راه های احیا و ترویج فرهنگ وقف در جامعه را همکاری و همیاری روحانیت دانست و خاطرنشان کرد: روحانیت در هر عرصه ای وارد شد زمینه ساز عزت و عظمت جامعه دینی را فراهم کرد.

حجت الاسلام علیزاده از روحانیت به عنوان پرورش یافتگان مکتب امام صادق(ع) یاد کرد و با بیان این که روحانیت همواره همان رسالت اصلی انبیاء و اولیاء الهی که نشر و گسترش اسلام ناب بوده را دنبال کرده است، گفت: وقف صدقه جاریه وقف که سفارش ائمه اطهار(ع) و بزرگان دینی ما بوده با بیان سازنده روحانیت در جامعه نهادینه شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران متعلقات دنیا را فانی و از بین رفتنی دانست و با بیان این که انفاق در راه خداوند متعال و همچنین خدمت به مؤمنان اثرگذاری معنوی بسیاری بالایی با خود به همراه دارد، گفت: باید تلاش کنیم متعلقات دنیوی را با انفاق در راه خدا و کمک به جامعه دینی جاودانه کنیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که متعلقات دنیا اگر در مسیر صحیح و خدمت به دیگران به کار گرفته نشود بقا نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین رسالت مبلغان دینی در کمک به نهادینه کردن فرهنگ وقف و گسترش آن در جامعه، تبیین همین مسأله است.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که وقف یک صدقه جاری و چمشه جوشان و پرخیر و برکتی است که همواره و در هر زمانی می تواند افراد نیازمند را بی نیاز کند، خاطرنشان کرد: اگر موقوفات در جامعه به خوبی احیاء شود به حتم دیگر در جامعه دینی با مشکلات اقتصادی مواجه نخواهیم بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از وقف به عنوان بهترین راه کاهش فقر در جامعه دینی یاد کرد و گفت: یکی از مهم ترین دلایل تأکید انبیاء الهی بر وقف در جامعه کمک به نیازمندان و کاهش فقر اقتصادی در جامعه اسلامی بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که وقف می تواند جایگزین بسیار مطمئنی برای بسیاری از درآمدهای اقتصادی باشد، افزود: وقف در صورت نهادینه شدن و گسترش در جامعه می تواند یکی از درآمد های پایدار برای کشور محسوب شود.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که در گذشته مردم بر اساس ارادت و علاقه ای به امام حسین(ع) داشتند بیش از 70 درصد نیت موقوفات خود را هزینه در این مسیر قرار دادند، خاطرنشان کرد: اما امروز به دلیل نیازمندی های گسترده در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و درمانی می توان نیت موقوفات را به این سمت و سو تغییر داد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران نقش مبلغان دینی در تبیین نیازمندی های امروز موقوفات را مهم ارزیابی کرد و گفت: روحانیت باید در منابر وخطابه های خود نیازهای روز جامعه را برای مردم به خوبی تبیین کند تا بخشی از نیات واقفان در این مسیر هدایت شود.

استاد حوزه علمیه مازندران لازمه وقف را استمرار و جاودانگی آن دانست و تصریح کرد: امروز بسیاری از آثار به جای مانده از گذشتگان ما در سایه وقف پا برجا و ماندگار مانده است.

وی از حضرت علی(ع) به عنوان بزرگترین واقف یاد کرد و با بیان این که ائمه معصومین(ع) نیز همواره مردم را به حرکت در مسیر این سنت حسنه تشویق و ترغیب کرده اند، ادامه داد: امروز نیز یکی از بهترین راه های ماندگاری فرهنگ وقف احیا و گسترش آن در جامعه است.

حجت الاسلام علیزاده یکی از مهم ترین کاردهای وقف را فرهنگی دانست و با بیان این که می توان با بهره گیری از این سنت حسنه فرهنگ دینی و انقلابی را در جامعه گسترش داد، تصریح کرد: وقف به عنوان یکی از راه های گسترش فرهنگ دینی در جامعه می تواند مانع نفوذ فرهنگی دشمن در جامعه شود.

وی با اشاره به این که خطر امروز جامعه اسلامی، نفوذ فرهنگی است، افزود: متأسفانه برخی ها در داخل با رفتار و اعمال خود زمینه نفوذ دشمن را فراهم می کنند که این رویکردها با اصول انقلابی ما در تضاد است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید بر این که امروز رسالت همه ما دفاع از ارزش های دینی و انقلابی است، خاطرنشان کرد: اگر اصول اساسی انقلاب و نظام اسلامی جامعه ما خدشه دار شود دشمن به راحتی در کشورمان نفوذ خواهد کرد./950/202/ب2

ارسال نظرات