۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۴۵۹۷۰۸
امام جمعه قرچك:

پست و مقام فرصت مناسبی برای جمع کردن ره توشه آخرت است

امام جمعه قرچك در جلسه اخلاق مسؤولان اين شهرستان، ‌ثروت، پست و مقام را فرصت مناسبی برای آخرت سازی دانست و گفت: بالاترین فرصت هم دانش است، اما اگر دانش هدفمند نباشد سبب خسران می شود.
حجت الله اسماعيلي امام جمعه قرچك اخلاق حجت الاسلام حجت الله اسماعيلي قرچك

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، ظهر امروز جلسه اخلاق با حضور مسؤولان شهرستان قرچك در محل دفتر امام جمعه اين شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام حجت الله اسماعيلي امام جمعه قرچك در اين برنامه هدف از برگزاری اینگونه جلسات را به دل رسیدن مطرح کرد و افزود: کلاس اخلاق برای این است که به آنچه که برای رسیدن به مراتب بالاي کمال لازم است، برسیم.

وي گفت: دل های ما خانه خدا است، پس حق نداریم هر بلایی به سر آن بیاوریم، قلب حرم خدا است در حرم خدا نباید شخص دیگری را راه داد.

اين استاد اخلاق با بيان اينكه سوءظن خطايي است که یکی از آفات آن کینه هست، تصريح كرد: اگر در زمان عمل اشتباه، متوجه وارداتی که به قلب می‌شود و منشأ آفات هست شويم، هرگز این کار را ادامه نخواهیم داد.

وي افزود: انسان سالک و عارف عقل خود را زنده و نفس خود را می کشد.

ریيس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان قرچك از مهم ترین اهداف جلسات اخلاق را بیداری مطرح كرد و گفت: اینکه  می خواهیم به داد دل و روحمان برسیم، بیداری و در مسیر حق قرار گرفتن است، از جمله مواردی که در روز آخر برای ما می ماند، همین بيداري ها است.

وي با اشاره به آیات قرآن ادامه داد: همه کائنات به دور انسان می چرخند، بدترین عمل آن است که انسان به دور چیزی بچرخد و انسان خادم چیزی باشد، البته اگر خدمت برای مردم باشد، بالاترین عبادت است.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قرچک ‌ثروت، پست و مقام را فرصت مناسبی برای آخرت سازی دانست و گفت: بالاترین فرصت هم دانش است، اما اگر هدفمند نباشد سبب خسران می شود.

وي با طرح پرسشي مبني بر اينكه آیا فیض در دل سیاه که همه چیز در آن هست، وارد می‌شود، اضافه كرد: هرچه مراقبت بیشتر باشد، فیض بیشتر می‌شود.

امام جمعه قرچك با اشاره به گفته علامه طباطبائی ابراز كرد: فیض در دل پاک می نشیند، با مراقبت بیشتر؛ تنزلات هم بیشتر می شود.

وي افزود: ظرف و مظروف باید با هم سنخیت داشته باشد، فيض وارد دل پاك مي شود، هرچه ظرف کثیف تر باشد، فیوضات معنوی هم کمتر می شود.

اسماعيلي در پايان با بيان اينكه عشق بازی دنیا، عشق مجازی است، اما عشق واقعی خداوند است، ادامه داد: دليل اينكه اشتیاق به محبوب به وجود نمی‌آید اینست كه اين اشتیاق مقدماتی دارد، باید دل را از شهوات پاک کرد تا به این اشتیاق رسید./804/202/ب3

ارسال نظرات