۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۴۵۹۶۵۵
معاون استاندار مازندران مطرح کرد؛

ضرورت بهره گیری از ظرفیتها برای معرفی سالروز تشکیل حکومت علویان در مازندران

معاون استاندار مازندران گفت: آمل مرکز و پایتخت حکومت علویان بود که برای ما افتخاری ارزشمند و گرانقدر است و بسیار ارزنده بوده که اسلام را بصورت خالص دریافت کردیم.
پایتخت علویان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، احمد منفرد، معاون استاندار مازندران امروز در جلسه معرفی نماد آمل که به مناسبت روز ملی مازندران (سالروز تشکیل حکومت علویان در تبرستان) در فرمانداری ویژه آمل برگزار شد اظهارداشت: یک روز بعنوان روز مازندران نام گذاری شد که اتفاق مبارکی است و این استان از هر حیث پیشتاز در طول تاریخ بوده و بسیاری از پدیده های موجود در مازندران انحصاری است که باید در راستای معرفی آن کوشا باشیم.

وی تصریح کرد: آمل را بعنوان تمدن های اولیه ایران داشتیم که حضرت علامه حسن زاده آملی در دیداری فرمودند آمل و شوش تمدن گسترده ای دارند و از همه قدیمی تر هستند که بخش عظیمی از آثار تاریخی این شهر برای قبل از اسلام است.

معاون استاندار مازندران ادامه داد: آمل مرکز و پایتخت حکومت علویان بود که برای ما افتخاری ارزشمند و گرانقدر است و بسیار ارزنده بوده که اسلام را بصورت خالص دریافت کردیم و از ابتدا پیرو خاندان عصمت و طهارت بودیم.

منفرد بیان داشت: امروز به سبب این مقام که آمل پایتخت علویان است به خود می بالیم و ضرورت دارد پاسدار این جایگاه بزرگ و گرانقدر باشیم و تلاشهای ارزشمندی صورت دهیم.

وی تصریح کرد: چهره ها و شخصیتهای بزرگی در تاریخ آمل داریم و هیچ زمانی سلسله فقاهت در این شهرستان قطع نشده و همواره وجود داشته است.

منفرد ادامه داد: شهرستان آمل در هر دوره ای مرجع عالیقدر داشته است و امروز نیز حضرات آیات حسن زاده و جوادی آملی بعنوان ستارگان درخشان و بزرگ این دیار هستند.

معاون استاندار مازندران افزود: بزرگان شهرستان آمل در طول تاریخ بی نظیر هستند و باید از همه فرصتها استفاده کنیم که ضرورت دارد کارهای شایسته ای در این راستا صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: آمل پایتخت علویان بوده است که باید نمادسازی لازم صورت گیرد تا بتوانیم این ظرفیت را نشان داده و معرفی کنیم که امری ارزشمند است.

منفرد با بیان این این که آمل شهر هزارسنگر است، گفت: امام خمینی(ره) در وصیت نامه سیاسی الهی خویش از شهر آمل و مردم فداکار آن به نیکی یاد کردند.

معاون استاندار مازندران با بیان این که حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 آمل بسیار ارزشمند و ماندگار است، اظهارداشت: ضرورت دارد برای همه نمادها شناسنامه تعریف کنیم و میان آنها اولویت را مشخص کنیم.

عباس مرزبند، مدیر آموزش و پرورش در این جلسه با بیان این که نماد شهرستان آمل باید تلفیقی باشد، اظهارداشت: ضرورت دارد ظرفیتها و سرمایه های مازندران و آمل را به نحوی شایسته معرفی و بشناسانیم.

وی تصریح کرد: مراکز فرهنگی، دانشگاهها و آموزش و پرورش می توانند مقالات خود را به این امر اختصاص دهند و نیاز است در این عرصه ورود پیدا کنند.

مرزبند از آمادگی دستگاه تعلیم و تربیت برای شناساندن ظرفیتهای فرهنگی و تاریخی آمل خبرداد و بیان داشت: می توانیم کارگروهی در این خصوص تشکیل داده و از ظرفیتهای دانش آموزان استفاده کنیم.

محمد محمدی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل در این جلسه تصریح کرد: نام گذاری روز مازندران به سبب سالروز تشکیل حکومت علویان در آمل بود که نخستین خطبه حکومت علویان در این شهر خوانده شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی آمل خاطرنشان کرد: شهرستان آمل مهد بزرگان و علمای گرانقدری است که باید در راستای معرفی و شناساندن آنان استفاده لازم را صورت دهیم که این شهر تاریخ درخشانی دارد.

روح اله آذرگشت، رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر آمل در این جلسه گفت: ظرفیت های بی بدیلی در شهرستان آمل داریم که باید زمینه معرفی آن را فراهم کنیم و ضرورت دارد عزم جدی در ان راستا وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: شهرستان آمل بزرگان و سرمایه های گرانقدری دارد که باید نسل جوان جامعه با آنها بیشتر آشنا شوند که نیازمند کار اصولی و تلاش اساسی است.

گفتنی است، اصحاب رسانه حاضر در جلسه به بیان نظرات خود درخصوص نماد شهرستان آمل و ضرورت حفظ و صیانت از ظرفیت ها و سرمایه های این شهرستان پرداختند./1314/203/ب3

 

ارسال نظرات