۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۴۵۹۴۹۱
مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی خبر داد؛

ثبت‌نام 6 هزار نفر از خراسان جنوبی در سامانه سماح

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون 6 هزار نفر از خراسان جنوبی برای پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، گفت: برخی از زائران حسینی از یک هفته گذشته از مرز خارج شده‌اند و عده‌ای دیگر نیز در ادامه از مرز خارج می‌شوند.
نوفرستی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، ابوالفضل نوفرستی، مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی ظهر امروز در اجتماع ملی زائران اربعین که در مسجد امام حسین(ع) بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: شعار امسال اربعین «انی احامی ابدا عن دینی» است و باید همه در راستای این شعار حرکت و تلاش کنند.

وی با بیان اینکه حضور میلیونی زائران اربعین نشان از حرارت و نوری است که در دل مسلمانان وجود دارد، گفت: اربعین حسینی نمایش بزرگی در جهان است و رستاخیز عظیمی است که در دنیا مانندی ندارد.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون 6 هزار نفر از خراسان جنوبی برای پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، افزود: برخی از زائران حسینی از یک هفته گذشته از مرز خارج شده‌اند و عده‌ای دیگر نیز در ادامه از مرز خارج می‌شوند.

نوفرستی تصریح کرد: آل سعود با آن همه امکانات به برکت فروش نفت و زائران سرزمین منا توان اداره 2 میلیون زائر را ندارند و فجیع‌ترین حادثه در سرزمین منا در سال گذشته با شهادت بیش از 8 هزار نفر به وقوع پیوست که جای تأسف دارد.

وی با بیان اینکه هر ساله بیش از 25 میلیون نفر زائر از اقصی نقاط جهان در پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت می‌کنند، ادامه داد: با وجود تمام مشکلاتی که در کشور عراق است تاکنون هیچ‌گونه مشکلی برای زائران امام حسین(ع) به وجود نیامده است.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه بزرگ ترین همایش قدرت، عزت و آزادی‌خواهی در حال شکل‌گیری است، خاطرنشان کرد:‌ زائران با نیت‌های خالصانه به زیارت مشرف شوند و سعی کنند از هرگونه تبلیغات شخصی و جناحی خودداری کنند.

نوفرستی اظهار کرد: تمام موکب‌های استان خراسان جنوبی در شهر کاظمین برپا شده است و در این شهر بیشترین خدمات و کمک‌های مردمی را انجام می‌دهد، همچنین در مرز چذابه نیز یک موکب از خراسان جنوبی به نام شهدای منا برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین برپا شده است./202/880/ب1

ارسال نظرات