۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۴۵۹۴۲۹
ادعای نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در خراسان رضوی:

هیچ حیف و میلی در صندوق ذخیره فرهنگیان صورت نگرفته است

نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در خراسان رضوی با بیان این که در صندوق ذخیره فرهنگیان تا کنون اختلاسی صورت نگرفته و اگر مدیری خطایی انجام داده باید پاسخگو باشد، گفت: مدیر عامل صندوق در جلساتی عنوان کردند که حیف و میلی صورت نگرفته اما خطا و اشتباه بوده است.
صندوق ذخیره فرهنگیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمد رضا حیدری، نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در خراسان رضوی، شب گذشته در سلسله نشست های توبا حزب کارگزاران خراسان رضوی با بیان این که این صندوق در سال 74 تحت نظر مجلس به عنوان صندوق مکمل بازنشستگی برای فرهنگیان تشکیل شد، گفت: امروز این نوع صندوق در کشور های توسعه یافته نیر شکل گرفته است.

وی ادامه داد: هدف از تشکیل صندوق با تاکید بر موانع موجود دولت فراهم کردن امکانات مناسب برای فرهنگیان بود تا با سرمایه گذاری آنان این صندوق  مکمل بازنشستگی شود که بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی معلمانی که داوطلبانه عضو صندوق می شوند، ماهیانه 5 درصد حقوق خود را واریز کرده و سود حاصل از این سرمایه گذاری در زمان بازنشستگی آنان پرداخت می شود.

نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان خراسان رضوی با بیان این که متاسفانه امروز به دلیل مشکلات دولت این رقم به 1.2 درصد رسیده است، خاطر نشان کرد: در چنین شرایطی این رقم حداقل 6 هزار و حداکثر 45 هزار تومان است؛ همچنین صندوق ذخیره فرهنگیان وجوه گوناگونی از جمله سهام بورس و بنگاه های تولیدی را برای سرمایه گذاری در نظر دارد.

سود چشمگیر صندوق ذخیره فرهنگیان در سه سال اخیر

حیدری با بیان این که صندوق ذخیره فرهنگیان در سه ساله اخیر بیش ترین سود خود را داشته است، یادآور شد: صندوق در سه سال اخیر سودی معادل 17 سال گذشته خود را آنهم در شرایطی که بورس در بحران اقتصادی قرار داشت و بنگاه ها نیز در حال تعطیل شدن بودند داشته است.

وی با بیان این که سرمایه گذاری صندوق در 3 سال اخیر سیر صعودی داشته، گفت: بر خلاف دوره های گذشته در سال های 88 تا 90 بخشی از سهام های صندوق با هدف پرداخت سهام بازنشستگان فروخته شد و امروز نیز صندوق ذخیره فرهنگیان سرمایه گذاری های خود را از بنگاه های کوچک به سوی نفت و گاز سوق داده است.  

نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در خراسان رضوی با بیان این که در سه سال اخیر مشارکت شرکت در پروژه های پتروشیمی تا 15 درصد افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: به عقیده بنده شرایط امروز صندوق شرایط مناسبی بوده و تمام سرمایه صندوق نیر هفتاد و هشت هزار میلیارد ریال است.

اختلاسی در صندوق ذخیره فرهنگیان صورت نگرفته است

حیدری با بیان این که متاسفانه صندوق ذخیره فرهنگیان تا به کنون ورودی و خروجی متناسبی نداشته است، گفت: این عدم تناسب حاصل این است که آموزش و پرورش در حال حاضر استخدامی نداشته و با توجه به داده های حاضر در صندوق فرهنگیان هیچگونه اختلاسی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به استقرار سه هیات تفحص مجلس، دستگاه قضایی و سازمان بازرسی کشور در جریان صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: بر اساس قواعد فقهی هیچ مرجعی حق ندارد که در حین رسیدگی به پرونده، اتهامات را در رسانه های عمومی مطرح کنند چراکه افشاگری رفتارها جرم است.

نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در خراسان رضوی با بیان این که در صندوق تا به کنون اختلاسی صورت نگرفته و اگر مدیری خطایی انجام داده باید پاسخگو باشد، گفت: مدیر عامل صندوق در جلساتی عنوان کردند که حیف و میلی صورت نگرفته اما خطا و اشتباه بوده است.

حیدری ادامه داد: همانگونه که بارها نیز پیش از این گفته ایم احتمال خطا در صندوق وجود دارد که مسئولین در حال پیگیری هستند اما به طور کلی شرایط صندوق شرایط مطلوبی است.

اختصاص 800 خودرو لوکس به مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان کذب محض است

وی با بیان این که اختصاص 800 خودرو لوکس به مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان کذب محض است، گفت: بر اساس درخواست فرهنگیان در سال های گذشته ثبت نام خودروهای خارجی انجام شد و بدین طریق 371 ثبت نام از این میان صورت گرفت.

نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان خراسان رضوی با بیان این که شرکت مربوطه نتوانست تا به تعهدات خود در این خصوص عمل کند، افزود: بر این اساس صندوق ذخیره فرهنگیان ناچار به این شد تا برای رفع چالش ها با سرمایه گذاری 200 میلیارد دلاری خودروهای ثبت نامی را به متقاضیان تحویل دهد./864/پ202/ج

 

 

 

ارسال نظرات