۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۴۵۸۵۶۷
مدیر حوزه علمیه مازندران:

بی بصیرتی مهم ترین عامل نفوذ دشمن است/ ولایت مداری تنها به شعار نیست

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که فقدان بصیرت، زمینه نفوذ در جامعه را فراهم کرد، گفت: دشمنان اسلام و انقلاب امروز پس از شکست های متعدد در سه دهه اخیر به حربه نفوذ در کشور روی آورده است که عدم شناخت دشمن و بصیرت کافی می تواند راه را برای نفوذ دشمن در عرصه های مختلف فراهم کرد.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در نشست بصیرتی که با حضور جمعی از طلاب حوزه علمیه ساری برگزار شد، بصیرت را لازمه شناخت حق و باطل دانست و گفت: لازمه داشتن بصیرت نیز تقوای الهی است و کسی که از تقوا و ایمان بالا برخوردار باشد از بصیرت دینی و سیاسی نیز بهره مند خواهد شد.

وی بی بصیرتی را مهم ترین عامل بروز فتنه ها در طول تاریخ دانست و افزود: واقعه تلخ کربلا نتیجه بی بصیرت عده ای در آن مقطع بود که باید امروز حوادث تلخ گذشته عبرتی باشد تا مانع از تکرار آن رویدادهای غمبار شویم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بصیرت راه صحیح زندگی کردن و درست و به موقع تصمیم گرفتن را به نشان خواهد داد، خاطرنشان کرد: تنها بصیرت است که می تواند انسان در غبار فتنه و بحران انسان را در مسیر صحیح رهنمون سازد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که در طول تاریخ نیز خواص و بزرگانی را شاهد بودیم که متأسفانه به دلیل عدم بصیرت و موضع گیری به هنگام نتوانستند مسیر صحیح را تشخیص دهند و حتی ناخواسته همراه با دشمن شدند، افزود: اگر در چنین شرایطی بصیرت نداشته باشیم ممکن است ناخواسته به خودی گل بزنیم و زمینه پیروزی دشمن را فراهم کنیم.

مدیر حوزه علمیه مازندران، جریان مشروطه را یکی از نهضت هایی معرفی کرد که بی بصیرت خواص و بزرگان موجب انحراف در مسیر نهضت شد، گفت: متأسفانه با توجه به هشدارهای متعدد شیخ فضل الله نوری برخی از خواص آن دوران که حتی از علم و تقوی نیز کم نظیر بودند، اما به دلیل بصیرت و عدم شناخت صحیح جریان های آن مقطع زمینه انحراف در مسیر نهضت را فراهم کردند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که در تاریخ اسلام و پس از رحلت نبی مکرم اسلام نیز خواص بی بصیرت حوادث غمباری را به بار آوردند که یکی از آنها واقعه تلخ عاشورا بود، گفت: متأسفانه در طول تاریخ خواص که باید در نقش هدایت گری و روشنگری دیگر جامعه گام بر می داشتند خود به افت و مانعی بزرگ برای رشد و گسترش اسلام ناب تبدیل شدند.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: در جریان حادثه کربلا کسانی که تقوا داشتند به سوی جنت پرواز کردند، اما عده‌ای بصیرت تشخیص حق و باطل را نداشتند و به امام زمان خود کمک نکردند و به دلیل نداشتن تقوا به گمراهی رفتند به همین دلیل انسان باید همواره زمینه تقوا را در خود ایجاد کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که بی بصیرتی همواره آثار و پیامدهای بسیار خطرناکی برای جامعه اسلامی در پی داشته است، خاطرنشان کرد: بصیرتی و لغزش خواص در طول تاریخ موجب ایجاد انحرافات عمیقی در دین شده است.

وی داشتن بصیرت را موجب شناخت جریان حق دانست و با بیان این که کسی که بصیرت داشته باشد تا آخرین لحظه از جریان حق دفاع می کند و حتی جان خود را در این مسیر اهداء خواهد کرد، گفت: متأسفانه در طول تاریخ نیز بسیاری از خواص که از نزدیکان پیامبر و ائمه معصومین(ع) بودند به دلیل عدم بصیرت و شناخت صحیح مطرود شدند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که فقدان بصیرت، زمینه نفوذ در جامعه را فراهم کرد، گفت: دشمنان اسلام و انقلاب امروز پس از شکست های متعدد در سه دهه اخیر به حربه نفوذ در کشور روی آورده است که عدم شناخت دشمن و بصیرت کافی می تواند راه را برای نفوذ دشمن در عرصه های مختلف فراهم کرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که در جریان فتنه 88 کسانی که عزت و بزرگی خود را مدیون انقلابی بودند به دلیل عدم بصیرت و دنیا زندگی، منحرف شدند، افزود: غفلتی که خواص بی بصیرت در جریان فتنه سال 88 در پیش گرفته بودند بحرانی را به وجود آوردند که جبران آن امکان پذیر نبود.

وی با بیان این که امروز تنها راه عزت و اقتدار کشور تبعیت محض از ولایت فقیه است، خاطرنشان کرد: تبعیت محض از ولایت مطلقه فقیه راه پیشرفت کشور و همچنین خنثی سازی توطئه های دشمنان است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که عده ای در ده های اخیر تنها شعار ولایت مداری را سر دادند اما در عمل در مسیری غیر از مسیر ولایت گام برداشتند، گفت: مقبولیت و مشروعیت هر فردی در نظام اسلامی به تبعیت از ولایت است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که ولایت مداری تنها به شعار نیست و باید در عمل دیده شود، تصریح کرد: تجربه ثابت کرده است هر گاه کشور در مسیر تبعیت از ولایت و رهبری گام برداشته در برابر هر نوع هجمه و توطئه ای مصون مانده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که همه توان دشمن تضعیف جایگاه ولایت و رهبری در نظام دینی است، خاطرنشان کرد: دشمن از حضور با صلابت ولایت فقیه در نظام اسلامی عصبانی و هراسان است و به همین دلیل تلاش دارد تا نقش ولایت فقیه در جامعه را کمرنگ کند.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار اشاره کرد و با بیان این که رمز پیروزی های متعدد ملت ایران در سه دهه اخیر را زنده نگه داشتن فرهنگ مقابله با استکبار و ظلم دانست و گفت: امروز نیز بقا و پیشرفت کشور در گرو مقابله و مبارزه با ظلم و استکبار جهانی است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه عده ای در کشور از پررنگ بودن شعار استکبار ستیزی عصبانی و ناراحت هستند، بیان داشت: ملت ایران در صف نخست مقابله با اندیشه های استکباری در جهان قرار دارند و امروز فرهنگ استکبار ستیزی برخواسته از این ملت به الگویی برای دیگر ملت های جهان تبدیل شده است./950/203/ب2

ارسال نظرات