۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۴۵۸۲۹۷
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

دین تشریحی سبب سعادت دنیوی و اخروی انسان است

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: دین تشریحی سبب سعادت دنیوی و اخروی انسان و سبب نجات او از خطرات امروز و فردا می‌شود، همه انبیا و اولیای الهی تابع دین الهی بودند.
حجت االسلام والمسلمین انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، شنبه شب در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) که به همت هیأت انصار سیدالساجدین(ع) در امامزاده ابوالحسن(ع) برگزار شد، گفت: انسان در بین همه مخلوقات به سبب عنایت الهی از ارزش خاصی برخوردار است و این مهم سبب دشمنی برخی دشمنان با انسان شد.

وی با بیان اینکه اهداف دشمن غارت ارزشهای انسانی است، ابراز کرد: خداوند نیز در مقابل برای آن که ارزشهای انسانی محفوظ بماند بهترین راهنمایی‌ها و توصیه‌ها را به انسان ارائه کرد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عقل، فطرت، وجدان، زیبایی خلقت و دین تشریحی از ارزشهای انسانی محسوب می‌شود، بیان داشت: دین تشریحی سبب سعادت دنیوی و اخروی انسان و سبب نجات او از خطرات امروز و فردا می‌شود، همه انبیاء و اولیای الهی همه تابع دین الهی بودند.

این دانشمند فرزانه با بیان اینکه مطالعه سبب افزایش ارزش انسان و تقویت عقل او می‌شود، گفت: روایت است که در قیامت ابتدا عالمان سپس جاهلان به بهشت می‌روند.

این مفسر قرآن کریم عنوان کرد: هدف خداوند از خلق انسان به کمال رسیدن او است، امام رضا(ع) فرمودند: اگر کسی عزت و سربلندی می‌خواهد همه در نزد خداوند متعال است؛ کسی که میل به پاکی داشته باشد به محضر خدا سعود و اگر چنین نباشد از رسیدن به مقامات عالیه محروم می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) فرمودند: بندگی خداوند متعال به زیادی اقامه نماز و گرفتن روزه نیست بلکه عبادت واقعی تفکر در افعال و دین خداوند است؛ ما اگر علم و تفکر نداشته باشیم دشمن همه ثروت و ارزش ما را به غارت می‌برد./813/202/ب2

ارسال نظرات