۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۴۵۸۱۸۴
امام جمعه بجنورد:

انحراف برخی مسؤولان نتیجه کمبود مهارت و تقوا در پذیرش مسؤولیت است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: کمبود مهارت و تقوای لازم برای تصدی مسؤولیت در نظام اسلامی منجر به انحراف برخی مسؤولان در بخشهای مختلف می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با شماری از مسؤولان فرهنگی استان که به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی برگزار شد، بر تقویت مهارت و تقوا در جامعه تأکید کرد و افزود: باید نسل آینده این سرزمین ماهرتر و باتقواتر باشند تا بتوانند نظام اسلامی را به سرمنزل مقصود برسانند.

وی با تأکید بر ارتقای قدرت در بخشهای مختلف نظام اسلامی، تصریح کرد: باید از انقلاب اسلامی همچون جان خود دفاع کنیم؛ چراکه در راه رسیدن به این انقلاب خون‌های بسیار داده شده و خون جگرهای زیادی خورده شده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه استان خراسان شمالی اضافه کرد: امروز روز غفلت نیست؛ زیرا هر لحظه غفلت از حربه دشمنان ضربه‌ مهلکی بر پیکره نظام می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: مشکلات و کج‌روی‌هایی که اکنون از سوی برخی از مسؤولان روی می‌دهد به دلیل این است که آنها مهارت‌های لازم و تقوای مورد نیاز برای تصدی مسؤولیت در نظام اسلامی را کسب نکرده‌اند؛ به همین دلیل وظیفه داریم با تربیت نوجوانان و جوانان انقلابی، مسؤولیت خطیر برنامه‌ریزی‌های کلان کشور را در آینده به دست نیروهای باتقوا، کارآمد و دلسوز نظام اسلامی بسپاریم.

حسن پورمحمدی، رییس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان خراسان شمالی هم در این دیدار، اظهار کرد: در استان تعداد 417 دانش‌آموز و فرهنگی در دوران دفاع مقدس به فیض شهادت نائل آمده‌اند که این موضوع نشانه فرهنگ بالا و حضور ارزنده دانش‌آموزان و فرهنگیان این استان در جبهه‌های حق علیه باطل است.

وی افزود: سازمان بسیج دانش‌آموزی استان در هفته بسیج دانش‌آموزی با شعار «دانش‌آموز انقلابی و مدرسه انقلابی»، برگرفته از سخنان رهبر معظم انقلاب که می‌فرماید «باید انقلابی باشیم و انقلابی بمانیم» اقدام به اجرای برنامه‌های متعددی در حوزه‌های فرهنگی، بصیرتی و تربیتی کرده و در سطح مدارس استان هم در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برنامه‌های شاخصی با محوریت دانش‌آموزان اجرا کرده است.

پورمحمدی برگزاری کنگره 3 هزار شهید استان و اختصاص یک روز به اجلاسیه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی، آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت، دیدار دانش‌آموزان با خانواده‌های شهدای دانش‌آموز و فرهنگی و برگزاری قریب به 100 یادواره شهدا در سطح مدارس را ازجمله این اقدام دانست.

وی ادامه داد: اعزام 48 کاروان دانش‌آموزی راهیان نور به مناطق سابق عملیاتی، برگزاری دوره‌های آموزش مدیریت شامل یاوران مهدی و آموزش دانش‌آموزان بسیجی برای تصدی فرماندهی پایگاه‌های بسیج دانش‌آموزی، برگزاری جلسه‌های شجره طیبه و راه‌اندازی 450 حلقه صالحین در سطح مدارس، برگزاری «نهضت ما زنده‌ایم» ويژه خواهران دانش‌آموز و برگزاری برنامه‌های در مناسبتهای ملی و مذهبی در سطح مدارس برخی دیگر از این برنامه‌ها هستند.

رییس سازمان بسیج دانش‌آموزی خراسان شمالی اظهار کرد: از تعداد بیش از 160 هزار دانش‌آموزی که امسال در مدارس استان تحصیل می‌کنند، افزون بر 106 هزار نفر از آنها عضو سازمان بسیج دانش‌آموزی هستند./9314/202/ب3

ارسال نظرات