۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۴۵۷۹۱۷
رییس کمیته امداد امام خمینی:

مسؤولان به فسادهای مالی رسیدگی کنند/ تبعیض در دریافت تسهیلات حمایتی قابل قبول نیست

فتاح با ابراز تأسف از رویه‌ای که سبب شده افرادی بتوانند با رانت وام‌های میلیاردی از بانک‌ها گرفته و از بازپرداخت اقساط آن خودداری کنند، گفت: باید بررسی شود که چند درصد از وام‌های بانک‌ها به نیازمندان اختصاص پیداکرده است، تبعیض در دریافت تسهیلات حمایتی قابل قبول نیست.
فتاح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سید پرویز فتاح شامگاه امروز در جریان بازدید از روند فعالیتهای کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان شهرضا با اشاره به انجام سه مرحله بازدید از مراکز کمیته امداد امام خمینی(ره) در سراسر کشور، اظهار کرد: هرچه این سفرها بیشتر می‌شود با مشکلات و مسائل مناطق مختلف ایران به ویژه مناطق محروم بیشتر آشنا می‌شویم.

وی، دستگیری از محرومان را از جمله مهم ترین ویژگیهای اخلاقی حضرت علی(ع) برشمرد و عنوان کرد: آن حضرت با وجود مسؤولیت عالی در نظام اسلامی به نیازمندان کمک می‌کردند و ما نیز امروزه باید با اقتدا به آن حضرت این رسالت دینی و انسانی را انجام دهیم.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان این که «همه ما بر اساس تکلیف دینی و انسانی خود وظیفه داریم مددکار و مدد رسان باشیم» بیان کرد: لازم است برای افزایش روند خدمت رسانی به محرومان، هم افزایی و تعامل مسؤولان افزایش یابد.

فتاح تأکید کرد: امداد رسانی به نیازمندان از جمله مهم ترین رسالتهای دینی و از بارزترین آرمانهای انقلاب اسلامی و دستورات امام راحل(ره) بوده است که مسؤولان باید در هر رده و جایگاهی که قرار دارند به آن عمل کنند.

وی اضافه کرد: مسؤولان نظام هم بایستی با  بهره گیری از رفتارعلوی به یاری محرومان بشتابند، خوشبختانه دولت یازدهم و شخص رییس جمهور در این دولت به کمیته امداد امام خمینی(ره) عنایت ویژه‌ای دارند اما میزان محرومیت در کشور بالاست تا جایی که کشور در شرایط فعلی، با محرومیت‌های انباشته مواجه است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با اشاره به بخشهایی از سخنان رهبر معظم انقلاب بیان کرد: باید به‌جای برخوردهای اداری با مددجویان به‌صورت اکرامی برخورد کنیم، ما زیر نظر ولی‌فقیه و یک ‌نهاد انقلابی هستیم، از این رو باید انقلابی عمل کنیم و اجازه ندهیم که یک نفر برای دریافت خدماتی نظیر وام بانکی مدتهای زیادی معطل شود.

فتاح گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب کشور ما در شرایط حساس گذر از یک پیچ تاریخی قرار دارد، در این شرایط باید به نیازمندان و مستضعفان جامعه خود کمک کنیم تا خدا هم به ما در حل سایر مشکلات کشور یاری کند، درست است که مددجویان دچار محرومیت‌هایی شده‌اند اما این به این معنی نیست که این افراد انسان‌های بزرگی نیستند، ما باید بر روی این قشر به عنوان ذخیره نظام حساب کنیم.

وی بالاترین هنر امام راحل را تربیت انسانهایی با ایمان و مخلص و وفادار به اسلام و انقلاب دانست و افزود: ایمان شهید رجایی که خداوند و اعتقاد او به امام خمینی(ره) سبب شد که از یکی از بزرگ ترین حامیان نیازمندان و مستضعفان تبدیل شود، او از دست فروشی به معلمی و بعد از آن به ریاست جمهور یک کشور رسید، امام خمینی(ره) شرایط لازم را برای پرورش چنین افرادی فراهم کردند زیرا خود ایشان نیز مانند شهید رجایی به قشر مستضعف توجه ویژه‌ای داشتند؛ اگر نظام اسلامی تا امروز پابرجا مانده است به دلیل حمایت مستضعفان و مردم از انقلاب بوده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور ادامه داد: انسان‌های بزرگ در شرایط سخت توانسته‌اند به مقامات و شرایط عالی برسند، برخی افراد اینگونه القا می‌کنند که مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) برای جامعه ایجاد مشکل می‌کنند، در حالی که این‌گونه نیست، اگر آمارهای مختلفی را درباره آسیبهای اجتماعی این قشر از جامعه در موضوعاتی مثل طلاق بررسی کنیم به این نتیجه می‌رسیم.

فتاح در بخش دیگری از سخنان خود، با ابراز تأسف از رویه‌ای که سبب شده افرادی بتوانند با رانت وام‌های میلیاردی از بانک‌ها گرفته و از بازپرداخت اقساط آن خودداری کنند، گفت: باید بررسی شود که چند درصد از وام‌های بانک‌ها به نیازمندان اختصاص پیداکرده است، تبعیض در دریافت تسهیلات حمایتی قابل قبول نیست.

وی در ادامه صدور مجوز تأسیس یک صندوق قرض الحسنه در این نهاد را از طرف رییس بانک مرکزی اقدامی مناسب در راستای حل مشکلات بسیاری از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) دانست و افزود: با همین تسهیلات قرض‌الحسنه مرتفع می‌شود؛ متأسفانه مشکلات بسیار بزرگ است، ما برای مردم فقر ایجاد کرده‌ایم و باید تلاش کنیم تا از این فقر که در نتیجه رکود و تورم ایجاد شده است را از بین ببریم،بهترین راه برای رسیدن به این مقصود نیز، ایجاد اشتغال است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با اشاره به اینکه اگر در کشور نظم حاکم شود می توانیم به تمامی استاندارد ها برسیم بیان کرد: در تمامی مقوله ها اعم از اجتماعی، صنعت و خدمات بدون رعایت نظم به جایی نخواهیم رسید؛ در کمیته امداد امام خمینی(ره) ارائه گزارش‌های مبتنی بر اعداد سودمند نیست برای برطرف کردن نیازهای محرومان باید با روحیه جهادی وارد عمل شویم./201/868/ب1

ارسال نظرات