۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۴۵۷۷۰۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

روحانیان در خط مقدم جبهه فرهنگی نظام اسلامی قرار دارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: روحانیان و مبلغان مذهبی همیشه در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار دارند و تاکنون با هوشیاری تمام در مقابل هرگونه هجمه دشمن ایستادگی کرده‌اند که از این‌ پس هم باید همین روند و رویه را ادامه دهند.
حجت الاسلام خادمی - مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی عصر امروز در دیدار جمعی از روحانیان، با اشاره به هفته پدافند غیرعامل، بر نقش‌آفرینی روحانیان در این زمینه تأکید کرد و افزود: پدافند غیرعامل همانند مصونیت بخشیدن به بدن است.

وی اظهار کرد: در اوضاع فعلی وظیفه همه ملت ایران کسب علم و دانش، فناوری و تکنولوژی روز برای مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمن و تحرکات فیزیکی آنها است؛ ازاین‌رو بر اساس آیه «وَ اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ» و تأکید خداوند در سوره آل‌عمران باید ما هم درزمینهٔ ادوات جنگی و هم در زمینه‌های علمی مجهز باشیم تا در هر شرایطی بتوانیم با دشمن مقابله کنیم.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان این مطلب که گام اول در چارچوب پدافند غیرعامل این است که بتوانیم تهدید را تخصصی بشناسیم، گفت: باید با شناخت آسیبها و تهدیدهای حوزه سایبری در مقابل تهاجم بیگانگان آمادگی لازم را داشته باشیم.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با توجه به جنگ نرم دشمنان و لزوم آشنایی اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان با آسیبهای جنگ نرم و شبکه‌های اجتماعی، باید روحانیان و مبلغان با هوشیاری هرچه بیشتر، برای مقابله با این نوع از جنگ آماده باشند.

وی تصریح کرد: روحانیان و مبلغان مذهبی همیشه در خط مقدم جبهه فرهنگی هستند و تاکنون با هوشیاری تمام در مقابل هرگونه هجمه دشمن ایستادگی کرده‌اند که ازاین‌پس هم باید همین روند و رویه را ادامه دهند.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: هفته پدافند غیرعامل موقعیت مناسبی برای شناسایی این نوع مبارزه در مقابل تهاجمات دشمن است؛ از این‌ رو روحانیان و مبلغان دینی نباید این فرصت ذی‌قیمت را از دست بدهند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه اظهار کرد: در عصر حاضر و در زمانی که هجوم دشمنان به دین مبین اسلام از طریق جنگ نرم به بیشترین حد خود رسیده است، همه وظیفه داریم در کنار ارتقای آمادگی خود، برای ظهور تنهاترین مصلح و منجی عالم بشریت، حضرت مهدی موعود (عج) دعا کنیم.

وی با بیان اینکه بهترین اعمال در عصر حاضر انتظار موعود است، ادامه داد: باید این فرهنگ را در جامعه اسلامی خود نهادینه کنیم.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: همه ما می‌توانیم با شناخت خویش، نظارت بر عملکرد خود و اصلاح جامعه زمینه ظهور را فراهم و این امر مهم را تسریع کنیم.

وی تصریح کرد: باید وجود حضرت مهدی(عج) را در اعمال و رفتار خود احساس کرده، آن حضرت را ناظر بر اندیشه‌های خود بدانیم و از هرگونه انحراف به دور باشیم؛ زیرا دشمنان همواره زمینه‌های فریب و لغزش را فراهم می‌کنند و این ما هستیم که باید هوشیارانه عمل کنیم./9314/202/ب2

ارسال نظرات