۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۴۵۷۳۰۷
امام جمعه بجنورد:

عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی قوانین نظامی را با معنویت پیوند زده است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به نقش عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی در معنویت جامعه، گفت: این نهاد توانسته قوانین خشک نظامی و انتظامی را با معنویت پیوند زده و از این طریق سبب ایجاد اعتدال در جامعه شود.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با رییس عقیدتی سیاسی ناجا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد امروز در دیدار با حجت‌الاسلام ابوتراب بهرامی، رییس عقیدتی سیاسی ناجا و جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی استان خراسان شمالی، اظهار کرد: نقش عقیدتی سیاسی در نیروی انتظامی همان نقش مصونیت بخشی و پدافند غیرعامل است.

وی افزود: عقیدتی سیاسی در نیروی انتظامی با اجرای آموزش‌ها و کلاسهای بصیرتی، سیاسی، قرآنی، تربیتی و خانوادگی برای کارکنان و مأموران نیروی انتظامی سبب جلوگیری و پیشگیری از آسیب‌ها در این مجموعه شده که این خود پدافند غیرعامل است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید برای هر مجموعه‌ای پیوست فرهنگی تعریف کرد و پیوست فرهنگی نیروی انتظامی، ایجاد نهاد مقدس عقیدتی سیاسی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی ادامه داد: عقیدتی سیاسی در نیروی انتظامی توانسته مسائل اجرایی و نظم و انتظامات را با مسائل معنوی پیوند بزند که این پیوند بسیار مبارک بوده و اثر خود را در جامعه گذاشته است به صورتی که قبل از انقلاب این امر در این مجموعه قابل مشاهده نبود.

وی اظهار کرد: به فضل الهی با پیگیری‌های به‌موقع و دقیق و آموزش‌های مختلف از سوی عقیدتی سیاسی برای مجموعه نیروی انتظامی، امروز شاهدیم که برخوردها و تعاملات نیروی انتظامی با مردم بسیار خوب و نیکو شده است.

امام جمعه بجنورد عنوان کرد: حضور پررنگ کارکنان نیروی انتظامی در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی به‌ ویژه نماز جمعه و همکاری آنها در اجرای برنامه‌ها و مناسبت‌های فرهنگی و مذهبی، نشان‌دهنده این موضوع است که عقیدتی سیاسی در این مجموعه توانسته به‌خوبی رسالت و نقش خود که همان بصیرت افزایی و مصونیت بخشی است را ایفا کند.

وی تصریح کرد: کار نیروی انتظامی اجرای قوانین خشک نظامی و انتظامی است اما عقیدتی سیاسی در این مجموعه توانسته این قوانین خشک را با معنویت پیوند بزند و به‌واسطه این پیوند سبب ایجاد اعتدال در جامعه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: اخلاق نیکو ملایم‌کننده قوانین خشک است، به همین دلیل می‌توان با بهره‌گیری از اخلاق نیکو قوانین را به نحو بسیار مطلوب و دلپذیری در جامعه جاری و ساری کرد./9314/202ب2

ارسال نظرات