۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۴۵۷۲۸۵
امام جمعه قروه مطرح کرد؛

نقش مؤثر علمای اسلام و حوزه های علمیه در بیدار گری مسلمانان از خطر استکبار جهانی

علمای اسلام و حوزه های علمیه به عنوان متولیان دین نقش تعیین کننده ای در زمینه بیدار گری و آگاه کردن ملت های مسلمان از خطر استکبار جهانی و توسعه اندیشه های سلفی گری و تکفیری دارند.
امام جمعه قروه

حجت الاسلام محمدی، امام جمعه قروه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، در رابطه با رویکرد جهان اسلام جهت مقابله جدی با تکفیری ها، ابراز داشت: فقط با اتحاد، وحدت و همدلی و هماهنگی جهان اسلام می توان شاهد پایان درگیری ها در جهان اسلام بود.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره لزوم وحدت و همنوا و همصدا شدن خیل مسلمانان جهان جهت ریشه کن کردن تکفیری گری، افزود: کشورهای اسلامی بایستی با برگزاری نشست های مشترک سران، علما و اندیشمندان و همچنین با برگزاری اجلاس کنفرانس اسلامی به صورت ویژه وجدان خفته سران را بیدار کنند.

حجت الاسلام محمدی اظهار داشت: علمای اسلام و حوزه های علمیه به عنوان متولیان دین نقش تعیین کننده در زمینه بیدارگری و آگاه کردن ملت های مسلمان از خطر استکبار جهانی و توسعه اندیشه های سلفی گری و تکفیری دارند.

وی ریشه تکفیر را اسلام آمریکایی توصیف کرد و گفت: ریشه تکفیر اسلام آمریکایی است که غرب می کوشد آن را در تمام جهان اسلام ترویج کند.

امام جمعه قروه ابراز داشت: توجه به مشترکات میان مذاهب اسلامی و عدم تفرقه به دلیل تعصبات قومی و مذهبی می تواند راهکاری مهم برای مقابله با استکبار جهانی باشد.

وی خاطر نشان کرد :اگر در زمینه آگاه سازی جهان اسلام علیه اندیشه های تکفیری براساس آموزه های دینی و سیره اهل بیت(ع) حرکت کنیم مسلماَ موفق خواهیم شد.

استاد حوزه علمیه در پایان با اشاره به نقش علمایی همچون شیخ نمر و شیخ زکزاکی و نیز نقش مراجع عالیقدر کشورمان خواستار وحدت بیش از پیش علمای اسلام جهت مقابله با اندیشه های تکفیری شد./979/302/ب2

ارسال نظرات