۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۶۸۴۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

روحانیان در فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل نقش کلیدی دارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید موضوع پدافند غیرعامل به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شود، گفت: در این زمینه و به‌ منظور فرهنگ‌سازی مصادیق پدافند غیرعامل روحانیان و مبلغان دینی نقش کلیدی دارند.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی امروز در نشست ستاد پدافند غیرعامل که با حضور مدیران و مسؤولان عضو این ستاد برگزار شد، بر ضرورت فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن پدافند غیرعامل در برنامه‌ریزی و اجرای مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی تأکید کرد.

وی با گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل، اظهار کرد: در جهان امروز کشورهایی وجود دارند که نقاط آسیب‌پذیری آنها فراوان بوده و دشمن می‌تواند با ضربات سریع، حیاتی‌ترین منابع آنان را منهدم کند؛ از این‌ رو باید در این زمینه هوشیاری و آگاهی کامل داشته باشیم.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل بهترین راهکار برای افزایش آستانه مقاومت ملی است، خاطرنشان کرد: در واقع پدافند غیرعامل یکی از مهم‌ترین ابزارهای بازدارندگی است؛ به همین دلیل باید توجه و پرداختن به این مهم در کشور افزایش یابد.

حجت‌الاسلام خادمی پدافند غیرعامل را عنصری پویا و متحرک برشمرد و اضافه کرد: این موضوع باید همواره در صدر تلاش‌های علمی و پژوهشی مراکز و مؤسسات علمی، فرهنگی و اجتماعی کشور قرار گیرد.

وی با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن پدافند غیرعامل در برنامه‌ریزی و اجرای مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی، بحث پدافند غیرعامل را از جمله موضوعات مهم و حیاتی کشور دانست و بر توجه ویژه نسبت به آن تأکید کرد.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان خراسان شمالی، افزود: پدافند غیرعامل مجموعه‌ای از اقدامات غیرنظامی است که در مقابل تهدیدات استکبار جهانی و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی طراحی و تدوین شده و از سوی دولت و دستگاه‌های اجرایی بکارگیری می‌شود.

به گفته حجت‌الاسلام خادمی، این اقدامات می‌تواند سبب افزایش بازدارندگی تهدیدات دشمنان، کاهش آسیب‌پذیری انسجام و یکپارچگی کشور، ارتقای پایداری ملی و ایجاد سهولت در مدیریت بحران ناشی از تهدیدات دشمنان شود.

وی با تأکید بر اهمیت پدافند غیرعامل در بین اقشار مختلف مردم، تصریح کرد: برای موفقیت در این امر و نیل به اهداف تعیین‌شده در حوزه پدافند غیرعامل باید شبکه مردمی قوی داشته باشیم تا برنامه‌های پیش‌بینی شده در این بخش به‌ خوبی اجرا شود.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه در این زمینه روحانیان به علت داشتن پایگاه مردمی قوی توان ویژه‌ای دارند، اضافه کرد: باید موضوع پدافند غیرعامل به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شود که در این زمینه و به‌ منظور فرهنگ‌سازی مصادیق پدافند غیرعامل روحانیان و مبلغان دینی نقش کلیدی دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: استفاده از توان و ظرفیت روحانیان در موضوع پدافند غیرعامل در اوضاع بحرانی و حساس بسیار کارساز و ثمربخش است؛ از این‌ رو نباید از این ظرفیت کلیدی غفلت شود.

وی تلاش برای ارتقای پدافند غیرعامل در کشور را امری مهم و ضروری دانست و اظهار کرد: یکی از ضروریات قطعی و اجتناب‌ناپذیر استان پدافند غیرعامل است؛ به همین دلیل مسؤولان نباید از هیچ تلاش و کوششی در راستای تحقق این مهم دریغ کنند./9314/202/ب2

ارسال نظرات