۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۴۵۶۱۷۰
نماینده مردم ساوه و زرندیه:

آقای نوبخت کام مردم را تلخ نکنید

محمدرضا منصوری با انتقاد از سخنگوی دولت، گفت: از آقای نوبخت تقاضا داریم در خصوص طرح‌هایی که سال‌ها بر روی آنها کار کارشناسی شده است اظهار نظر نابجا نکنند.
محمدرضا منصوری

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، محمدرضا منصوری، نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز چهارشنبه 28 مهر در نطق خود در خانه ملت، گفت: شهرستان‌های ساوه و زرندیه مهد علما و بزرگان زیادی در تاریخ بوده‌اند.

وی افزود: تمدن تاریخی ساوه زرندیه نشان می‌دهد که این دو شهرستان هزاران سال قدمت دارند. امروز نیز ساوه زرندیه به دلیل همجواری با پایتخت از موقعیت استراتژیک ویژه‌ای برخوردار هستند.

منصوری با برشمردن امکانات موقعیتی حوزه انتخابیه خودف عنوان داشت: بزرگترین شهر صنعتی کشور در ساوه قرار دارد که بیش از 2 هزار واحد صنعتی در آن واقع است و 80 هزار نیروی کار را در خود جا داده است. کشاورزی ساوه و زرندیه در رتبه نخست استان مرکزی قرار دارد، به خصوص در زمینه کشت انار و پسته که مقام نخست کشور از آن ساوه و زرندیه است. از نظر ساختارهای آموزشی هم بیش از 35 دانشگاه و دانشکده در ساوه و زرندیه وجود دارد که نشانگر بار علمی بالای این منطقه است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه با متمایز خواندن موقعیت ساوه و زرندیه، اظهار داشت: ساوه و زرندیه از نظر اقلیمی در شرایطی قرار دارند که تمامی اقوام کشور در آن زندگی می‌کنند، بر همین اساس این دو شهرستان را می‌توان ایران کوچک نامید.

وی با هشدار در خصوص بحران بی‌آبی موجود در ساوه و زرندیه، گفت: بحران بی‌آبی و خشکسالی موجود به شدت کشاورزی و کل صنعت ساوه و زرندیه را تهدید می‌کند و این خطر بسیار جدی است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه با انتقاد شدید از محمدباقر نوبخت، تصریح کرد: بنا بود در سفر آتی رییس دولت یازدهم به استان مرکزی، طرح سد «کوجعلی» که بیش از سه دوره کار کارشناسی بر روی آن انجام شده بود افتتاح و به سمت اجرایی شدن برود اما، به یکباره و بدون هیچ توضیحی از سوی سخنگوی دولت اعلام شد که این طرح در اولویت سفر رییس جمهور نیست.

وی ادامه داد: باید از آقای نوبخت پرسید طرحی که مورد تایید تمام مسؤولان محلی و استانی است، چگونه از سوی ایشان رد می‌شود و در آستانه سفر رییس دولت به استان، کام مردم ساوه و زرندیه تلخ می‌گردد.

منصوری با توصیه به رییس دولت، گفت: از آقای روحانی می‌خواهیم نگذارند در دولت «تدبیر و امید» عده‌ای با بی‌تدبیری‌های خود کام مردم را تلخ کنند. ضمن اینکه از شخص روحانی انتظار داریم هرچه سریعتر مقدمات اجرایی شدن احداث طرح عمرانی برای جلوگیری از بحران خشکسالی ساوه را اجرایی کند، زیرا در غیر این صورت مشکلات بسیار زیادی شهرستان‌های ساوه و زرندیه را تهدید خواهد کرد./856/پ202/ج

ارسال نظرات