۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۴۵۵۷۸۸

13 موکب خراسان جنوبی در شهر کاظمین برپا می‌شود

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان اینکه بخش تغذیه مردمی و بخش اسکان حاکمیتی است، گفت: استان برای اربعین امسال 13 موکب را پیش‌بینی کرده است و تمام امکاناتی که باید یک موکب داشته باشد را آماده کرده‌ایم.
پیاده روی اربعین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، موسی جوینده، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی ظهر امروز در کمیسیون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات پیرامون همایش بزرگ اربعین اظهار داشت: اربعین تنها مختص به شیعیان نیست بلکه تمام ادیان در اجتماع بزرگ اربعین وجود دارند و در این اجتماع شرکت می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود تعداد زائران در سال جاری به طور چشم‌گیری افزایش داشته باشد.

وی اربعین را اجتماع بزرگ جامعه جهانی دانست و گفت: خراسان جنوبی امسال در بحث ایجاد موکب افزایش 100 درصدی را دارد و این استان در دو بخش تغذیه و اسکان موکب‌هایی را در شهر کاظمین ایجاد می‌کند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان اینکه بخش تغذیه مردمی و بخش اسکان حاکمیتی است، افزود: استان برای اربعین  امسال 13 موکب را پیش‌بینی کرده است و تمام امکاناتی که باید یک موکب داشته باشد را آماده کرده‌ایم.

جوینده تصریح کرد: خراسان جنوبی در بخش اسکان روزانه 20 هزار نفر را اسکان می‌دهد که امید داریم استان د بحث ایجاد موکب‌ها در کشور خوش بدرخشد، همچنین هفت موکب در بخش تغذیه در شهر کاظمین آماده شده است که در سه وعده 44 هزار پرس غذا در اختیار زائران قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در اربعین امسال چهار موکب نانوایی پیش‌بینی شده که روزانه 15 هزار قرص نان را تولید خواهند کرد و همچنین دو موکب بهداشت و درمان هم در شهر کاظمین آماده شده است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی با توجه محرومیت‌ها و خشکسالی‌های پیاپی در بحث جمع‌آوری نذورات رتبه نخست کشور را نسبت به سرانه جمعیت را دارد که این موضوع نشان از ارادت مردم به ائمه اطهار است.

جوینده اظهار کرد: در سال گذشته 3 میلیارد و 500 میلیون تومان تعهد ما نسبت به بازسازی عتبات عالیات بوده است اما امسال با توجه به مشکلات اقتصادی استان این تعهد را به 3 میلیارد تومان کاهش دادیم که در 6 ماهه نخست سال 80 درصد این تعهدات را محقق شده است.

وی با بیان اینکه بازسازی عتبات عالیات در استان چرخه اقتصادی را به وجود می‌آورد، بیان داشت: سنگ‌هایی که از استان به عتبات عالیات ارسال می‌شود از معادن خریداری می‌شود و برای ارسال این سنگ‌ها به مرز مهران کرایه‌هایی پرداخت می‌شود که این موضوع سبب رونق اقتصادی در استان و حتی کشور می‌شود.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی افزود: شماره حساب 4213812794096 نزد بانک انصار آماده دریافت کمک‌های هم‌استانی به بحث اجتماع بزرگ اربعین و ایجاد موکب‌ها است./202/880/ب1

ارسال نظرات