۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۴۵۵۶۰۴
مدیرعامل خبرگزاری رسا:

منتخب مطبوعاتی ها باید نماینده همه سلایق باشد

مدیرعامل خبرگزاری رسا تاکید کرد که منتخب مطبوعاتی ها در هیات نظارت بر مطبوعات باید نماینده همه سلایق اصحاب رسانه باشد.
حجت الاسلام محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا

حجت‌الاسلام محمدمهدی محققی مدیر عامل خبرگزاری رسا در گفت وگو با ایسنا دیدگاه های خود را درباره برگزاری الکترونیکی انتخابات اعضای هیات نظارت بر مطبوعات بیان کد.

وی الکترونیکی شدن انتخابات اعضای هیات نظارت بر مطبوعات را دارای وجوه مثبت و منفی دانست و گفت: به الکترونیکی شدن این انتخابات انتقاداتی وارد است؛ به عنوان مثال اطلاع‌رسانی‌ها در مراحل مختلف ثبت‌نام، بررسی صلاحیت‌ها و معرفی هیات بررسی صلاحیت‌ها بسیار ضعیف بوده است. همچنین بر اساس آنچه که مقرر شده است، رأی افراد باید مخفی باشد که در این باره، ابهامی وجود دارد.

حجت الاسلام محققی ادامه داد: برگزاری این انتخابات توسط سامانه E_resane  این امکان را برای دست‌اندرکاران این رسانه فراهم می‌کند که بتواند به آرا دسترسی داشته باشند. نکته بعد درباره بررسی صلاحیت‌ها است که بهتر بود کمی در این باره شفاف‌سازی صورت می‌گرفت تا حرف‌ و حدیث‌هایی که در میان افرادی که رد صلاحیت شده‌اند وجود دارد، برطرف شود.

مدیر عامل خبرگزاری رسا درباره محاسن الکترونیکی شدن انتخابات اعضای هیات نظارت بر مطبوعات نیز اظهار کرد: این اتفاق باعث تحقق عدالت رسانه‌ای و فراهم شدن حضور بیشتر افراد می‌شود. در مراحل قبل که انتخابات به صورت سنتی برگزار می‌شد، برای برگزاری نیازمند حضور افراد بودیم که ابهاماتی نیز در این زمینه به وجود می‌آمد؛ به عنوان مثال برای آوردن مدیران مسؤول از شهرستان‌ها امکاناتی را فراهم می‌کردند که بعضاً حرف‌ و حدیث‌هایی در این باره وجود داشت؛ ولی اکنون با الکترونیکی شدن انتخابات این ابهامات برطرف می‌شود.

حجت الاسلام محققی در پایان سخنانش یادآور شد: خطاب به منتخب این انتخابات عرض می‌کنم که این پستی که به ایشان داده می‌شود، امانتی است در اختیارشان که باید سعی کنند نماینده همه سلایق باشند و در راستای احقاق حقوق مدیران مسؤول و رعایت قوانین بیشتر کوشا باشند. /924/د102/ج

ارسال نظرات