۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۴۵۵۵۷۳
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان شمالی:

ائمه جمعه تابع نظر هیچ جریان و گروه سیاسی نیستند

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان شمالی با تأکید بر استقلال و عدم وابستگی جناحی ائمه جمعه استان، گفت: امامان جمعه تابع نظر هیچ گروه، جریان و حزب سیاسی نبوده و تنها پیرو خط ولایت هستند.
حجت الاسلام عابدینی - گردهمایی ائمه جمعه خراسان شمالی حجت الاسلام عابدینی- رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین عابدینی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان خراسان شمالی، صبح امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان با اشاره به کمبود بودجه در دفاتر ائمه جمعه برای انجام کار فرهنگی، اظهار کرد: در حالی که ائمه جمعه رؤسای شورای فرهنگ عمومی، ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و برخی دیگر از ستادها و شوراهای استانی و شهرستانی هستند، اما بودجه‌ای برای اجرای کار فرهنگی ندارند.

وی با اشاره به اینکه وقتی ائمه جمعه قصد اجرای کار فرهنگی دارند باید دست آنها باز باشد، تصریح کرد: نباید به‌ گونه‌ای باشد که ائمه جمعه برای اجرای کارهای فرهنگی در سطح حوزه خدمتی خود از ادارات و دستگاه‌های دیگر مساعدت مالی بگیرند؛ زیرا این اقدام تبعاتی داشته و انتظاراتی را از سوی دستگاه‌های کمک‌کننده ایجاد می‌کند.

حجت‌الاسلام عابدینی با بیان اینکه در صورت اجابت این انتظارات از سوی ائمه جمعه، استقلال آنها خدشه‌دار می‌شود، خاطرنشان کرد: این در حالی است که ائمه جمعه پیرو خط ولایت بوده و تابع نظر هیچ جریان، خط و گروهی نیستند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اجرای طرح سخنرانی دانشجویان پیش از خطبه‌های نماز جمعه در استان، اظهار کرد: بعد از رهنمود رهبر معظم انقلاب مبنی بر سخنرانی دانشجویان در نمازهای جمعه، این طرح در خراسان شمالی اجرایی شده است.

وی افزود: ابتدا مقرر شد تا تشکل بسیج دانشجویی این موضوع را مدیریت کند اما بعد تصمیم گرفته شد تا نمایندگان همه تشکلهای دانشجویی پس از تأیید محتوای سخنرانی آنها از سوی نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها، پیش از خطبه‌های نماز جمعه هر هفته سخنرانی داشته باشند.

حجت‌الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج هم در این گردهمایی بر رعایت عدالت در تقسیم بودجه‌های فرهنگی بین مرکز و شهرستانهای تابعه استان تأکید کرد و گفت: سهم شهرستانها از بودجه‌هایی که برای ستادهایی چون امر به معروف و نهی از منکر مصوب می‌شود، به‌ درستی پرداخت نمی‌شود.

وی با انتقاد از اینکه غالب بودجه‌های فرهنگی مصوب برای ستادهای مختلف در مرکز استان هزینه می‌شود، اضافه کرد: پارسال از بودجه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی، حتی یک ریال هم به شهرستانها پرداخت نشد.

حجت‌الاسلام قلیزاده همچنین با اشاره به اجرای طرح سخنرانی دانشجویان پیش از خطبه‌های نماز جمعه، افزود: باید در زمینهٔ محتوای سخنرانی دانشجویان تدبیر بیشتری صورت گیرد؛ به‌ گونه‌ای که سخنرانی دانشجویان در خطبه‌های نماز جمعه در هر هفته مشخص و حول یک محور باشد.

گفتنی است، در حال حاضر هر هفته نماز باصلابت جمعه در 17 شهر از مجموع 22 شهر استان خراسان شمالی با شرکت انبوه مردم اقامه می‌شود./9314/202/ب2

ارسال نظرات