۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
کد خبر: ۴۵۵۳۸۲
حجت الاسلام مؤمني مطرح كرد؛

کوتاهی در زنده نگهداشتن عاشورا سبب فرسودگی انقلاب اسلامي مي شود

استاد حوزه علميه قم با اشاره به اينكه اگر در زنده نگهداشتن عاشورا كوتاهي كنيم انقلاب اسلامي فرسوده مي شود، گفت: انقلاب اسلامي به دليل گره خوردن با اباعبدالله الحسين(ع) است که فرسوده و نابود نمي شود و هميشه تازه است و در دنيا حرف براي گفتن دارد، هر چند كه مشكلاتي نيز وجود دارد و كسي هم منكر آن نيست.
حجت الاسلام والمسلمين سيد حسين مومني حجت الاسلام والمسلمین حسین مؤمنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد حسين مؤمني جمعه شب در هيأت رزمندگان اسلام كاشان در سالن شهداي بسيج اين شهرستان، گفت: بعد از رحلت پيامبراكرم(ص) يك سري حركتهايي در مدينه انجام شد كه اين حركتها سير جامعه را به قهقرا كشانيد و سبب شد ارزشها در جامعه جايگاه خودش را از دست بدهد و ارزشها ضد ارزش شده و ضد ارزشها، ارزش شود.

وي افزود: در اين جامعه مردم ديگر دين خود را از امام حسين(ع) نمي پرسيدند و جايي ديگر دين خود را مي پرسيدند، در حالي كه بايد به درب خانه اهل بيت(ع) مي آمدند.

حجت الاسلام مؤمني با اشاره به اينكه امام زين العابدين در كوفه شش ويژگي براي اهل بيت(ع) بيان كرد كه اولين آن اين است كه خدا علم را براي اهل بيت(ع) قرار داده است و اگر كسي مي خواهد در مسير دانستن باشد بايد مطالب خودش را از قرآن و در ادامه از روايات ائمه معصومين بگيرد.

وي افزود: مردم به اندازه پرسيدن مسائل شرعي خودشان به درب خانه اباعبدالله نمي رفتند، اما با شهادت امام حسين(ع) شاهد اقبال مردم به اهل بيت(ع) هستيم و امام سجاد(ع) وقتي اين اقبال صورت گرفت كار را مديريت كرد تا دشمن كار را به نفع خودش مديريت نكند.

استاد حوزه علميه قم در ادامه با اشاره به سه مورد از دوره امامت سجاد(ع)، از اسارات حضرت به عنوان يكي از اين سه دوره نام برد و افزود: حضرت با وجود اسارت روشنگري و افشاگري كرد و با وجود اينكه بازماندگان غافله كربلا را بايد مديريت كند اسارت كشيد اما در مقابله با يزد مقتدرانه ايستاد و با وجود اينكه اسير آنها بود اما زير بار ذلت نرفت.

دوران اسارت دوران مظلوميت و غربت است

وي افزود: دوران اسارت دوران مظلوميت و غربت است و زجري را كه امام سجاد(ع) در اين مدت متحمل شد هيچكدام از ائمه معصومين(ع) نداشتند، به طوري كه وقتي از امام سجاد(ع) سؤال كردند، كجا به شما سخت گذشت نگفت كربلا، بلكه سه بار گفت در شام به من سخت گذشت.

به گفته وي، دوران اسارات، دوران سختي است اما امام سجاد(ع) در دوران اسارت زير بار ذلت نرفت و محكم ايستاد و گفت، علم و حلم و فصاحت و شجاعت و محبت در قلوب مؤمنين به ما اختصاص دارد.

وي با يادآوري اينكه دوره دوم امامت امام سجاد(ع) دوره شورش ها و قيام ها است، گفت: ولي و امام نقش پدري را در جامعه دارد و بايد به فكر حفظ دين باشد و حركتها را مديريت كند چون تكليف امام حفظ دين است.

استاد حوزه علميه قم از ثبات و سازندگي به عنوان دوره سوم امامت، امام سجاد(ع) نام برد و افزود: در دوره ثبات و سازندگي امام سجاد(ع) براي حفظ دستاوردهاي جريان عاشورا و كربلا پنج مأموريت را بر عهده گرفت.

حجت الاسلام مؤمني زنده نگه داشتن ياد و خاطره عاشورا را يكي از اين پنج مأموريت امام سجاد(ع) نام برد و افزود: عاشورا بايد زنده نگهداشته شود چرا كه اگر عاشورا در ايران نباشد ايران مرده است و اگر بيرق امام حسين(ع) در مملكت ما به اهتزاز در نيايد آن روز مملكت ما مرده است و انقلاب ما به انقلاب اباعبدالله الحسين گره خورده است و امام راحل فرمود، هر چه داريم از محرم و صفر داريم و به زنده بودن كربلا و عاشورا زنده ايم.

وی با تأكيد بر اينكه كربلا بايد زنده باشد، بیان كرد: ما در حركت هاي جهادي به كربلا و عاشورا نياز داريم و اگر كربلا و عاشورا و روضه نبود در جبهه و جنگ به پيروزي نمي رسيديم و ما امروز هرچه داريم از روضه است.

به گفته وي، افرادي كه با روضه بيگانه هستند و با روضه فاصله دارند حرفهايي را بر زبان جاري مي‌كنند كه بيانگر ضعف اراده و توكل و ترسيدن از دشمن است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اينكه، اگر در زنده نگهداشتن عاشورا كوتاهي كنيم انقلاب اسلامي فرسوده مي شود، گفت: انقلاب هاي متعددي در طول تاريخ رخ داده است كه هر انقلابي يك دوره اي دارد و بعد تمام مي شود.

انقلاب اسلامي به اباعبدالله الحسين(ع) گره خورده است

وي افزود: انقلاب اسلامي به دليل گره خوردن با اباعبدالله الحسين(ع) است فرسوده و نابود نمي شود و هميشه تازه است و در دنيا حرف براي گفتن دارد، هر چند كه مشكلاتي نيز وجود دارد و كسي هم منكر آن نيست.

حجت الاسلام مؤمني از رسانيدن پيام عاشورا به نسل بعد كه امام حسين(ع) را نديده است به عنوان دومين مأموريت امام سجاد(ع) نام برد و افزود: با رسانيدن پيام عاشورا به نسل بعد، اين نسل با بسياري از حقايق آشنا مي شود.

وی با اشاره به اينكه امام حسين(ع) با شعار اجداد طاهرين خودش آمد، گفت: كربلا به عبوديت، اعتماد به خدا، نترسيدن، عدم سازش با دشمن و زير بليط دشمن نرفتن است.

استاد حوزه و دانشگاه از نشر مباني اعتقادي شيعه و جلوگيري از تحريف آن به عنوان سومين مأموريت امام سجاد نام برد و يادآور شد: در دوره اي كه باورها را تحريف و اعتقادات را وارونه جلوه مي دهند، امام سجاد(ع) با جلوگيري از تحريف اعتقادات كار مهمي را انجام داد.

حجت الاسلام مؤمني از افشاي چهره امويان به عنوان چهارمين مأموريت امام سجاد(ع) نام برد و اظهار داشت: امام سجاد(ع) مي فرمايد، در دوره اي از زمان قرار گرفته ايم كه حماقت بر عقل، منكر بر معروف، شر بر خير، خانواده هاي خبيث بر خانواده هاي شريف، زمين شوره زار بر زمين شيرين و پاك حكمفرمایي مي‌كند و ما از اين دولتها و زندگي و عذاب آنها به خدا پناه مي بريم و حضرت اينگونه آبروي امويان را مي برد.

وي از نيروسازي به عنوان پنجمين مأموريت امام سجاد(ع) نام برد و ادامه داد: امام سجاد(ع) در نامه اي به محمد ابن مسلم زهري راههايي كه دشمن مي تواند در انسان نفوذ كند مي نويسد.

يكي از دلايل اصلي شيعه شدن ايراني ها امام سجاد(ع) است

استاد حوزه علميه قم گفت: حضرت در مقام ساختن نيرو شاگرداني ناب تربيت كرد و در  نيروسازي عالي خود چند ده نفر شاگردي را تربيت كرد كه آنها تبديل به چند صد نفر شاگردان امام باقر(ع) و چند هزاري نفري شاگردان امام صادق(ع) شدند و اينگونه حضرت نيروسازي كرد.

وي افزود: امام سجاد(ع) در ماه رمضان اسرايي كه از ايران مي آوردند به عنوان برده و كنيز مي خريد و در طي يك ماه رمضان سر سفره امام سجاد(ع) بودند و بعد از ماه رمضان آنها را آزاد مي كرد و آنها مبلغ فرهنگ شيعه مي شدند.

به گفته وي، يكي از دلايل اصلي شيعه شدن ايراني ها امام سجاد(ع) با اين شيوه است، ضمن اينكه مادر امام سجاد(ع) ايراني است و شيعه شدن ما نيز به دليل برخي نيست كه اشتباه نقل مي كنند، بلكه يكي از دلايل شيعه شدن ما ايراني ها زحماتي است كه امام سجاد(ع) متحمل شد.

لازم به ذكر است، مراسم عزاداري ابا عبدالله الحسين در دهه دوم محرم  به مدت 10 شب به همت هيأت رزمندگان اسلام كاشان درمجموعه فرهنگي ورزشي شهداي بسيج ناحيه مقاومت بسيج اين شهرستان برگزار مي شود./1307/201/ب2

ارسال نظرات