۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۴۵۵۳۳۹
امام جمعه موقت سمنان:

بصیرت ملت ایران همواره چشم فتنه‌گران را کور کرده است

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه ملت بزرگ ایران مانند همیشه با بصیرت خود چشم فتنه و فتنه گران را کور کرد، گفت: هتک حرمت فتنه‌گران هتاک به ساحت عاشورای حسینی سبب حضور چشم‌گیر انسان‌های غیور ایران اسلامی و ولایتمداران این آب‌وخاک شده و سیلی محکمی به فتنه‌گران زد
امام جمعه موقت سمنان

به گزارش خبرگزاری رسا از سمنان، حجت‌الاسلام سید جلال احمد پناهی ظهر امروز در آیین خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر سمنان که با حضور امت خداجوی این شهر در مصلی سمنان برگزار شد، اظهار داشت: امروز عده‌ای به دنبال فراموش‌شدن جنایات و خیانت‌های فتنه‌گران در عاشورای سال 1388 هستند.

وی با اشاره به اینکه باید توجه ویژه‌ای به حادثه عاشورای در سال 1388 شود عنوان کرد: نباید بگذاریم که این حادثه تلخ فراموش شود.

امام‌جمعه موقت سمنان با بیان اینکه فتنه گران در عاشورای سال 88 با قباحت و بی‌شرمی به امام حسین (ع) و عزاداران حسینی هتک حرمت کردند، خاطرنشان کرد: باید حادثه تلخ عاشورای 88 در هر عاشورایی بازخوانی شود و این بازخوانی برای ما لازم است.

حجت الاسلام احمدپناهی با بیان اینکه همه باید بدانند که فتنه گران اموی در روز عاشورا با علم‌ و بیرق عزای امام حسین (ع) چه کردند، تصریح کرد: فتنه گران در عاشورای 88 به جنگ امام حسین (ع) و علم حسینی رفتند.

وی با اشاره به اینکه سران فتنه با بی‌شرمی تمام هتاکان به ساحت امام حسین (ع) را «خداجو» نامیدند عنوان کرد: باید از سران فتنه پرسید که چگونه می‌توان افراد هتاکی را که به جنگ با امام حسین (ع) و علم‌های حسینی رفته‌اند «خداجو» نامید؟

خطیب نماز جمعه این هفته سمنان با بیان اینکه هتک حرمت علم امام حسین در عاشورای 88 قابل‌بخشش نیست گفت: از هرچه بگذریم از این هتک حرمت گستاخانه نمی‌توانیم بگذریم.

حجت الاسلام احمدپناهی با اشاره به اینکه ملت بزرگ ایران مانند همیشه با بصیرت خود چشم فتنه و فتنه گران را کور کرد، خاطرنشان کرد: هتک حرمت فتنه‌گران هتاک به ساحت عاشورای حسینی سبب حضور چشم‌گیر انسان‌های غیور ایران اسلامی و ولایتمداران این آب‌وخاک شده و سیلی محکمی به فتنه‌گران زد.

وی با اشاره به حساسیت مقام معظم رهبری به موضوع فتنه 88 و تذکرات مکرر ایشان مبنی بر لزوم فراموش‌نشدن عمق فاجعه فتنه 88 تصریح کرد: هنوز هم افرادی در کشور باوجود حساسیت مقام معظم رهبری و مردم ایران درباره فتنه 88 وجود دارند که موضع محکم و مشخصی در این زمینه اتخاذ نکرده‌اند.

امام‌جمعه موقت سمنان با اشاره به اینکه فتنه 88 کیان انقلاب اسلامی را به خطر انداخت عنوان کرد: امروز باید همه در برابر فتنه 88 موضع قاطع و محکم بگیرند؛ چراکه اگر مراقب نباشیم؛ ممکن است تا در سال‌های بعدی نیز شاهد فتنه‌ای بزرگ در کشور باشیم.

نماز پیام بزرگ نهضت عاشورا است

امام‌جمعه موقت سمنان با اشاره به برگزاری عزاداری‌های محرم امسال و حضور گسترده مردم در این عزاداری‌ها تصریح کرد: این مهم نشان از پویایی و علاقه ملت بزرگ ایران اسلامی به اهل‌بیت و امام حسین (ع) دارد و باید از ملت بزرگ ایران برای این حضور گسترده تقدیر کرد.

حجت الاسلام احمدپناهی با اشاره به اذعان یکی از معاونان سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) مبنی بر نقش مهم استفاده از فرهنگ شهادت و عزاداری‌های امام حسین (ع) در پیروزی انقلاب اسلامی و پویایی شیعیان نسبت به سایر مذاهب اسلامی تأکید کرد: ازاین‌رو همه باید بدانیم که تداوم نهضت حسینی بسیار مهم است.

وی با اشاره به حضور گسترده مردم در نماز ظهر عاشورا به‌ویژه در استان سمنان اظهار داشت: نماز نماد محکم و استوار بزرگ‌ترین یاد خداست.

امام‌جمعه موقت سمنان با بیان اینکه باید عزاداری‌های محرم آسیب‌شناسی شود خاطرنشان کرد: باید نقاط ضعف و قوت عزاداری‌های امام حسین (ع) بررسی و رفع آسیب‌های عزاداری‌ها مدنظر قرار گیرد.

تقدیر از تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج)

امام‌جمعه موقت سمنان با اشاره به انتشار خبر خنثی‌سازی توطئه تروریست‌های تکفیری در شیراز که قصد انجام عملیات انتحاری در مراسم عزاداری در این استان را داشتند؛ از تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در این زمینه تقدیر کرد.

حجت الاسلام احمدپناهی با اشاره به اینکه خنثی‌سازی این توطئه بزرگ اقدامی بسیار ارزشمند بود عنوان کرد: اینکه توطئه‌هایی که قرار بود در آیین‌های عزاداری امام حسین (ع) در کشورمان انجام شود در نطفه خفه‌شده است؛ از الطاف الهی و عنایات امام حین (ع) بود.

وی با اشاره به اینکه زنده نگاه‌داشتن کربلای حسینی، مصائب اهل‌بیت و نهضت حسینی برای ما بسیار مهم است خاطرنشان کرد: امروز در هرلحظه نیاز داریم که با لحظه‌لحظه عاشورا آشنا شویم تا معنای زندگی را بهتر درک کنیم؛ چراکه عاشورا به زندگی انسان عمق می‌بخشد.

امام‌جمعه موقت سمنان با اشاره به اینکه عاشورا یادآور شهادت بوده و شهادت آغاز زندگی است بیان کرد: فرهنگ عاشورا می‌تواند از انسان خاکی، جوهر و گوهر ناب بسازد و به همین سبب ما به این فرهنگ ناب همواره نیاز داریم.

رژیم منحوس آل سعود هر روز به سقوط نزدیکتر می‌شود

خطیب نماز جمعه این هفته سمنان با اشاره به جنایت جدید عربستان سعودی در یمن و بمباران یک مجلس ختم در این کشور و کشته و مجروح کردن صدها نفر از مردم این کشور خاطرنشان کرد: این جنایت نشان داد که خاندان منحوس و شوم آل سعود، به سقوط نزدیک‌‌تر شده است.

حجت الاسلام احمد پناهی با اشاره به اینکه آمریکا همواره حامی جنایات عربستان سعودی در یمن بوده است تصریح کرد: اما امروز شاهد این هستیم که آمریکا به‌صورت رسمی وارد جنگ یمن شده است.

وی با بیان اینکه به فرموده امام خمینی (ره) آمریکا تشنه خون اسلام است تأکید کرد: اما آمریکا و هم‌پیمانان استکباری این کشور بدانند که این جنایات، نه‌تنها مردم یمن را از حرکت انقلابی‌شان بازنمی‌دارد؛ بلکه سبب استحکام و عزم بیشتر این حرکت توفنده ملت یمن خواهد شد./977/101/ب2

ارسال نظرات