۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۴۵۴۹۸۳
استاد حوزه و دانشگاه:

انسان بدنماز به بي برکتي در دنيا دچار مي شود

استاد حوزه و دانشگاه با بيان اينکه انسان بدنماز به بي برکتي در دنيا دچار مي شود، گفت: گاهي هزاران انسان به علت بد زندگي کردن يک فرد سربريده مي شوند که اين نشان از بي برکتي در زندگي او است.
حجت الاسلام احمد هاشمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام احمد هاشمي، بعد ازظهر سه شنبه در مراسم روز تاسوعاي حسيني در حسينيه سيدالشهدا(ع) در جوار مضجع نوراني حضرت سلطان محمود ابن امام باقر(ع) روستاي دارالسياده علوي کاشان، با اشاره به اينکه امام صادق(ع) مي فرمايد ريشه و اساس کفر در حرص، حسد و استکبار است، گفت: حرص حضرت آدم را از بهشت خارج کرد.

وي با بيان اينکه اصل نهي الهي حکيمانه است و بي حساب نيست، گفت: تکبر و منيت سبب تمرد شيطان از دستور الهي و زمين خوردن و رانده شدن او از درگاه الهي شد.

اين استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اينکه ما بايد راهي که شيطان نرفت را برويم، در غير اين صورت از رحمت الهي رانده مي شويم، گفت: رحمت الهي تمام موجودات را شامل مي شود، اما شامل حال شيطان نخواهد شد.

وي افزود: خداوند نماز را براي پاک سازي انسان از منيت و ورود به درياي رحمت الهي واجب کرده است و بسياري از گرفتاريها در بي نمازي و بد نمازي است.

حجت الاسلام هاشمي با اشاره به اينکه کساني که نماز را سبک بشمارند به ۱۵ خصلت مبتلا مي شوند، افزود: شش خصلت در دنيا، سه خصلت در زمان فوت، سه خصلت در قبر و سه خلصت ديگر را زماني گرفتارش مي شوند که از قبر بيرون مي آيند.

وي با بيان اينکه انسان بدنماز به بي برکتي در دنيا دچار مي شود، گفت: گاهي هزاران انسان به علت بد زندگي کردن يک فرد سربريده مي شوند که اين نشان از بي برکتي در زندگي او است.

اين استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اينکه خداوند مي فرمايد هر جنبنده اي که روي زمين باشد، من روزي او را بر عهده دارم، گفت: اين یعنی زمين با قوانيني اداره مي شود و سنتهايي بر آن حاکم است

حجت الاسلام هاشمي با بيان اينكه انسان بدنماز به تنگي و تاريکي قبر گرفتار خواهد شد که بزرگان هم براي تحمل تنگي قبر در درگاه الهي دعا مي کردند، گفت: خداوند سيماي انسان هاي صالح را از چهره انسان بدنماز دور مي کند و دعاي انسان هاي صالح هم براي او مستجاب نخواهد بود./1307/202/ب2

ارسال نظرات