۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۴۵۴۳۱۹
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی:

امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مظلوم است

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی گفت: مسأله امر به معروف و نهی از منکر کاملا مشخص و مظلومیت آن نیز معلوم است و این فریضه جزو فروع دین ما است.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ظهر امروز در مراسم تجلیل از فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی با تسلیت ایام محرم و جایگاه امام حسین(ع) و زیارت سرور و سالار شهیدان، گفت: مسأله امر به معروف و نهی از منکر کاملا مشخص و مظلومیت آن نیز معلوم است و این فریضه جزو فروع دین ما است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود : موضوع امر به معروف و نهی از منکر این است که تبلیغ کنیم جامعه از کارهای خوب خوششان بیاید و از بدیها دوری جویند و مقدمه آن تولی و تبری است و همه جامعه باید در این راستا حرکت کنند.

وی ادامه داد : پایه امر به معروف و نهی از منکر، معرفت است که تولی است و بعد به مرحله اجرا می رسد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تأکید کرد: در جامعه، ادارات و سازمانها تبلیغ کنید تا همگان از بدی ها بد و از خوبیها خوششان بیایید.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خاطرنشان کرد: اهمیت مقوله امر به معروف و نهی از منکر هنوز به خوبی در جامعه نهادینه نشده است.

وی افزود: دیدمان به مقوله امر به معروف و نهی از منکر باید تغییر یابد و از تعارفات و جلسات کم کنیم و آستین ها را بالا بزنیم به عنوان مثال در ادارات شوراها باید فعال تر عمل کنند و نقاط قوت و ضعف را مورد کنکاش و بررسی قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی بیان کرد: وظیفه ستاد فقط هماهنگی است ولی حتما باید با روش های جدید و کاملا منطقی و جدی نسبت به ادای فریضه اقدام کنند.

گفتنی است، همایش «همه مسؤولیم» به منظور تجلیل از فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر استان در سالن جلسات اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد./936/203/ب2

ارسال نظرات