۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۴۵۳۷۱۷
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

مردم خواستار مبارزه قاطع با فساد اقتصادی هستند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مطالبات به حق مردم ، مبحث مبارزه با مفاسد اقتصادی و دلایل وجود بسترهای ایجاد فساد است، بنابراین ضروری است مسؤولان مربوطه گزارش اقدامات خود را به صورت صریح و شفاف به محضر مردم ایران اسلامی ارائه کنند.
سمیه محمودی شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سمیه محمودی ظهر امروز در جمع خبرنگاران شهرستان شهرضا، عنوان کرد: لازم است وزیر راه و شهرسازی جهت تکمیل پروژه های نیمه تمام حوزه انتخابیه شهرضا و دهاقان از قبیل تکمیل پروژه زیرگذر شهرضا–دهاقان، شش خطه کردن جاده اصفهان - شهرضا به عنوان کریدور شمال به جنوب کشور و با توجه به اینکه در 45 روز پایانی تابستان شاهد کشته شدن 15 نفر مسیر جاده شهرضا- مبارکه بوده‌ایم، برای تکمیل پروزه دوبانده کردن این مسیر، مساعدت لازم را انجام دهند.

وی با تأکید بر ضرورت جبران خسارات ناشی از خشکسالی کشاورزان منطقه و همچنین پرداخت تسهیلات جهت حفظ وضعیت گلخانه ها و پرداخت مطالبات تولیدکنندگان شیر منطقه عنوان کرد: هرچند بحران آب یک بحران در کل کشور است اما بر اثر خشک سالیهای چند سال گذشته مردم صبور شهرستانهای شهرضا و دهاقان با کمبود شدید آب شرب روبه رو بوده و در برخی از مناطق روستایی و عشایری مجبور به آب رسانی سیار شده اند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد: لازم است با توجه به بسترهای مناسب موجود، جهت اجرای طرحهای انتقال آب از حوزه‌های آب ریز دست و بالادست این دو شهرستان با همکاری وزارت نیرو، برای تهیه و اجرای برنامه کوتاه مدت اقدام شود.

محمودی همچنین با تأکید بر ضرورت تأمین نیازهای شهرکهای صنعتی شهرستانهای شهرضا و دهاقان، عنوان کرد: برای تکمیل هرچه سریعتر زیر ساختهای مورد نیاز شهرکهای صنعتی شهرستان های شهرضا و دهاقان نیازمند حمایت وزیر صنعت هستیم.

وی اذعان کرد: متأسفانه شهرک صنعتی رازی شهرضا با مساحت 1400 هکتار همچنان فاقد خطوط مخابراتی بوده و مهمتر از آن اینکه، در صورت عدم تأمین آب مورد نیاز این شهرک در سال آینده شاهد تعطیلی صد در صد واحدهای تولیدی این شهرک خواهیم بود.

نماینده مردم شهرستانهای شهرضا و دهاقان با اشاره به عدم تکمیل پروژه فاضلاب شهرهای شهرضا و دهاقان اظهار کرد: لازم است وزیر نیرو برای تسهیل مشارکت بخش خصوصی در این زمینه دستور لازم را صادر کنند تا بستر مناسب جهت سرمایه گذاری، از سوی مدیران مربوطه فراهم شود.

محمودی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به نخستین دیدار منتخبان مردم در مجلس دهم با رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند که خجلت و شرمندگی نظام از بیکاری یک جوان، از خجلت و شرمندگی جوان بیکار در خانواده خود بیشتر است باید برای رفع این معضل تدابیر جدی اتخاذ شود.

وی اضافه کرد: شهرستانهای شهرضا و دهاقان با جمعیت بالغ بر دویست هزار نفر به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و مهاجر پذیری دارای نرخ بیکاری بالغ بر 13.5 درصد و نرخ بیکاری جوانان تحصیلکرده حدود 26 درصد هستند که با وجود قرار گرفتن در مسیر کریدور طلایی شمال به جنوب کشور برخورداری از 10 شهرک، ناحیه و قطب صنعتی و زیرساختهایی نظیر خطوط راه آهن دارای نرخ بیکاری معادل و یا حتی بیشتر از استان است، که نشان از تبعیض در توزیع امکانات و منابع در کشور است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: متأسفانه قوانین و مقررات مربوط به مباحث اشتغالزایی راکد و بدون اهمیت رها شده است، پس لازم است که با تمام ظرفیتهای موجود و با تکیه بر اصول اقتصاد مقاومتی معضل بیکاری را حل کنیم.

محمودی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخن حضرت علی(ع) که فرمودند: «کاری که در دست توست، طعمه و فرصتی برای چپاول نیست بلکه امانتی است بر گردن تو»، تصریح کرد: یکی از مطالبات به حق مردم ، مبحث مبارزه با مفاسد اقتصادی، و دلایل وجود بسترهای ایجاد فساد است، بنابراین ضروری است مسؤولان  گزارش اقدامات خود را به صورت صریح و شفاف به محضر مردم ایران اسلامی ارائه کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه آسیبهای اجتماعی از قبیل اعتیاد،طلاق، پرخاشگری و قاچاق در جامعه افزایش یافته است و باید گامهای موثری، از جمله ایجاد بستر قانونی برای مشارکت مردم و سازمانهای مردم نهاد در مبارزه با این آسیبها، برداشته شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین با تأکید بر لزوم رسیدگی به وضعیت جامعه زنان در کشور، عنوان کرد:  مسأله زنان و خانواده یکی از مهمترین و حساسترین مسائل کشور است و لازم است اقدامات اساسی برای اصلاح قوانین و مشکلات موجود در این زمینه از جمله در جهت بازنگری در قوانین مربوط به حمایت از زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست، قوانین حمایتی از زنان خانه دار و اشتغال زنان با حفظ جایگاه و شان والای زنان در جامعه و حمایت از امنیت اجتماعی زنان با رعایت موازین اسلامی، انجام شود./202/868/ب1

ارسال نظرات