۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۴۵۲۷۵۴
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

شعر نقشی تأثیرگذار در برابر تهاجمات فرهنگی دارد

حجت الاسلام محمدزاده گفت: ساحت شعر ساحت کبریایی است و شعرا با الهام از این حقیقت می توانند نقش تأثیرگذار در فرآیند مبارزه با تهدیدات و هجمه های فرهنگی دشمن داشته باشند.
حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در عصر شعر مقاومت با موضوع مدافعان حرم که شامگاه جمعه در دفتر امام جمعه شهر شبستر برگزار شد، با اشاره به توانمندیهای شعرای شبستر و نقاط مثبت و ارزشمند شعرای شبستری، گفت: باید زمینه بهره گیری از این هنر فاخر در فرهنگ سازی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه ساحت شعر ساحت کبریایی است و شعرا با الهام از این حقیقت می توانند نقش تأثیرگذار در فرایند مبارزه با تهدیدات و هجمه های فرهنگی دشمن داشته باشند، ابراز داشت: از این رو باید از این ساحت و جایگاه ارزشمند بهره برد و در ارتقای سطح فرهنگی استفاده کرد.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با تأکید بر حمایت از آثار و اندیشه های ارزشمند شاعران شبستری، آن را ضروری دانست و تصریح کرد: باید با تعامل دستگاه های فرهنگی شهرستان و عناصر فرهنگی ذیربط زمینه گشایش و توسعه این هنر فاخر اسلامی بیشتر از این فراهم شود.

وی ایجاد بستر مناسب و کارآمد در شبکه های مجازی را برای انتقال و انعکاس اندیشه های هنرمندان و فرهیختگان شهرستان را مهم خواند و افزود: امروزه فضای مجازی عرصه مناسبی برای انتقال اندیشه ها و آثار فاخر هنری برمبنای فرهنگی اصیل اسلامی است که شاعران می توانند با مدیریت راهبردی و هوشمندانه خود این فضا را به میدان رقابت و انتقال اندیشه ها تبدیل کنند.

امام جمعه شبستر گسترش محافل شعر و ادب به نشستهای مردمی با حضور مردم یکی از راهکارهای مناسب جهت رشد و شکوفایی اندیشه ها و تفکرات شاعران در شهرستان عنوان کرد و ازکانون بسیج هنرمندان و اداره فرهنگ ارشاد اسلامی شهرستان خواستار فراهم کردن زمینه تشکیل و برگزاری محافل شعری با حضور مردم درمناسبتهای مختلف شد./۸۵۴/203/ب2

ارسال نظرات