۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۴۵۲۷۱۱
حجت الاسلام والمسلمین حسین خراسانی:

سخن و موضع گیری اختلاف آفرین به مصلحت نظام نیست/ مسؤولان ورزشی حرمت عاشورا را نگه دارند

عضو جامعه مدرسین با بیان این که مسؤولان ورزشی حرمت عاشورا را نگه دارند، گفت: مسؤولان از اجرای برنامه مورد نظر در عاشورا جلوگیری کنند.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه پردیسان که در مسجد حضرت زینب(س) پردیسان برگزار شد با بیان این که پیام قرارگاه نمازجمعه تقوا است، گفت: یادآوری تقوا با اهمیت ترین دلیل برگزاری نمازجمعه است.

امام جمعه موقعت پردیسان ادامه داد: تقوا، به پرهیزکاری و اطاعت از خداوند تفسیر می شود در حالی که تقوا به معنای پناه بردن به خداوند از شر نفس اماره، فتنه و فتنه گران همچنین شیاطین جن و انس است.

وی با اشاره به نظر امام خمینی(ره) در زمینه نمازجمعه در تحریرالوسیله گفت: امام خمینی(ره) در کتاب تحریرالوسیله بیان می کنند شایسته است امام جمعه در خطبه های نمازجمعه مسائل دینی و دنیای اسلام همچنین مسائل مربوط به استقلال، آزادی و عزت مسلمین را بازگو کند و قراردادها و مذاکرات سیاسی و دیپلماسی دوجانبه یا چندجانبه جاری بین دولتها که ممکن است استقلال سیاسی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی را به مخاطره اندازد به اطلاع مردم برساند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: امام خمینی(ره) نمازجمعه را همانند موقف سالانه و بین المللی حج همچنین عید فطر می داند و می گوید خطیب جمعه باید از این فرصت استثنایی و آسمانی جهت اطلاع رسانی و بازگوکردن وظایف امت اسلامی و اعلام خطرها و بیان توطئه ها استفاده کند.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) اسلام را دین سیاسی می داند،گفت: ایشان در مسأله نهم تحریرالوسیله در زمینه نمازجمعه می گوید آن شخصی که می پندارد و تصور می کند دین از سیاست جدا است یک انسان جاهل و نادان است که نه اسلام را شناخته است و نه سیاست را.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مناسبت های هفته بیان داشت: با اهمیت ترین و بزرگترین مناسبت پیش رو عاشورا است؛ ماه محرم سرآغاز با شکوه ترین مراسم دینی، مذهبی و اعتقادی است.

وی عاشورا را خط کش جدا کننده جبهه حق و با طل دانست و اظهارداشت: تمام انسان هایی که پس از واقعه عاشورا بر روی کره زمین زندگی کرده اند، زندگی می کنند و زندگی خواهند کرد به مقتضای قانون عاشورا یا در جبهه حق هستند یا باطل و گروه سومی وجود نخواهد داشت مگر مستضعفان که به اقتضای قصور مکلف نیستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: عاشورا یک مکتب خیرخواهی است که از سربازان دشمن رفع عطش می کند اما جریان مقابل یک جریان فتنه انگیز و کشنده است؛ عاشورا یک فرصت بی بدیل است که حوزه علمیه را با متن جامعه مرتبط می کند.

وی خطاب به مسؤلان ورزشی کشور گفت: از سوی حوزه علمیه از مسؤولان ورزشی درخواست می کنم از حرمت عاشورا محافظت و از اجرای برنامه مورد نظر در عاشورا جلوگیری کنند که این خواسته مردم و مراجع تقلید است.

وی با بیان این که دو جریان دموکرات و جمهوری خواه در آمریکا در دو نقطه با یکدیگر اتفاق دارند، تصریح کرد:  دو جریان دموکرات و جمهوری خواه در حمایت و تبعیت از رژیم صهیونیستی همچنین مخالفت با اسلام ناب و جمهوری اسلامی ایران با یکدیگر اتحاد دارند بنابراین هر شخصی که در انتخابات آینده آمریکا پیروز شود حامی اسرائیل و دشمن نظام اسلامی خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی ادامه داد: با توجه به این که هفته امر به معروف و نهی از منکر نزدیک است مسؤولان نظام بدانند بزرگترین امر به معروف اتحاد و خبیث ترین نهی از منکر اختلاف است بنابر این ضروری است تمام احزاب و تشکل ها در مقابل دشمنان با یکدیگر متحد شوند.

وی ادامه داد: پیشنهاد رهبر معظم انقلاب به شخصی مبنی بر شرکت نکردن در انتخابات به دلیل مصلحت و جلوگیری از اختلافات یک قاعده و قانون است یعنی هر کار، سخن و موضع گیری که نتیجه آن اختلاف باشد به مصلحت نیست./1324/پ201/ج1

ارسال نظرات