۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۴۵۲۴۸۶
حجت الاسلام رضایی مطرح کرد؛

ضرورت غلبه شعور بر شور حسینی در عزاداری‌ها

رییس تشکل‌های دینی و مذهبی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه باید احیاگر مکتب اهل بیت(ع) باشیم، گفت: تلاش کنیم در عزاداری‌های امام حسین(ع) شعور حسینی بر شور حسینی غلبه کند و این عزاداری‌ها هدفمند باشند.
رضایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام احمدی رضایی، رییس تشکل‌های دینی و مذهبی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ظهر امروز در گردهمایی مداحان خراسان جنوبی اظهار داشت: کار مداحان ارزشمند و مهم است و مداحان مورد عنایت خداوند و اهل بیت(ع) قرار دارند.

وی با اشاره به ایام ماه محرم، گفت: امام حسین(ع) برای عزاداران و خادمان خودشان طلب استغفار می‌کنند و به کسانی که گریه کنان مجالس ایشان هستند نظر ویژه‌ای دارند.

رییس تشکل‌های دینی و مذهبی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: در برخی از مجالسی که شیعیان برپا می‌کنند شیاطین حضور دارند اما مجالسی که برای اهل بیت(ع) است ملائکه حضور دارند و این افتخار نصیب مداحان شده است که در این مجالس عرض ارادت خود را به اهل بیت(ع) نشان دهند.

حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: در مجالس اهل بیت(ع) با نیت خالص عزاداری کنیم و باید هوشیار بود این مجالس صرفا برای تخلیه احساسات و عواطف شکل نگیرد و از این گونه مجالس درس بگیریم.

وی ادامه داد: یاری رساندن دین خدا، پرهیز از دامن زدن به اختلافات مذهبی و داشتن کینه در مجالس، پرهیز از خواندن اشعار سبک و ذلت‌آور و بصیرت‌افزا بودن منبرها باید از اهداف مدنظر در عزاداری‌های ایام محرم باشد.

رییس تشکل‌های دینی و مذهبی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه باید احیاگر مکتب اهل بیت(ع) باشیم، خاطرنشان کرد: تلاش کنیم در عزاداری‌های امام حسین(ع) شعور حسینی بر شور حسینی غلبه کند و این عزاداری‌ها هدفمند باشند.

حجت الاسلام رضایی نقش مداحان را در ترویج سیره و روش زندگانی ائمه اطهار(ع) به جامعه موثر دانست و اظهار کرد: مداحان باید ابتدا اشعار در وصف ائمه را درک کنند و سپس مطالب و اشعار را به جامعه انتقال دهند./202/880/ب1

ارسال نظرات