۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۴۵۱۹۶۰
آیت الله کعبی:

هجمه دلاری عربستان متوجه پیروان مکتب اهل بیت است

عضو جامعه مدرسین از تحریک برخی از رسانه برای کشتار شیعیان انتقاد کرد و خواستار شکایت علیه آنان شد.
آیت الله کعبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در دیدار با دو تن از علمای نیجریه با اشاره به رشد چشمگیر اسلام در آفریقا گفت: امروزه در کشورهای آفریقایی به ویژه نیجریه حالتی از بیداری رخ داده است که موجب حرکت به سوی پایان جهل، فقر و تفرقه شده است.

وی با بیان اینکه اسلام اصیل در پیروی از اهل بیت (ع) است، تصریح کرد: عقل، محبت، دوستی، فضیلت انسانی، عدالت، اخلاق، تلاش برای ساخت جامعه ایده آل و زندگی مسالمت آمیز در گروی تمسک به اسلام اصیل یافت می‎شود. مردم جهان هنگامی که حکمت، اخلاق، مظلومیت و عدالت اهل بیت (ع) را می‎بینند به طوری طبیعی جذب اسلام می‎شوند.

آیت الله کعبی،شیعیان را مورد هجمه دلارهای عربستان دانست و ادامه داد: هیچ گاه عامل اصلی گسترش و نشر اسلام در کشورهای آفریقایی و به طور کلی در جهان حمایت دولت‎ها و یا مسائل مادی نبوده بلکه رمز آن تسمک به مکتب اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به شخصیت شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه اظهار داشت: زکزاکی انسان پاکی است که تلاش بسیاری برای معرفی حقیقت انقلاب اسلامی ایران و دین مبین اسلام به جامعه نیجریه انجام داده است. رهبر شیعیان نیجریه در دورانی که امام خمینی (ره) در بیمارستان بستری بود با ایشان ملاقات کرد و حضرت امام (ره) به وی یک قرآن هدیه داد و از وی خواست که به وسیله این کتاب آسمانی مانند رسول اکرم (ص) اسلام حقیقی و اصیل را معرفی کند. پس از این دیدار شیخ زکزاکی به نیجریه بازگشت و به معرفی انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی (ره) و تبلیغ اسلام از طریق قرآن کریم پرداخت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه رهبری اهل بیت (ع) را فراتر از قومیت و طوائف انسانی دانست و بیان داشت: اهل بیت (ع) رهبری بشریت را بر عهده داشتند.

وی کشتار شیعیان نیجریه را اشتباه استراتژیک خواند و افزود: دولت نیجریه به جای کمک به شیخ زکزاکی با چراغ سبز حکومت آل‎سعود به جنایت علیه شیعیان این کشور پرداخت و و اکنش‎های داخلی و بین المللی را به جان خود خرید.

آیت الله کعبی خواستار پیگیری بازداشت رهبر شیعیان نیجریه شد و گفت: شیخ زکزاکی هیچ خطری برای دولت نیجریه نداشت بلکه فعالیت‎های وی برای این کشور بسیار مفید بود.

وی بر ضرورت ادامه فعالیتهای شیخ زکزاکی به صورت مسالمت آمیز تاکید کرد و ادامه داد: کارها در نیجریه نباید متکی بر یک فرد باشد بلکه حرکت بیداری، اصلاح، امید به آینده، صبر بر اذیت و آزار باید همچنان استمرار داشته باشد. امروز شیعیان مظلوم واقع شده‎اند و دشمنان با همه تجهیزات به مقابله با آنان می‎پردازند.

استاد حوزه علمیه قم به انتقاد از رسانه‎های معاند و حامی جریان‎های تکفیری پرداخت و خاطرنشان کرد: برخی از رسانه‎ها در حالی با حمایت عربستان مردم را به کشتار شیعیان تحریک می‎کنند که این اقدام آنان طبق قوانین داخلی و بین المللی جرم محسوب می‎شود و علمای شیعه باید با تنظیم شکایت نامه‎هایی به این اقدام رسانه‎ها واکنش نشان دهند.

وی با اشاره به نشست علمای اهل تسنن در چچن اظهار داشت: ما امیدواریم که با چنین نشست‎هایی وحدت بین امت اسلامی محقق و خون انسان‎های بی گناه حفظ شود. ما از علمای اسلامی می‎خواهیم که جلسه بعدی را با عنوان «چه کسی مسلمان است» نه اینکه «چه کسانی از اسلام خارج هستند»، تشکیل شود.

وی افزود: برخلاف تلاش آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان، جمهوری اسلامی ایران با کشورهای آفریقایی در زمینه‎های مختلف مانند اقتصادی رابطه بسیار خوبی دارد. ایران در همه مسائل با کشورهای آفریقایی حاضر به همکاری است./994/ب920/ج

ارسال نظرات