۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۴۵۱۸۶۲
مؤلف تأمین‌کننده محتوای جشنواره هنر و خلاقیت:

استفاده نکردن از هنر و حوزه تفکر خلأ امروز مدارس است

مؤلف تأمین‌کننده محتوای جشنواره هنر و خلاقیت گفت: خلأ موجود در مدارس ما استفاده نکردن از هنر و حوزه تفکر است، ما باید به بچه‌های خود یاد بدهیم که هنر زبان مطرح است.
هنر اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رضا تبریزی، مؤلف تأمین‌کننده محتوای جشنواره هنر و خلاقیت، امروز در نشست خبری رونمایی از سایت هنر مدرسه و برگزاری نخستین جشنواره ملی هنر و خلاقیت که در موسسه تبیان برگزار شد، گفت: پس از تحقیقات گسترده از مدل‌های آموزشی در سراسر دنیا دریافتیم که برای داشتن جامعه‌ای پویا و خلاق نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و جامع در سنین کودکی هستیم تا با انتقال مفاهیم و مهارت‌های لازم انتظار خروجی مفید و مؤثر داشته باشیم.

وی افزود: با عنایت خداوند متعال پس از ماه‌ها تحقیق و بررسی مجموعه‌ای جامع درباره آموزش مهارت‌های پایه‌ای برای کودکان و نوجوانان تدوین شده که در قالب طرح ملی هنر و خلاقیت برای خانواده‌ها و فرزندان ایران اسلامی ارائه می‌شود.

مؤلف تأمین‌کننده محتوای جشنواره هنر و خلاقیت، در ادامه عنوان کرد: بر اساس استاندارهای بین‌المللی و تجارب بیش از دو دهه کار عملی در مدارس کشور چهار مهارت پایه و اصلی در این طرح به فراگیران با استفاده از مواد آموزشی مورد تأیید وزارت آموزش‌وپرورش انتقال داده می‌شود.

تبریزی با اشاره به این چهار مهارت آموزشی، اظهار داشت: این چهار مهارت آموزشی شامل «مهارت نقاشی و رنگ‌آمیزی»، «مهارت تا کردن یا اریگامی»، «مهارت برش و حجم سازی» و «مهارت زیبا نوشتن» است.

وی افزود: این چهار مهارت به‌عنوان مهارت‌های اولیه برای درگیر کردن و بروز خلاقیت‌های فردی بسیار مؤثر بوده و به‌صورت ناخودآگاه در ضمیر هر کودکی وجود دارد که با توجه به فرایند آموزشی این مهارت‌ها تقویت و اصول و شیوه‌های بهینه و درست آن منتقل می‌شود.

مؤلف تأمین‌کننده محتوای جشنواره هنر و خلاقیت، با اشاره به راه‌اندازی سایت هنر و خلاقیت، گفت: در راستای اجرای طرح ملی هنر و خلاقیت، موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان اقدام به راه‌اندازی سایت هنر و خلاقیت با عنوان اولین و بزرگ‌ترین نمایشگاه و آموزشگاه مجازی کودکان و نوجوانان با نشانی www.honaremadrese.com کرده است.

تبریزی افزود: در این سایت افزون بر آموزش تخصصی چهارگانه مهارت‌های پایه هنری، دانش آموزان می‌توانند آثار هنری خود را در نمایشگاهی به نام خود و مرکز آموزشی‌شان ثبت و به نمایش عمومی بگذارند، همچنین مراکز آموزشی سراسر کشور می‌توانند نمایشگاه آثار مجازی هنری خود را در این سایت ارائه کنند.

وی بابیان اینکه امروز خلأ موجود در مدارس ما استفاده نکردن از هنر و حوزه تفکر است، ابراز کرد: ما باید به بچه‌های خود یاد بدهیم که هنر زبان مطرح است، وقتی اسم هنر می‌آید کلاسی برای هنر در نظر گرفته می‌شود اما عملاً برنامه آموزشی برای آن وجود ندارد.

مؤلف تأمین‌کننده محتوای جشنواره هنر و خلاقیت، افزود: امروز در کشوری که به نام مهد هنر اسلامی شناخته می‌شود به خوشنویسی نستعلیق که عروس خطوط اسلامی است توجه نمی‌شود.

تبریزی با اشاره به اینکه اختلالات نوشتاری از معضلات دانش آموزان است، ابراز کرد: در کتاب هفت‌خوان زیبانویسی بر اساس اصول 12 گانه خط ملی کشور مهارت زیبا نوشتن به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

وی افزود: در راستای آموزش یکی از مهارت‌های طرح ملی هنر و خلاقیت تبیان به نام مهارت زیبانویسی موسسه تبیان اقدام به راه‌اندازی سایت www.zibanevis.tkvl.ir کرده است که در صورت موفقیت هنرجویان در مراحل مختلف آموزشی و ارسال تمرین‌ها و مشق‌های مندرج در سایت پس از هر دوره گواهینامه پایان دوره ارائه می‌شود.

شایان‌ذکر است استاد رضا تبریزی مدرس هنر و خلاقیت در ادامه مجموعه زیبا بنویسیم کتاب جدیدی به‌عنوان «هفت‌خوان زیبانویسی» را به رشته تحریر درآورده است که در اختیار علاقه‌مندان به فراگیری زیبانویسی قرار می‌گیرد./202/807/ب1

ارسال نظرات