۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۴۵۱۷۷۴
قائم‌مقام وزیر کشور:

فعالیت احزاب در انتخابات آینده پررنگ‌تر می‌شود

قائم‌مقام وزیر کشور افزایش 120 درصدی داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را ناشی از افزایش نشاط سیاسی در کشور دانست و افزود: با رویکرد دولت یازدهم حضور و فعالیت احزاب و تشکلها در انتخابات سال آینده پررنگ‌تر می‌شود.
مقیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، محمدحسین مقیمی، قائم‌مقام وزیر کشور و معاون سیاسی وزارت کشور، عصر امروز در نشست شورای اداری خراسان شمالی که با محوریت معارفه معاون سیاسی امنیتی استانداری این استان برگزار شد، با اشاره به اینکه اکنون امنیت مناسبی در شهرها و مرزهای کشور حاکم است، افزود: این امنیت نتیجه فعالیت امنیتی خوب و تعامل مناسب نیروهای وزارت اطلاعات، بسیج، سپاه و ارتش و حضور مؤثر مردم در صحنه است.

وی اظهار کرد: در حالی که دشمنان نظام و انقلاب اسلامی همواره با اعزام و مسلح کردن گروه‌های تروریستی در پی ضربه زدن به نظام و ایجاد ناامنی و درگیری در داخل کشور هستند، به دلیل هوشیاری نیروهای مسؤول، اقدامات مذبوحانه دشمنان ناکام مانده است.

مقیمی ادامه داد: دشمنان با استفاده از ابزارها و روشهای مختلف مترصد آسیب رساندن به کشور هستند؛ اما حضور و هوشیاری نیروهای وزارت اطلاعات، سپاه، بسیج و ارتش سبب شده نقشه‌های آنها ناکام بماند.

وی اظهار کرد: با وجود حاکم بودن امنیت مناسب در مرزها و مناطق مختلف، امروز کشور در بخش آسیبهای اجتماعی با مشکلات متعددی روبرو است که برای جلوگیری از این آسیبها باید از تمامی امکانات و ظرفیتها بهره برد.

مقیمی با بیان این که در حال حاضر برخی از شاخص های مربوط به آسیب های اجتماعی در کشور رتبه خوبی ندارند، تصریح کرد: برای اصلاح این امور لازم است دقت و تلاش بیشتری صورت گیرد.

قائم‌مقام وزیر کشور تأکید کرد: باید اقدامات بخش اجتماعی به‌گونه‌ای باشد که آسیبها و چالشهای موجود به حداقل برسد به همین دلیل هم حوزه اجتماعی در معاونت سیاسی وزارت کشور رسالت سنگینی در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی ازجمله طلاق، اعتقاد و حاشیه‌نشینی دارد.

معاون سیاسی وزارت کشور در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر حفظ و افزایش نشاط سیاسی در جامعه، اظهار کرد: فعالیت احزاب و تشکلهای سیاسی و بها دادن به فعالیتهای قانونی این تشکلها از مسائل با اهمیت در کشور است؛ زیرا فعالیت احزاب و تشکلها سبب نشاط سیاسی در جامعه می‌شود.

مقیمی با بیان این که نتایج به وجود آمدن نشاط سیاسی در کشور در انتخابات اسفندماه سال گذشته به‌وضوح مشهود بود، افزود: افزایش 120 درصدی شمار داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و حضور حداکثری مردم در این انتخابات، از نتایج ایجاد نشاط سیاسی در کشور بود که به همراه خود نشاط اجتماعی را هم آورد.

وی با اشاره به برگزاری دو انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا در سال آتی، اضافه کرد: باید با حفظ و تقویت نشاط سیاسی، زمینه مشارکت حداکثری مردم در این دو انتخابات فراهم شود.

معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد: با رویکرد دولت یازدهم حضور و فعالیت احزاب و تشکلها در انتخابات سال آینده پررنگ‌تر می‌شود.

گفتنی است، در این نشست با قدردانی از زحمات محمدرحیم نوروزیان، معاون سیاسی سابق استاندار خراسان شمالی، محمدتقی ایرانی به‌عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی جدید استانداری استان معرفی شد./9314/پ202/ج

ارسال نظرات