۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۴۵۱۴۴۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی مطرح کرد؛

ضرورت ترویج و تبیین بیشتر زکات در جامعه از سوی روحانیان مبلغ

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به فصل برداشت محصولات و پرداخت زکات از سوی کشاورزان، گفت: ترویج فرهنگ زکات و تبیین آثار و برکات ادای این فریضه الهی در جامعه یکی از وظایف روحانیان مبلغ است.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در جمع شماری از روحانیان مبلغ، با اشاره به فصل برداشت محصول و پرداخت زکات از سوی کشاورزان، اظهار کرد: اگر چه فرهنگ پرداخت زکات در سالهای اخیر به‌ صورت قابل توجهی رشد کرده اما در این زمینه هنوز کار زیادی برای انجام شدن وجود دارد.

وی با بیان اینکه ترویج بیش از پیش فرهنگ زکات و تبیین آثار و برکات پرداخت آن در جامعه یکی از وظایف روحانیان است، اضافه کرد: تقویت باورهای دینی و اعتقادی در مردم، پرداخت وجوهات شرعی ازجمله خمس و زکات را تقویت می‌کند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به ضرورت ترویج و تبیین بیشتر زکات در جامعه از سوی روحانیان مبلغ، خاطرنشان کرد: بیان آثار سوء ترک زکات همراه با بیان آثار و برکات پرداخت زکات در جامعه از سوی روحانیان مبلغ سبب افزایش پرداخت زکات در بین کشاورزان و پیشرفت جامعه خواهد شد.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به فصل برداشت محصولات کشاورزی در استان، افزود: استفاده از رسانه‌های گروهی در امر اطلاع‌رسانی، تخصیص اعتبار ویژه دولتی به مناطق مؤدّی زکات و گماردن افراد مورد اعتماد و موجه بومی برای جمع‌آوری زکات از سوی نهادهای متولی تأثیر چشمگیری در احیای این واجب دینی دارد.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با تشریح وظایف روحانیان مبلغ در این هفته پرداخت و گفت: هشت سال دفاع مقدس گواه آن است که دنیا با ما سر جنگ داشت اما با توکل به خداوند و حضور نیروهای مخلص چنان مشتی به دهان یاوه‌گویان زده شد که هرگز به هوش نخواهند آمد که این موضوع باید برای سایر کشورهای منطقه هم یک درس و الگو باشد.

وی با بیان اینکه با وجود این ایران اسلامی با هیچ کشوری سر جنگ نداشته و تنها از خود دفاع می‌کند، ادامه داد: وحدت و همدلی مسلمانان جهان رمز پیروزی و رویکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

حجت‌الاسلام خادمی همچنین با تأکید بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و پاسداشت ارزشها و آرمانهای این بزرگواران در جامعه، اظهار کرد: حضور در گلزار شهدا و عطرافشانی مزار پاک ایشان درواقع هوشیاری و بیداری دلهای زنگ بسته ما را می‌طلبد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه مزار شهدا معطر به بوی بهشت بوده و حضور در این گلزارها در واقع عطرافشانی و غبارروبی از خود ما محسوب می‌شود، افزود: باید یاد و خاطره شهدا را در دلهای خود زنده نگاه داشته و از دوران دفاع مقدس الگوپذیری داشته باشیم تا دشمن آرزوی غلبه به ملت ایران را به گور ببرد./9314/202/ب2

ارسال نظرات