۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۴۵۱۳۷۴
نخست وزیر استرالیا:

چشم انداز واقعی از شکست داعش در عراق وجود دارد

نخست وزیر استرالیا اعلام کرد نسبت به دستاوردهای مبارزه با گروه تکفیری داعش در عراق خوشبین است.
نخست وزیر استرالیا

به گزارش خبرگزاری رسا، مالکوم ترنبول نخست وزیر استرالیا که در واشنگتن بسر می برد روز پنجشنبه پس از دیدار با 'اشتون کارتر' وزیر دفاع آمریکا به خبرنگاران، گفت: چشم انداز بسیار واقعی از شکست داعش در میدان جنگ و پایان به اصطلاح خلافت اسلامی وجود دارد.

وی در حالی که جنگنده این کشور هفته گذشته به جای بمباران تروریست های داعش نیروهای نظامی سوریه را بمباران کرد، گفت: پیشرفت واقعی برای تصرف و یا آزادسازی شهر موصل در عراق که سال 2014 به تصرف گروه ترویستی داعش درآمد، بوجود آمده است.

پرچم عراق روز پنجشنبه بر فراز ساختمان فرمانداری شهرستان 'الشرقاط' در 125 کیلومتری شمال تکریت مرکز استان صلاح الدین بالا رفت و این شهر از دست داعش آزاد شد.

27 ماه نبرد بی امان از پشت دروازه های بغداد (در ژوئن 2014) تا اعماق استان الانبار و دروازه های موصل، داعش را به شدت تضعیف کرده است، بطوری که سازمان رزم این گروه تروریستی تقریبا از هم پاشیده است.

نخست وزیر استرالیا در ادامه گفت: خبر خوب این است که ما منتظر دستاوردهای بیشتر در 6 ماه آینده هستیم.

به نوشته روز جمعه تارنمای 'ای.بی.سی'، وی گفت: من با وزیر وزیر دفاع و رئیس سازمان سیا و مدیر اطلاعات ملی در پنتاگون در مورد تعدادی از مسائل از جمله امنیت سایبری و نبرد علیه داعش بحث کردیم.

مالکوم ترنبول حاضر به ارائه جزئیات عملیات آینده در عراق نشد.

وی در همین حال گفت که آماده دستاوردهای نبردها در کشور همسایه جنگ زده عراق یعنی سوریه است که در آن استرالیا به عنوان بخشی از ائتلاف حضور دارد.

به گزارش ایرنا، نخست وزیر استرالیا با اشاره به بمباران نیروهای نظامی سوریه از سوی جنگنده های ائتلاف از جمله این کشور در هفته گذشته، گفت: نیروهای استرالیا معتقد بودند داعش را هدف قرار داده اند.

وی در مورد فشار به نیروهای ائتلاف برای توضیح در مورد این حمله هوایی نافرجام که در آن سربازان سوریه کشته شدند، گفت که منتظر پایان تحقیقات آمریکا در این زمینه است./982/ب102/د

ارسال نظرات