۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۴۵۰۹۹۷
حجت‌الاسلام ظهیری بررسی کرد؛

اوضاع سیاسی و اجتماعی حکومت اسلام در زمان ابلاغ پیام ولایت

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه(س) به بررسی اوضاع سیاسی و اجتماعی حکومت اسلام در زمان ابلاغ پیام پرداخت و گفت: کتمان حقیقت پس از واقعه غدیر توانست جریان را به نفع شیاطین تغییر دهد.
حجت الاسلام علی اصغر ظهیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی‌اصغر ظهیری، امروز در مراسم سخنرانی مذهبی آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد به بررسی اوضاع سیاسی و اجتماعی حکومت اسلام در زمان ابلاغ پیام وحی مبنی بر اعلان عمومی ولایت حضرت علی(ع) پرداخت و گفت: جهان اسلام از سه ویژگی شوم مسلمانان دریافت‌کننده فرمان خداوند متعال در ولایت حضرت علی(ع) دچار خساراتی کلان شده است؛ چنانکه برخی از علمای بزرگ اسلام که قلم به تحلیل این واقعه گمارده‌اند ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) را برای جبران این خسارت کافی عنوان نکرده‌اند.

کارشناس نشست‌های تخصصی معارفی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره اینکه در طول تاریخ هیچ نیرویی نتوانسته که این خسارت جبران کند، اظهار داشت: سه ویژگی در کنش‌های عمومی‌ توانسته است تاریخ را به سوی ضلالت پیش ببرد باید از سوی مؤمن مورد کنکاش و ارزیابی قرار بگیرد تا بتواند مسیر سعادت را با امنیت بیشتری طی کند؛ یکی از ویژگی‌های مذمت شده از سوی اسلام که پس از واقعه غدیر توانست جریان را به نفع شیاطین تغییر بدهد کتمان حقیقت است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه مؤمنان حقیقی از منظر اسلام کسانی هستند که در هیچ شرایطی از اقرار به‌حق هراسی نداشته باشند، عنوان کرد: متأسفانه پس از واقعه غدیر مسلمانان حقیقت و حق را کتمان کرده و تاریخ را مبتلا به دست‌اندازهای جدی اعتقادی کرده و با کتمان فاحش حقیقت بذر فتنه را به قلب بشریت برگرداندند؛ بر این اساس برای جریان کاوی این حقیقت می‌توان به مصادیق مستند تاریخ استناد کرد که مورد قبول تمام علمای اسلام است.

حجت‌الاسلام ظهیری با اشاره به اینکه انس ابن مالک 9 سال در دوران حیاط پیامبر اکرم(ص) دربان و خدمت گذار خانه پیامبر اکرم(ص) بوده است، گفت: در حالات امام علی(ع) آمده است که امام وارد بصره شد انس بن مالك‏ را خواست تا نزد طلحه‏ و زبیر برود و آنچه را كه از پیامبر(ص) درباره آن‌ها شنیده به آن‌ها یادآورى كند؛ در نص منابع تاریخی آمده است که انس از این مأموریت‏ سرپیچى كرد و به خدمت امام علی(ع) آمد و گفت«من آن را فراموش‏ كرده ‏ام» امام علی(ع) فرمود«اگر دروغ میگویی خداوند سرت را به سفیدى روشنى مبتلا كند كه عمامه آن را نتواند پوشاند.»

کارشناس نشست‌های تخصصی معارفی آستان مقدس حضرت معصومه(س) پیمان‌شکنی را دومین ویژگی مذموم مسلمانان پس از واقعه غدیر که زمینه‌ساز تاریخ سراسر فتنه جهان اسلام بود توصیف کرد و گفت: قرآن کریم صراحتاً در این حقیقت بدون استثنائی رعایت آن را الزامی شمرده است؛ بر این اساس قرآن کریم در آیه 1 سوره مائده می‌فرماید«یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا أَوْفُوا بِالْعُقُودِ؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید به پیمان‌ها وفا کنید» بر این اساس رسول اکرم(ص) فرموده‌اند«اگر با دشمنی پیمانی بستی تا او را در پوشش پناه خویش بگیری، به پیمان خویش وفادار بمان و ذمه‌ات را با امانت کامل پاس دار و جان خود را سپر عهد و پیمان خویش قرار ده که در میان واجبات الهی، هیچ موضوعی همانند وفای به عهد در میان مردم جهان، با تمام اختلافاتی که با هم دارند، مورد اتفاق عمومی نیست. تا آنجا که مشرکان نیز پیش از مسلمانان در روابط خود بدان پای بند بودند؛ زیرا از پی آمدهای پیمان‌شکنی خاطرات تلخی داشتند.»

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) به تجربه تلخ بیعت 18 هزار مسلمان سست‌عقیده به نماینده و سفیر امام حسین(ع) اشاره کرد و تصریح کرد: امام حسین(ع) در روایتی حادثه عاشورا را نتیجه خیانت مسلمانان عنوان فرموده‌اند؛ برمدار این حقایق دروغ‌گویی مقدمه تمام خسارات تاریخ است و سومین و اصلی‌ترین حقیقتی که غدیر را به نفع شیاطین تغییر داد رواج دروغ‌گویی در بین عموم مسلمانان بوده است.

حجت‌الاسلام ظهیری دروغ‌گویی را ویژگی عام مسلمانان توصیف کرد و گفت: در برخی از روایات صراحتاً آمده است که دروغ‌گویی از صفاتی است که شیعیان بر آن مبتلا نبوده و اگر چنین مواردی در بین مسلمان دیده‌شده است از محبان اهل‌بیت(ع) بوده و نامشان در زمره شیعیان نیست؛ بر این اساس رسول اکرم(ص) فرموده‌اند«كَبُرَتْ خِيانَةً اَنْ تُحَدِّثَ اَخاكَ حَديثا هُوَ لَكَ مُصَدِّقٌ وَ اَنْتَ بِهِ كاذِبٌ. خيانت بزرگى است كه به برادرت سخنى بگويى كـه او سخـنان تـو را تصـديق كـند، درحالی‌که تو به او دروغ گفته باشى»./837/پ202/ی

ارسال نظرات