۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۴۵۰۸۴۶
استاد حوزه علمیه:

تسلط آل سعود بر مکه و مدینه فاجعه‌ای بزرگ است

حجت‌الاسلام والمسلمین قائم مقامی با بیان اینکه خاندان خبیث آل سعود پیاده کننده نقشه صهیونیست ها در میان امت اسلامی هستند، گفت: تسلط شجره خبیثه و ملعونه آل سعود بر مقدس ترین اماکن مسلمانان یعنی مکه مکرمه و مدینه منوره یک فاجعه بزرگ است.
حجت الاسلام قائم مقامی در بابل حجت الاسلام قائم مقامی در بابل حجت الاسلام قائم مقامی در بابل حجت الاسلام قائم مقامی در بابل حجت الاسلام قائم مقامی در بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد قائم مقامی، استاد حوزه علمیه امشب در مراسم جشن عید غدیر در مرقد علامه سعیدالعلما بابل با گرامیداشت این روز بزرگ، گفت: عید غدیر به عنوان بزرگترین عید الهی روز عهد و پیمان خداوند متعال از بشریت برای تبعیت از ولایت منصوب از جانب خود است.

وی با شرح واقعه غدیر و با اشاره به خطبه غدیریه، اظهار داشت: خطبه غدیر خطبه ای شگفت آور و عجیب است که مضامین بی نظیری در مدح شخصیت والای امیرمومنان(ع) در آن وجود دارد.

استاد حوزه و دانشگاه روز عید غدیر را نقطه عطفی در تاریخ بشریت عنوان و خاطرنشان کرد: استمرار ولایت الهی بر بشریت بعد از نبوت در قالب امامت تجلی پیدا کرد و خداوند از انسانها در روز غدیر عهد گرفت که پیرو باشند.

وی افزود: بی تردید عظیم ترین و بزرگترین اعلام در عالم وجود و هستی اعلام ولایت در روز غدیر است.

حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی با بیان این مطلب که عظیم ترین معصیت انکار حقیقت ولایت امیرمومنان(ع) است، تصریح کرد: حقیقت امامت تنها مربوط به شیعیان نمی شود بلکه دایره آن در برگیرنده همه انسانها است و این مطلب در خطبه غدیریه به صراحت بیان شد.

وی ادامه داد: متاسفیم که بشریت حقیقت نعمت وجودی امیرمومنان(ع) را درک نکرد زیرا مشکلات امروز جهان ناشی از قرار نداشتن در ولایت مولای متقیان و ائمه اطهار(ع) است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در میان اهل سنت دو گروه ناصبی و غیر ناصبی قرار دارند، گفت: ناصبی ها از حقیقت امامت و ولایت امیرمومنان(ع) مطلع هستند اما آن را انکار می کنند و انکار واقعه غدیر نیز از سوی آنها بر این اساس است.

وی افزود: ناصبی های دنیای اسلام بر خلاف اغلب برادران اهل تسنن حتی خلافت چهارمی امیرمومنان(ع) را هم قبول ندارند و به رسمیت نمی شناسند.

حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی جریان وهابیت را در ادامه سلسله اموی دانست و خاطرنشان کرد: در جهان امروز ادامه جریان ضد ولایی و اسلامی اموی در قالب وهابیت آل سعود و گروه های تکفیری و تروریستی نظیر داعش بروز کرده است.

وی بر لزوم هوشیاری علمای جهان اسلام اعم از علمای اهل تسنن و تشیع از خطر جریان تکفیری و وهابی تاکید و تصریح کرد: علمای امروز جهان اسلام باید اتفاقات و مصائب بزرگ جهان اسلام و علت ضعف و تفرقه در میان امت اسلامی را ریشه یابی کند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه خاندان خبیث آل سعود پیاده کننده نقشه صهیونیست ها در میان امت اسلامی هستند، اظهار داشت: تسلط شجره خبیثه و ملعونه آل سعود بر مقدس ترین اماکن مسلمانان یعنی مکه مکرمه و مدینه منوره یک فاجعه بزرگ است.

وی افزود: آل سعود دستورات صهیونیست ها را برای اداره کردن مقدس ترین اماکن مسلمانان یعنی کعبه به اجرا در می آورد و حوادث دردناکی مانند فاجعه منا باید مورد کنکاش قرار گیرد تا حقیقت و ریشه آن برای امت اسلامی روشن شود.

حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی به نقش آل سعود برای ایجاد تفرقه در میان امت اسلامی اشاره کرد و گفت: بدبختی های امروز در جهان اسلام به واسطه خاندان جنایتکار و پلید آل سعود است که به جای وحدت در امت اسلامی هر روز بر طبل تفرقه و برادر کشی می زنند.

وی وجود عناصری مانند آل سعود و وهابیت را در جهان اسلام ناشی از دور شدن از ولایت حقیقی در بین امت اسلامی دانست و تاکید کرد: علت ضعف و تفرقه در امت اسلامی عدم اتکا به ولایت امیرمومنان(ع) است و باید جلوه های ولایت حقیقی برای بشر روشن شود.

استاد حوزه علمیه با اظهار نگرانی از وضعیت حجاب در جامعه، افزود: یکی از جلوه های نفوذ شیطان در جامعه اسلامی بد حجابی و جلوه کردن گناه تحت عنوان بی حجابی است.

وی با بیان این مطلب که حجاب دستور قطعی خداوند و همه انبیا است، تصریح کرد: در صورتی که فرد با اطلاع از احکام الهی به صورت عمدی ضمن مخالف نسبت به این حکم صریح، راه بی حجابی را در پیش بگیرد در زمره مغضوبین خداوند قرار می گیرد و رحمت جای خود را غضب می دهد.

گفتنی است در پایان این مراسم دو نفر از مداحان مشهور کشور، حاج عباس طهماسبپور و حاج زمان یعقوبی به مداحی و مولودی خوانی پرداختند./202/1313/ب1

ارسال نظرات