۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۴۵۰۵۸۴

برنامه های صداوسیمای خراسان رضوی به مناسبت عید غدیر و دفاع مقدس

برنامه های صداوسیمای خراسان رضوی به مناسبت عید غدیر و هفته دفاع مقدس اعلام شد.
صدا

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی صداوسیمای خراسان رضوی، به مناسبت عید غدیر، عید عهد موعود و عید ولایت، شبکه استانی صدا و سیمای خراسان رضوی اقدام به تولید ویژه برنامه هایی به این شرح کرده است.

صدای خراسان رضوی با تولید برنامه «خورشید رسالت» به تهیه کنندگی   محبوبه رضایی پور   در روز عید از ساعت 9 تا 11 همراه مخاطبان می شود.

نمایش، گزارش  های ویژه، پوشش مراسم عیدانه و جشن های سطح شهر، پخش ایتم های طنز، ارتباط با شبکه های استانی و  سراسری، کارشناس و.. از بخش های مختلف برنامه و  گویندگان آن سمانه شاکری و امیر حسین کشوری هستند.

گفتنی است در سایر برنامه های شبکه استانی صدا به این موضوع و مناسبت پرداخته می شود.

سیمای خراسان رضوی نیز به همین مناسبت با تولید ویژه برنامه هایی از شب تا شام ولایت  و ارتباط با حرم  مطهر حضرت رضا (ع)  این مناسبت را گرامی می دارد.

برنامه 0513 نیز  از ساعت 30/13 به مدت دو ساعت با مخاطبان در روز عید ولایت همراه می شود.

این برنامه ایتم های مختلفی مانند معرفی شهرستان های استان و مراسم عیدانه انها، مشهد قدیم، گفتگو با چهره های هنرمند، ورزشی و خواننده، رویدادهای استان و....  دارد. در برنامه 0513 ویژه عید غدیر اقای هومن برق نورد، سیما تیرانداز و خواننده سینا شعبان خوانی مهمان برنامه هستند. مجری برنامه هم  کریم خودسیانی و مدیر تولید ابراهیم اللهیاری  است.  

همچنین در سایر برنامه های صبحگاهی و عصرگاهی شبکه به صورت ویژه به این مناسبت  می پردازد.

ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس

صدا وسیمای خراسان رضوی در بزرگداشت هفته دفاع مقدس، دفاع ملتی در برابر قدرت ها ی بزرگ  و زورگو  ویژه برنامه هایی را به این شرح تهیه و تدارک دیده است.

برنامه های رادیویی

مسابقه «هفت در هشت»  ویژه هفته دفاع مقدس و تاریخ جنگ   به مدت یک ساعت در 7 قسمت، به صورت حضوری به تهیه کنندگی محمد کمالی.

در این مسابقه اعضای گروه صالحین بسیج و رزمندگان  و بسیجیان دوران جنگ در 4 گروه 2 نفره به رقابت می پردازند. سوالات در 3 بخش عمومی دفاع مقدس، زندگی سرداران شهید و بخش مسابقه 20 سوالی  است.

گفتگو با یکی از ایثارگران، معرفی کتاب حوزه دفاع مقدس ، بازخوانی خاطرات دفاع مقدس  و بخش مسابقه برای حضار شرکت کننده از بخش های مختلف برنامه است.  

پخش  یازده نمایش رادیویی در خصوص شهدای استان دردوران دفاع مقدس  با عناوین نمایش های امیر ،به سوی فرات، چهارراه عاشقی ،حضور بی قرار، سنگر ساز بي سنگر، شهيد شهر شهادت، شوق وصال، قله رهايي، ميقات، نيلوفر آبي و خ مثل خس خس.

سایر برنامه های تولیدی شبکه استانی صدای خراسان رضوی نیز مانند برنامه   مردم و مسئولان (تبیین و ترویج ارزشهای دفاع مقدس  و گفتگو با  فرماندهان و سرداران معزز هشت سال دفاع مقدس و بیان فرازهایی از وصیت نامه و زندگانی شهدا  و  واکاوی و بازگویی تاریخ پر افتخار جنگ).

برنامه صدای زائر(دفاع مقدس و شکست حصر آبادان، ارتباط با روابط عمومیهای سپاه و ارتش، روز شمار هفته دفاع مقدس،گزارش از فرماندهان زمان جنگ). برنامه دهکده (بیان خاطراتی از شهدای روستا، معرفی شهدای روستاهای کاشمر)، برنامه سلامت باشید( با حضوریکی  از رزمندگان دفاع مقدس به عنوان کارشناس برنامه)، برنامه پنج دری( ارتباط تلفنی با خانواده و همسران شهدا)، برنامه کرمانجی (شهدای کرمانج، دفاع مقدس، شکست حصر آبادان، برنامه صبح بخیر خراسان( پوشش گزارشی رژه 31 شهریور، شکست حصر آبادان، سالگرد عملیات ثامن الائمه، گفتگو با فرماندهان و بسیجیان، برنامه بسوی رستگاری (نقش مساجد در دفاع مقدس)، برنامه ساعت گزارش، برنامه رو به فردا(بسیج و اقتصاد مقاومتی)، برنامه بالا خیابون پایین خیابون، برنامه شباهنگام (با حضور فرهیختگان بسیجی)به این مناسبت می پردازند و این رویداد را پوشش می دهند.

افزون بر این برنامه ها گزارشگران شبکه استانی صدا آمادگی ارتباط با سایر مراکز و شبکه ها را دارند.

برنامه های تلویزیونی

سیمای خراسان رضوی نیز  با ویژه برنامه « بیست و هشت، هشتاد و هفت»  عنوانی که تعداد روزهای جنگ را تداعی می کند  به استقبال این مناسبت می رود.  این برنامه از ساعت 20 تا 45/20 در 8 قسمت در هفته دفاع مقدس به روی آنتن سیما  می رود.

میز گرد پرسش و پاسخ  نمایندگان نسل امروز ( جوانان )  با فرماندهان، رزمندگان، خانواده شهدا ، ایثارگران ،نویسندگان حوزه دفاع مقدس  در مورد موضوعات جنگ و دفاع مقدس، معرفی کتاب، روز شمار عملیات ها، معرفی هنرمندان ، نمایش فیلم در حوزه دفاع مقدس،معرفی یک شهید و... از بخش های مختلف برنامه است.

برنامه های صبح خراسانی و شب شرقی شبکه استانی سیمای خراسان رضوی نیز  در این ایام کاملاً به صورت ویژه  تهیه و پخش  می شود  و به  انعکاس برنامه هایی که در سطح استان برگزار می شود، می پردازد. در این برنامه ها   با دعوت از پیشکسوتان حوزه دفاع مقدس مباحثی مورد استفاده مخاطبان ارائه خواهد شد.

همچنین مراسم رژه نیروهای مسلح در روز 31 شهریور ماه همزمان با شروع هفته دفاع مقدس به صورت زنده و مستقیم پخش خواهد شد.

ویژه برنامه ای نیز  از نمایشگاه ویژه هفته دفاع مقدس که در باغ موزه و پارک کوهسنگی برگزار می شود، تهیه، تولید و پخش می  شود. همچنین دراین  ایام مستندهای ویژه دفاع مقدس که از تولیدات شبکه استانی خراسان رضوی است هر شب ساعت 22 پخش خواهد شد.

مدیر کل شبه قاره و شرق آسیا با مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی در رسانه استانی

محسن نصر پور، مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی در دیدار مدیر کل شبه قاره و شرق آسیا در صدا و سیمای مرکز با اشاره به سیاست های کلان نظام مبنی بر تکریم مهاجرین و اتباع خارجی و ضرورت ارائه مضامین اسلامی و روشنگری از رادیوهای برون مرزی افزود: شناخت مخاطبان و پاسخ مطالبات معرفتی آنان در کشور افغانستان ضرورتی اجتناب نا پذیر است لذا استفاده از منابع پژوهشی حوزه ستادی در غنای برنامه سازی بسیار مؤثر است.

وی مرتفع شدن برخی از مشکلات همکاران اتباع در رادیو دری از جمله بودجه، امکانات و فضای کار را یاد آور شد و گفت: همیاری اداره کل حوزه شبه قاره و شرق آسیا و صدا و سیمای مرکز قطعاً در پیشبرد اهداف تعیین شده کارگشاست.

نصر پور همچنین خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تعداد زیادی از شهدای مدافع حرم در مشهد ساکن بوده اند تلاش شده رسانه انعکاس دهنده مجاهدت های این رزمندگان در دفاع از عتبات عالیات و حرم های شریف اهل بیت (ع)، یادواره این عزیزان و مراسم ویژه آنان باشد.

مدیر کل شبه قاره و شرق آسیا هم با قدر دانی از حمایت های همه جانبه مرکز خراسان رضوی نسبت به رادیوهای برون مرزی به ویژه رادیو دری توجه به ساختارهای جدید و تحول در محتوای تولید را جزو راهبردهای اجرایی این حوزه عنوان کرد و حمایت بیش از پیش صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی را خواستار شد.

نوروزی همچنین در خصوص هر گونه مساعدت در جهت ارتقای کیفی برنامه های رادیو دری مرکز خراسان رضوی اعلام آمادگی کرد./101/930/ب1

ارسال نظرات