۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۴۵۰۵۵۶

واکنش ائتلاف ۱۴ فوریه به بازداشت حجاج بحرینی

ائتلاف جوانان ۱۴ فوریه بحرین با صدور بیانیه‌ای، اقدام رژیم سعودی در ایجاد محدودیت برای حجاج بحرینی و بازداشت شماری از زائران این کشور را محکوم کرد.
حجاج

به گزارش خبرگزاری رسا، ائتلاف جوانان ۱۴ فوریه بحرین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: رژیم سعودی در موسم حج امسال تعدادی از حجاج بحرینی و ملیت‌های دیگر را به اتهام اقدامات تروریستی و سیاسی‌کردن حج بازداشت کرد.

در این بیانیه آمده است: رژیم سعودی همچنین، حجاج بحرینی را از قرائت ادعیه‌های معمول در حج منع و کتب ادعیه و زیارت‌نامه‌های همراه حجاج را مصادره کرد که این مساله مغایر با شؤونات و موازین اسلامی بوده و با حرمت و قداست این مکان مقدس در تضاد است.

به گزارش ایکنا، ائتلاف ۱۴ فوریه بحرین تأکید کرد: رژیم سعودی به دلیل تأثیرپذیری از اندیشه‌ وهابی داعشی که حرمین شریفین را مدیریت می‌کند، باعث سلب امنیت حجاج طی سال‌های گذشته شده و امروز مسلمانان در نتیجه کینه‌توزی وهابیت و سوءمدیریت رژیم آل‌سعود در بیت‌الله الحرام احساس امنیت و آرامش نمی‌کنند.

در پایان‌ این بیانیه آمده است: برای تأمین امنیت حجاج یک هیات اسلامی با مشارکت تمام کشورهای اسلامی باید مدیریت حرمین شریفین را برعهده بگیرد تا مکه مکرمه از دست پلیدی‌ها و شرارت‌های عربستان سعودی خارج و حرمت و قداست این مکان مقدس حفظ شود./847/ب102/د

ارسال نظرات