۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۴۵۰۱۲۹
استاد حوزه علمیه مازندران:

برپایی باشکوه جشن های بزرگ غدیر وظیفه ای همگانی است

استاد حوزه علمیه مازندران با سفارش برای برگزاری جشن های باشکوه غدیر، گفت: جشن های عید غدیر باید فضایی شاد و مملو از عشق و ارادت به ساحت مولای متقیان باشد و همگان برای برپایی این عید بزرگ الهی تلاش کنند.
محمد حسن شریف تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر، حجت الاسلام محمدحسن شریف تبار، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم جشن دهه امامت و ولایت در شهر بهنمیر با بیان اهمیت ولایت در اسلام، گفت: ولایت ائمه اطهار(ع) در ادامه ولایت خداوند متعال و ولایت پیامبراسلام(ص) است و از این رو در عید غدیر شرط تکمیل رسالت پیامبر(ص) به وجود امامت و اعلام آن از سوی خداوند متعال اعلام شد.

وی افزود: روز عید غدیر هم عید ولایت و هم عید سیاست است، زیرا از نظر الهی دینی مورد قبول خداوند متعال قرار می گیرد که ولایت امیرمؤمنان(ع) در آن وجود داشته باشد.

استاد اخلاق حوزه علمیه مازندران پیام غدیر را التزام به حکومت اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: دین بدون ولایت مورد رضایت خداوند نیست و درس غدیر در حقیقت پیروی عملی از امامت است که در طول ولایت خداوند و پیامبر اسلام قرار دارد.

وی یکی از شاخصه های برجسته مردم مازندران را ولایی بودن این مردم عنوان کرد و اظهار داشت: مردم استان مازندران به واسطه حضور سادات علوی در این استان، دین اسلام را با مذهب تشیع پذیرفتند و عشق به خاندان پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) در عمق جان آنها ریشه دوانده است.

حجت الاسلام شریف تبار خواستار توجه همگان به کتاب نهج البلاغه شد و گفت: کتاب گرانقدر نهج البلاغه حاوی سخنان گرانبها و ارزشمند امیرمؤمنان(ع) است که کتاب دوم ما شیعیان بعد از قرآن کریم محسوب می شود.

وی با سفارش برای برگزاری جشن های باشکوه غدیر در منطقه، تأکید کرد: باید فضای منطقه مملو از عشق و ارادت به ساحت مولای متقیان و استقبال از بزرگترین عید الهی، یعنی عید سعید غدیر خم باشد.

استاد حوزه علمیه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره حماسه آفرینی ملت ایران در این دوران مهم، تصریح کرد: دفاع مقدس موجب خودباوری، ایستادگی و همدلی ملت ایران در برابر تجاوز رژیم جنایتکار بعثی شد و مردم ما ثابت کردند که برای دفاع از این میهن اسلامی آماده جانفشانی و فداکاری هستند.

وی با اشاره به خودباوری در ساخت انواع سلاح ها و تجهیزات در ایام دفاع مقدس، اظهار داشت: در زمانی که ملت ما در شدیدترین تحریم های نظامی قرار داشت، دشمن بعثی مورد حماییت همه جانبه دو بلوک شرق و غرب قرار می گرفت اما اتکا به فکر و اراده جوانان مومن و انقلابی موجب خوداتکایی و خلاقیت در زمینه ساخت تجهیزات نظامی ارزشمندی شد.

حجت الاسلام شریف تبار یکی از مهمترین دستاوردهای دفاع مقدس را تحقق شعار ما می توانیم بیان کرد و افزود: امروز دانش پیچیده ساخت انواع موشک های پیشرفته و تجهیزات مدرن نظامی به برکت اتکا و اعتماد به جوانان کشور همراه با ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان است.

وی با انتقاد از سخنان برخی از افراد که تقویت حوزه دفاعی را زیر سوال می برند، تاکید کرد: تضعیف قدرت نظامی کشور خواست دشمنان این نظام و مملکت است تا بتوانند امنیت ما را مورد خدشه قرار دهند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: سخنان نسنجیده برای کاهش توان نظامی کشور موجب جسور شدن دشمنان ما و فرصت طلبی آنها برای گسیل کردن تروریست های خطرناک تکفیری از جمله داعش به کشور می شود.

وی با بیان این مطلب که باید فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان منتقل شود، تصریح کرد: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان با تولید محصولات فرهنگی از جمله کتاب و فیلم میسر می شود.

حجت الاسلام شریف تبار بر لزوم حفظ و درج خاطرات دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: ایثارگران، رزمندگان، جانبازان و آزادگان گنجینه های ارزشمند از دوران دفاع مقدس هستند و باید خاطرات ارزشمند آنها از آن دوران ثبت گردد./1313/202ب2

ارسال نظرات