۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۴۴۹۹۸۲
دبیر ستاد غدیر آذربایجان شرقی:

غدیر با سرنوشت جهان اسلام گره خورده است

حجت الاسلام کاملی فر غدیر را یک امر سرنوشت ساز برای کشورهای اسلامی دانست و گفت: اگر پیام غدیر و فرمان رسول اسلام مورد توجه قرار گرفته بود، امروز دیگر شاهد جنگ ها و مصائب موجود در کشورهای اسلامی نبودیم.
غدیر خم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسن کاملی فر دبیر ستاد غدیر استان عصر امروز در گفت و گو با خبرنگاران درباره برنامه های دهه امامت و ولایت استان، با بیان اینکه بیش از هر زمان دیگری نیازمند تبیین و تبلیغ خطبه غدیریه پیامبر (ص) هستیم، گفت: غدیر با سرنوشت و مدیریت جهان اسلام گره خورده است.

وی با بیان اینکه غدیر در حقیقت یک امر سرنوشت ساز برای کشورهای اسلامی و مسلمانان است، افزود: اگر پیام غدیر و فرمان رسول اسلام مورد توجه قرار گرفته بود، امروز دیگر شاهد جنگ ها و مصائب موجود در کشورهای اسلامی نبودیم و مسلمانان و جامعه اسلامی در نهایت قدرت و آرامش قرار داشتند.

حجت الاسلام کاملی فر با بیان اینکه باید فرصت غدیر را غنیمت بدانیم و از این فرصت برای ترویج ولایت و امامت بهره ببریم، تصریح کرد: با استفاده از تدابیر رهبر فرزانه انقلاب از عید قربان تا عید غدیر به عنوان دهه امامت و ولایت نامگذاری شده که فرصتی ارزشمند برای ترویج و گسترش فرهنگ غدیر است.

وی با بیان اینکه اداره و نهادهای مختلف استان برنامه های متنوعی را برای این دهه پیش بینی کرده اند، گفت: تقریبا در همه مساجد و اماکن مذهبی برنامه هایی برای این دهه تدارک دیده شده که برخی از برنامه ها شاخص تر هستند، برنامه های غدیر با شوق خاصی برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد دهه امامت و ولایت آذربایجان شرقی برگزاری جشن غدیر در مساجد، امامزدگان و بقاع متبرکه، اهدا ۹۴ سری کامل جهیزیه به نوعروسان نیازمند در اهر، توزیع محصولات فرهنگی، ارایه خدمات رایگان پزشکی در مناطق محروم، رسیدگی به ایتام و نیازمندان، نورافشانی در ۲۰ نقطه شهر تبریز، تجلیل از سادات و برگزاری کارگاه های غدیرشناسی در تبریز، مراغه، اهر و مرند را از مهم‌ترین برنامه های این دهه برشمرد.

حجت الاسلام کاملی فر بازسازی واقعه غدیر در تعدادی از شهرهای آذربایجان شرقی از جمله شهرستان های اهر، مرند، شبستر و تبریز در روزهای ۲۹ و ۳۰ شهریور مصادف با شب و روز عید غدیر، برگزاری همایش های تبلیغی، برگزاری محفل شعر غدیر، اعزام مبلغ به مناطق شهری و روستایی، برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری جشنواره خوشنویسی غدیر و برگزاری آیین عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه استان را از دیگر برنامه های ستاد در استان عنوان کرد.

وی در پایان با بیان اینکه دشمنان با امکانات و ثروت جهام اسلام علیه مسلمانان وارد عمل شده اند، خاطرنشان کرد: دهه امامت و ولایت فرصتی بسیار ارزشمند است تا بار دیگر پیام غدیر برای عموم جهانیان تبیین شود./203/854/ب1

ارسال نظرات