۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۴۴۹۹۷۹
استاد حوزه و دانشگاه:

غدیر سند حقانیت تشیع است

حجت الاسلام برگی با بیان اینکه در واقعه غدیر هیچ شک و تردیدی وجود ندارد و یک امر مسلم تاریخی است، گفت: غدیر سند حقانیت شیعه است.
حجت الاسلام برگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام رسول برگی استاد حوزه و دانشگاه عصر امروز در آیین گرامیداشت دهه ولایت و امامت در مسجد اولیا، گفت: غدیر سند حقانیت شیعه است ولی متاسفانه گاهی مشاهده می شود هنوز مناسبت غدیر تمام نشده است عده ای علمهای عزا برافراشته اند.
وی با اشاره به فضائل، معرفت، منزلت و جلالت امیرمومنان حضرت علی(ع)، گفت: حضرت علی(ع) پس از پیامبر صاحب همه اسرار عالم و کرامتهای الهی بود، امیرمؤمنان(ع) در حقیقت دارای فضایل و منقاب بسیاری است که و این امر نشأت گرفته از جایگاه رفیع این امام همام است.

حجت الاسلام برگی با اشاره به خطبه منا که امام حسین (ع) در سرزمین منا خواند، گفت: امام حسین(ع) در بخش اول خطبه‌ای که در منا خواند فضائل و ویژگیهایی از حضرت علی(ع) را بیان کرد که بیشتر مردم فراموش کرده بودند یا اینکه کسی اجازه بازگو کردن آنها را نداشت.

وی با بیان اینکه در واقعه غدیر هیچ شک و تردیدی وجود ندارد و یک امر مسلم تاریخی است، ادامه داد: واقعه غدیر خم، یکی از مسلّم ترین مسائل تاریخ اسلام است و صدها دانشمند از آن یاد کرده اند و ده ها دانشمند و محدث و مورخ از اهل سنت نیز حدیث غدیر و واقعه آن را نقل کرده اند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به حدیث ثقلین و جایگاه ولایت و امایت در کنار کتاب شریف الهی، گفت: بر اساس این حدیث، پس از درگذشت پیامبر (ص) باید به قرآن و اهل بیت تمسک جست و این دو، همواره در کنار یکدیگرند، این دو در حقیقت در کنار هم مایه هدایت و سعادت بشری است.

وی با بیان اینکه حدیث ثقلین متقن بوده و به پیامبر اکرم (ص) انتساب دارد، تاکید کرد: صحّت انتساب این حدیث به پیامبر(ص) را همه مسلمانان، پذیرفته و حدیث را در کتابهای خود آورده‌اند، شیعیان با تکیه بر این حدیث، معتقد به لزوم امامت و نیز دوام امامت در همه زمانها هستند.

حجت الاسلام برگی در بخش دیگری از سخنان خود با گرمیداشت شهدای اسلام به ویژه شهدای مدافع حرم، گفت: امنیتی که در کشور حاصل شده در سایه مدافعان حرم و ایستادگی در برابر تهدیدات تکفیریها محقق شده است، شهدای مدافع حرم در حقیقت در جبهه مقدم مبارزه با جریان تکفیری و گروه تروریستی داعش است.

وی با بیان اینکه ما نسبت به این شهدا مدیون هستیم و باید ادامه دهنده راه این شهیدان باشیم، تصریح کرد: باید از جبهه مقاومت با جان و دل حمایت و صیانت کرد و جازه نداد تا دشمن به اهداف شوم خود دست پیدا کند./202/854/ب1

ارسال نظرات