۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۴۴۹۹۰۹
آيت الله نمازي:

بی اعتمادی به ‌آمریکا منشأ قرآنی دارد

نماينده ولي فقيه دركاشان با بيان اينكه آيات متعددي در رابطه با استكبار شناسي آمده است،گفت: اگر رهبر معظم انقلاب مكرر مي فرمايد، من به آمريكا اعتماد ندارم اين فرمايش معظم له منشا قرآني دارد.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي پيش از ظهر امروز در گردهمايي ائمه جمعه استان اصفهان با موضوع ‹‹قرارگاه فرهنگي و ظرفيت هاي محرم و صفر›› درشهر برزك كاشان بر لزوم توجه امامان جمعه بر مسائل اجتماعي، سياسي و استكبار شناسي تأكيدكرد و گفت: رسالت امامان جمعه، بيان مسائل و مشكلات اجتماعي و سياسي و استكبار شناسي از نگاه قرآن است.

وي افزود: در مباحث اجتماعي بحث ازدواج و شرح وظايف زن و شوهر نسبت به يكديگر، وظايف فرزند برابر والدين، وظايف پدر بر فرزند از مسائل حقوقي است كه در جامعه وجود دارد  اما اكثرا مردم يا از آن اطلاع ندارند و يا آگاهي جمالي دارند.

به گفته وي، منشاء تمام اختلافات و جدايي‌ها، افزايش آمار طلاق و افزايش آمار فرزندان بي سرپرست به دليل جهل انسانها و عدم آگاهي به حقوق يكديگر است كه ائمه جمعه بايد به آن توجه ويژه داشته باشند.

نماينده ولي فقيه دركاشان توجه ائمه جمعه به مباحث خانواده را حائز اهميت دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب اخيرا مسائل مربوط به خانواده را كه در مجمع تشخيص مصلحت نظام بررسي و مصوب شده بود را بحث مهمي دانستند كه بايد به آن توجه شود.

آيت الله نمازي با بيان اينكه مرد و زن نمونه از نگاه اسلام توسط ائمه جمعه بيان شود، گفت: پيامبر اكرم در جمع اصحاب خودش در رابطه با مرد و زن نمونه مي فرمايد، بهترين مردان، مردان با تقوا و پاكيزه اي هستند كه خسيس و بخيل نباشد و دست كتك زدن نداشته باشد و بدترين مردها كساني هستند كه به  همسر خود بد بين و بخيل و بدزبان باشند.

وي همچنين بحث استكبار شناسي از نگاه قرآن را يكي ديگر از موضوعات مورد توجه ائمه جمعه دانست و با اشاره به اينكه موضوع استكبار شناسي،  موضوع روز ما است كه مكرر رهبر معظم انقلاب به آن اشاره كرده اند، گفت: امروز برخي هنوز اعتقاد دارند اگر جمهوري اسلامي با آمريكا رابطه برقراركند تمام مشكلات جامعه حل خواهد شد.

آيت الله نمازي با بيان اينكه آيات متعددي در رابطه با استكبار شناسي آمده است، ابراز داشت، اگر رهبر معظم انقلاب مكرر مي فرمايد، من به آمريكا اعتماد ندارم اين فرمايش معظم له منشا قرآني دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبري يادآور شد: 15 آيه قرآن درباره استكبار شناسي گردآوري شده است  كه يكي از آنها آيه 118 سوره آل عمران است كه مي‌فرمايد آتش و كينه و بغض از زبانش تراوش مي‌كند و در اين زمينه بوش دوم مي گويد، نفس شرارت را بايد در ايراني‌ها خشكانيد و اين در حالي‌است كه آنچه به زبان مي‌ آورند بخشي از اين دشمني ها و كينه ها است.

آيت الله نمازي در ادامه با بيان اينكه تمام موجودات شناسنامه دارند و واجب الوجود نيز شناسنانه دارد، گفت: شناسنامه خداوند توحيد است و تمام مشكلات امروز جهان نيز به دليل جهل به خدا است و اگر جهل به خدا وجود نداشت تمامي ظلم و ستم‌ ها، تجاوز و قتل، نابسماني‌ها و بي انصافي‌ها و بي‌عدالتي‌ها از بين مي رفت.

نماينده ولي فقيه در كاشان اظهارداشت: اگر كسي خودش را در محضر خدا بداند، حقوق ديگران را رعايت خواهد كرد و دروغ و غيب و تهمت در جامعه وجود نخواهد داشت چرا كه منشاء تمام مشكلات انسان به دليل جهل انسان به خدا است.

آيت الله نمازي بر لزوم نياز امروز جامعه نسبت به معرفت الله و معرفت اهل بيت(ع) تأكيد كرد و گفت: معرفت ما نسبت به خدا و اهل بيت(ع) معرفت اجمالي است و اين معرفت اجمالي در مردم توسط خطباي جمعه بايدتبديل به معرفت تفضيلي شود./1307/پ202/ج1

ارسال نظرات