۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۴۴۹۸۰۱
امام جمعه کنگاور:

حضرت علی سرحلقه معرفت و مسیر اصحاب توحید است

امام جمعه کنگاور گفت: حضرت علی(ع) سرحلقه معرفت، مسیر اصحاب توحید، محب حقیقی، مجذوب مطلق و سر حلقه عشاق خداوند است.
حجت الاسلام ايوبي، امام جمعه کنگاور امام علی(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محمد ایوبی، امام جمعه شهرستان کنگاور شامگاه گذشته در جمع روحانیان حوزه علمیه این شهرستان با تبریک به مناسبت فرارسیدن عید غدیر، ابراز داشت: روز غدیر به مسلمانان و اصحاب پیامبر ثابت کرد که هیچ کس جز حضرت امیرمؤمنان(ع) شایستگی و لیاقت حکومت را ندارد.

امام جمعه شهرستان کنگاور مطرح کرد: امیرمؤمنان(ع) شخصیتی است که جمع صفات متضاد در وجود مبارکش تحقق یافته است، صفات و ابعادی که همگی در حد اعلی در وجود حضرت علی(ع) قرار دارد.

وی تصریح کرد: صفاتی همچون علم و دانش فراوان، زاهد ممتاز، عارف کبیر عرفان پیامبر اکرم(ص)، شجاعت و ایمان به خداوند، حضرت علی(ع) را به عنوان الگویی منحصر به فرد برای مسلمانان جهان معرفی می کند.

این مسؤول در ادامه افزود: حضرت علی(ع) سرحلقه معرفت، مسیر اصحاب توحید، محب حقیقی، مجذوب مطلق و سر حلقه عشاق خداوند بوده و صراط مستقیم و ولی الله مطلق است.

امام جمعه شهرستان کنگاور بیان داشت: حضرت علی(ع) ریشه درخت طوبی و حقیقت سدره المنتهی بوده و آموزگاری والا برای روحانیان و یار و یاور مرسلین است.

حجت الاسلام ایوبی با اشاره به اینکه ولایت، باطن خلافت است، تصریح کرد: حضرت علی(ع) صاحب و باطن ولایت مطلقه است.

وی یادآور شد: تمسک به ولایت حضرت علی(ع) به منزله عملیاتی ساختن عدالت اجتماعی در جامعه و رسیدگی به امور مردم است، از این رو باید ولایت علی(ع) را به عنوان الگویی در جامعه قرار دهیم.

امام جمعه شهرستان کنگاور در پایان تأکید کرد: غدیرشناسی و توجه به سیره امام علی(ع) باید در امر تبلیغ  مدنظر طلاب قرار گیرد و نسبت به ترویج آن جدیت لازم را داشته باشند./857/203/ب2

ارسال نظرات